Mennyibe kerül évente fenntartani egy autót? Kiszámolták, itt az összeg
A fenntartási költségek többek között attól is függnek, hogy hány éves az autó.

vezet
Ez is érdekelhet

Férfiak fecskében - a nyár legfrissítőbb vígjátéka, igaz történet alapján (x)

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

beauty and style

Ezért a fürdőruhafazonért rajong a világ - Merész, de megnyújtja a lábakat »

A legmenőbb smink az Instán, mégsem ajánljuk: ezért ne utánozd le soha »

A 48 éves Naomi Campbell istennőként vonult végig a kifutón: mindenki őt figyelte »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A magyar járműpark átlagéletkora egyre magasabb, miközben az emberek harmada azért nem vág bele az autóvásárlásba, mert nincs elegendő önrésze. Legtöbbet a szervizelésre és a gumicserére költenek, és meglepően kevesen kötnek cascót, derül ki a Škoda legfrissebb, reprezentatív kutatásából, amely a 18 és 59 év közötti korosztályra fókuszált.

A válság óta évről-évre egyre több új autó kerül forgalomba Magyarországon, de ez sem javít a hazai gépjárműpark átlagéletkorán, amely a kutatás szerint jelenleg 13,6 év. A helyzetet jól tükrözi, hogy a 18 és 59 év közötti, autóval kapcsolatos döntésben résztvevőknek csak a harmada mondta azt, hogy 10 éves vagy annál fiatalabb autója van. Ők elsősorban a nők, a felsőfokú végzettségűek és a városban élők.

Mennyit költünk évente az autóra?

Az autókkal kapcsolatos kiadások jelentős részét az előre nem tervezhető szervizelési és javítási költségek teszik ki (évi 65 ezer forint). A kutatásban résztvevők tapasztalatai alapján az autóval kapcsolatos terhek éves szinten elérik a 214 ezer forintot. Ez az összeg az új autót vásárlók esetében jelentősen magasabb: 260 ezer forint. Akinek 10 évnél idősebb autója van, annál ez valamelyest 200 ezer forint alatt marad.

lany-kocsiban

Casco biztosítása mindössze minden negyedik embernek van, ennek oka a kutatás szerint leginkább az ár és az autó kora. Míg a válaszadók 41%-a szerint túl drága a casco és nem éri meg fizetni, addig 20%-uk válaszolta azt, hogy személyautója túl öreg ahhoz, hogy cascót fizessen rá.

Az Eurostat 2016-os adatai alapján Magyarországon az ezer főre jutó autók száma 338, míg ehhez képest az EU-átlag 497 volt. A legmagasabb ezer főre eső gépjárműrátával Luxemburg rendelkezett két évvel ezelőtt (662). Hazánkban a KSH adatai szerint legtöbben Budapesten (633 ezer) és Pest megyében, míg a legkevesebben Békés és Csongrád megyében (131 ezer) rendelkeznek személyautóval.

Sokan a drága fenntartás miatt nem vesznek autót

Sokatmondó ugyanakkor, hogy akinek nincs kocsija, az mivel indokolta, hogy nem vásárol. 33%-uk válaszolta, hogy nincsen elegendő önrésze, ezért nem engedheti meg magának a beruházást. 28% a magas fenntartási költségek miatt ódzkodik a vásárlástól, 21% pedig attól tart, hogy túl magas váratlan kiadásokkal járna az autó fenntartása.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ezekre megoldást jelenthet a Škoda által itthon elsőként bevezetett Privát Bérlet, ami havi 59 990 és 149 990 forint közötti fix havidíjért kínál autót. Megfelelő hitelképesség esetén már 0 forintért el lehet vinni az autót 3 vagy 4 éves konstrukcióban, melynek végén csak vissza kell vinni, és beülni egy újba. A választékban elérhetők a legnépszerűbb modellek. Az alapcsomagban az autó használata mellett benne van a kötelező biztosítás, a szervizcsomag, a teljes körű casco, a forgalomba helyezés díja, továbbá a balesetbiztosítás és az üzemanyagkártya is.

A további csomagokban ezek mellé jön még egy szett téli gumi, a téli-nyári gumicsere ára, valamint a gumik tárolása is biztosított. Utóbbi egyébként azért sem mellékes, mert a kutatásból az is kiderült, hogy a 18-59 közötti korosztály 30%-a maga cseréli, 80%-a pedig otthon tárolja a gumikat.

Nézd meg ezt is - Erre is jó lehet az autó

Japánban minden évben megrendezik a Mini Truck Garden Contest elnevezésű versenyt, melynek lényege, hogy tájkertészek a saját kisteherautójuk platójára készítenek egyedi kertkompozíciókat.

Ezt is szeretjük