Ellepik az utakat az elektromos autók: 10 év múlva 40-szer ennyi lesz belőlük
Másfélszeresére nőtt az elektromos autók száma tavaly a világon.

elektromos-auto
Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Lélegzetelállító menyasszonyi csokrok őszi hangulatban: nem fontos a vágott virág »

10 dolog a divatban, ami nagyon megváltozott a 2000-es évek eleje óta: egészen mást jelent most, mint akkor »

A H&M Moschino-kollekciója a 90-es évek teljes káoszát felvonultatja – Nem biztos, hogy ez lesz a kedvencünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Tavaly rekordszámú, több mint egymillió elektromos autót értékesítettek a világon, és ennek is több mint felét Kínában. Világszerte már több mint hárommillió elektromos autó rótta az utakat 2017-ben, ami 50%-os növekedés az előző évihez képest - derül ki a nemzetközi energiaügynökség, az IEA szerdán közzétett jelentéséből.

Az IEA - International Energy Agency - statisztikái szerint forgalomban lévő hárommillió elektromos autóból 1,23 millió Kínában állt szolgálatba, 760 ezer az Egyesült Államokban és 820 ezer Európában van forgalomban, míg a világ fennmaradó részén 300 ezer. Az elektromos autók forgalomba helyezésében Norvégia érte el a legmagasabb arányt 2017-ben, 39,2%-osat. A második legnagyobb arány Izlandon volt, 11,7%-os, a rangsorban harmadik Svédországban pedig 6,3%-os.

Villanykútból is egyre több van

A szám szerint legnagyobb piacon, Kínában 2,2% volt tavaly az elektromos autók részesedése a forgalomba helyezésekben, Németországban ez 1,6%, az Egyesült Államokban 1,2%, Japánban pedig 1,0% volt. A villanykutak száma mintegy harmadával nőtt tavaly. A magán és vállalati használatú elektromosautó-töltőállomások száma már megközelítette a hárommilliót, a nyilvános villanykutaké pedig 430 ezerre rúgott.

Utóbbiak mintegy negyede, 112 ezer volt a sűrűn lakott területek kellő mértékű ellátásához és az elektromos autók hosszú távú használatához elengedhetetlenül fontos gyorstöltő állomás, úgynevezett villámkút. Az IEA becslése szerint a világszerte már érvényben lévő és még várhatóan érvénybe lépő ösztönzők és támogatások hatását figyelembe véve 2030-ig 125 millióra nőhet a forgalomban lévő elektromos autók száma.

Töltőállomások a munkahelyeken

Amennyiben sikerül megvalósítani az EVI elektromos jármű kezdeményezés EV30@30 programját, ami 30%-os forgalomba helyezési arányt tűzött ki célul 2030-ra, a forgalomban lévő elektromos autók száma elérheti a 220 milliót is. Az EVI tagjai Kanada, Kína, Finnország, Franciaország, Németország, India, Japán, Mexikó, Hollandia, Norvégia, Svédország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok. A program végrehajtását az IEA koordinálja.

A cikk az ajánló után folytatódik

A villanykutak száma 2030-ra az IEA becslése szerint 10%-kal haladja majd meg a forgalomban lévő elektromos autók számát. A magánhasználatú töltőállomások aránya csökken majd, mivel egyre többen vásárolnak elektromos autót azok közül is, akiknek nincs sem saját garázsuk, sem saját parkolóhelyük. Ezzel szemben viszont a munkahelyeken egyre több töltőállomás válik majd elérhetővé az alkalmazottak számára.

Az elektromos autók elterjedésének a kilátásai nagyban függenek néhány kulcsfontosságú nyersanyag, így a kobalt és a lítium elérhetőségétől, valamint az akkumulátortechnológia fejlődésétől - jelzi az IEA tanulmánya. Az EV30@30 program megvalósításához még a technológiai fejlődést figyelembe véve is 25-ször annyi kobaltra lesz szükség, mint manapság.

Ezt is szeretjük