4 veszélyes és alig észrevehető jel, ami arra utal, hogy cukorfüggő vagy
Ha rád is illenek, ideje fokozatosan kiitatnod a cukrot az étrendedből.

Ez is érdekelhet

Most bárki segíthet a rászorulóknak - Augusztus végéig tart az élelmiszer-gyűjtő akció (x)

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

beauty and style

Nincs ennél szebb körömtrend a szezonban: nőies manikűr szárított virágokkal »

Elképesztő, hogy feldobja az öltözéket egyetlen férfiing: 9 nőies variáció, amit érdemes elsütni »

Bőven 50 felett is irtó dögösek, és taníthatnák a fiatalító frizura titkát: 5 híres nő praktikus, de nőies hajfazonnal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A cukor túlzott fogyasztása egészségügyi problémákhoz vezet, és a külsődnek sem tesz jót, ráadásul bizonyított tény, hogy függőséget okozhat.

Persze nem úgy hat a szervezetre, mint a drogok vagy az alkohol, és kis mennyiségben nem ártalmas, de ha rászoktál, komoly károkat okozhat. Íme, négy apró jel, amiből tudhatod, hogy te is cukorfüggő vagy!

Folyton kívánod az édeset

Ha sós ételek fogyasztása után automatikusan az édességre gondolsz, és nem érzed jól magad, ha nem ehetsz desszertet, nem árt gyanakodnod. Naponta többször rád tör a késztetés, hogy nassolnod kell valami cukrosat? Ha ez az érzés leginkább a csillapíthatatlan szomjúsághoz hasonlít, tudj róla, hogy éppen enyhe elvonási tüneteket tapasztalsz.

Nem tudsz mértéket tartani

A cukorfüggőség egy másik tipikus jele a kontroll hiánya. Ha eléd raknak egy púpos tálca süteményt vagy édességet, képes vagy addig enni, amíg van belőle, nem baj, ha a végén már a kidurranás szélén állsz. Érdemes elgondolkodnod, ha ilyenkor nem tudsz megálljt parancsolni az étvágyadnak: próbáld ki többször is, hogy képes vagy-e ellenállni, és mindössze egy kocka csokit megenni az egész táblából, majd félretenni a többit. Ha nem sikerül, valószínűleg érintett vagy.

Nem megy a fogyókúra

Az is a függőség számlájára írható, ha az eddigi összes diétád ott bukott el, hogy nem bírtad ki édesség nélkül, és muszáj volt valami cukrosat enned pár nap után. Ha ilyenkor megálltad volna, egy kis idő múlva már könnyebb dolgod lett volna, mert egy idő után a szervezet alkalmazkodik a változáshoz, és gyakorlatilag leszoksz a cukorról.

Mindig találsz valami ürügyet

Megfáztál? Jöhet egy finom mentolos cukorka! Szomorú vagy? A csoki boldogsághormont termel! Unatkozol? Ideje összeütni valami desszertet! Ha te is rendszeresen ilyen és ehhez hasonló ürügyeket keresel arra, hogy valami édeset ehess, jó eséllyel cukorfüggő vagy.

Ezt is szeretjük