4 veszélyes és alig észrevehető jel, ami arra utal, hogy cukorfüggő vagy
Ha rád is illenek, ideje fokozatosan kiitatnod a cukrot az étrendedből.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A cukor túlzott fogyasztása egészségügyi problémákhoz vezet, és a külsődnek sem tesz jót, ráadásul bizonyított tény, hogy függőséget okozhat.

Persze nem úgy hat a szervezetre, mint a drogok vagy az alkohol, és kis mennyiségben nem ártalmas, de ha rászoktál, komoly károkat okozhat. Íme, négy apró jel, amiből tudhatod, hogy te is cukorfüggő vagy!

Folyton kívánod az édeset

Ha sós ételek fogyasztása után automatikusan az édességre gondolsz, és nem érzed jól magad, ha nem ehetsz desszertet, nem árt gyanakodnod. Naponta többször rád tör a késztetés, hogy nassolnod kell valami cukrosat? Ha ez az érzés leginkább a csillapíthatatlan szomjúsághoz hasonlít, tudj róla, hogy éppen enyhe elvonási tüneteket tapasztalsz.

Nem tudsz mértéket tartani

A cukorfüggőség egy másik tipikus jele a kontroll hiánya. Ha eléd raknak egy púpos tálca süteményt vagy édességet, képes vagy addig enni, amíg van belőle, nem baj, ha a végén már a kidurranás szélén állsz. Érdemes elgondolkodnod, ha ilyenkor nem tudsz megálljt parancsolni az étvágyadnak: próbáld ki többször is, hogy képes vagy-e ellenállni, és mindössze egy kocka csokit megenni az egész táblából, majd félretenni a többit. Ha nem sikerül, valószínűleg érintett vagy.

Nem megy a fogyókúra

Az is a függőség számlájára írható, ha az eddigi összes diétád ott bukott el, hogy nem bírtad ki édesség nélkül, és muszáj volt valami cukrosat enned pár nap után. Ha ilyenkor megálltad volna, egy kis idő múlva már könnyebb dolgod lett volna, mert egy idő után a szervezet alkalmazkodik a változáshoz, és gyakorlatilag leszoksz a cukorról.

Május 31-én van a Dohányzásmentes Világnap, amelyet az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének (WHO) kezdeményezésére 1988 óta minden évben megtartanak. A nemzetközi nap célja, hogy felhívja a figyelmet a dohányzás egészségügyi kockázataira. Ezen a napon szeretnénk felhívni a figyelmet az életmódváltás fontosságára, és arra, hogy a váltásban minden megtett apró lépés számít!

Promóció

Mindig találsz valami ürügyet

Megfáztál? Jöhet egy finom mentolos cukorka! Szomorú vagy? A csoki boldogsághormont termel! Unatkozol? Ideje összeütni valami desszertet! Ha te is rendszeresen ilyen és ehhez hasonló ürügyeket keresel arra, hogy valami édeset ehess, jó eséllyel cukorfüggő vagy.

Ezt is szeretjük