Meglepő dolog derült ki a magyar vállalatokról: ebben önzetlenek
Vevők a magyar cégek az adakozásra, és szerencsére nem csak a karácsony közeledtével.

osszefogas
Ez is érdekelhet

Lépj most a gondtalan nyugdíjas éveidért! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

10 trend, amivel számolni kell 2019-ben: a retró divat rajongói előre örülhetnek »

Gyönyörű, natúr smink karácsonyra: ezt viseld, ha nem akarsz túlzásokba esni »

Ez az app segít, hogy mindig hidratált legyél: figyelmeztet, mennyi vizet kell innod »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A magyar vállalatok csaknem kétharmada támogat civilszervezeteket, kifejezetten pénzadományt 45%-uk ad - derült ki a Human Dialog és az Emocionális Marketing idei kutatási projektje bemutatóján szerdán. A reprezentatív, 500 cég döntéshozóinak megkérdezésével készült felmérés érdekes következtetése, hogy a cégek önzetlenül jótékonykodnak, nem várnak ellentételezést, de szeretnek biztosra menni abban a tekintetben, hogy a felajánlásuk ténylegesen jó ügyet szolgált.

Az adománygyűjtés alaptétele a céges jótékonykodásra is igaznak bizonyult a friss kutatás adatai tükrében: a válaszadó cégek megerősítették, az a civilszervezet kap támogatást, aki kér, pláne az, aki jól kér. A céges döntéshozók jellemzően emailben várják a megkeresést, és szeretik, ha a támogatásukra igényt tartó civilszervezet alapos dokumentációval támasztja alá kérését.

Az adománygyűjtésre és a civilszervezetek finanszírozásának kérdéskörére fókuszáló kutatási projektek sorozata immár 3 éve indult útjára a civil kommunikáció hazai specialistája, a Human Dialog és az Emocionális Marketing kutatócég együttműködésében. Az első 2016-os felmérés a civil szja 1% felajánlás motivációs hátterét vizsgálta, míg tavaly a magánszemélyek adományozási szokásait és motivációit térképezték fel, mindkét esetben nagymintás, reprezentatív felmérések útján.

penz

Az idei projekt a civilek finanszírozásának másik nagy tartópillérét, a vállalati adományozás témakörét tűzte napirendre. A felmérés egyik fontos következtetése, hogy a cégek nem puszta üzleti tranzakcióként tekintenek a jótékonykodásra, a támogatások odaítélésekor annak hasznosságát, a rászorultságot, vagy akár szubjektív szempontokat mérlegelnek, de saját bevallásuk szerint háttérbe szorulnak a vállalat közvetlen érdekei.

A személyes érintettség is befolyásol

Természetesen nem megkerülhető a döntéshozó és az emberi faktor, a személyes érintettség és kötődés nagyon fontos tényező lehet a támogatandó szervezet kiválasztásakor. Nem meglepő tehát, hogy a leginkább preferált terület az szja 1% felajánláshoz és a magánszemélyek adományozási gyakorlatához hasonlóan a céges jótékonykodás estén is az egészségügy és a rászoruló gyermekek segítése.

Az 500 hazai vállalat megkérdezésével készült friss kutatás rengeteg számmal és adattal szolgál, megtudhattuk például, hogy a civileknek jutó átlagos adomány értéke 1076 forint, a leginkább jellemző, legtöbbször adott összeg mégis 100 ezer és 200 ezer forint. Az adományozási hajlandóságot nem, de az adott támogatás értékét kimutatható mértékben befolyásolja az, hogy magyar vagy külföldi tulajdoni háttere van-e a vállalkozásnak, utóbbiak tipikusan több pénzt szánnak a civilek segítésére.

A cikk az ajánló után folytatódik

Nem beszélhetünk viszont kitüntetett adományozási szezonról, a vállalatok a megkeresésekre reagálnak, történjen az az adott év bármely időszakában. A civilszervezetek forrásteremtési törekvéseihez hasznos tanácsként szűrhető le a felmérésből, hogy érdemes a kisebb cégeket is megkeresni, hiszen az adományozásra esetükben is megvan ugyanaz a fogékonyság, mint a nagyvállalatok körében, még ha a megszerezhető adomány értéke arányosan kisebb is.

Nézd meg ezt is - A rendőrség jótékonysági naptáránál ma már nem lesz cukibb

A vancouveri rendőrség 2009 óta minden évben kiad egy naptárat, amelyben a szerv legcukibb tagjai, a rendőrkutyák a főszereplők. Az eladásokból származó bevételt minden alkalommal egy brit-kolumbiai rákellenes alapítvány, valamint a helyi gyermekkórház javára ajánlják fel.

Ezt is szeretjük