Sorra büntetik a budapesti autósokat a KRESZ 40. §-ára hivatkozva

Mire ügyelj?

Jobb lesz alaposan utánanézni a szabályzatnak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A parkolási és egyéb közlekedési bírságok kiszabásával kapcsolatos teendőket nemrég az önkormányzatok átvették a fővárostól.

Természetesen a szabályszegés súlyosságától függ, hogy milyen összegre bírságol meg a rendőr vagy a parkolóőr, de alapvetően 5 és 150 ezer forint között mozog a pénzbírság.

Rámentek a bírságokra

Sok gyanútlan sofőr kerülhet most bajba, hiszen eddig a főváros nem foglalkozott ezekkel a szabálysértésekkel. Most, hogy újra az önkormányzatok kezében összpontosul az ellenőrzés, rossz anyagi helyzetükön javítandó sorozatban szedik be a sokszor magas összegeket egy olyan vétségért, ami eddig nem volt köztudott.

Előfordul ugyanis, nem is ritkán, hogy az ember rutinból parkol vagy vezet. Ez persze probléma, így jobb odafigyelni.

Tudtad például, hogy külön jelzés nélkül nem lehet járdára parkolni? Ez elsőre egyértelmű, de mi a helyzet, ha a járda nem is látszik annak? Ha nem aszfaltozott, hanem egy széles füves vagy murvás csík?

Képek! Így néz ki most a 4-es metró

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ilyenkor bizony nem szabad erre a területre parkolni, ahogyan ez a KRESZ-ben is áll, a 40. paragrafus első cikke szerint:

- Járművel megállni, ha közúti jelzésből vagy ha más rendelkezésből nem következik, csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.

Ez annyit jelent, hogy ha nem lát a sofőr semmilyen táblát feltüntetve a környéken, akkor csak és kizárólag az úttesten állhat meg.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ez alapján, ha mindenki szabályosan parkolna, akkor adott esetben az úttest két oldalán álló autósor óriási közlekedési fennakadást is eredményezhetne, további dugókat és esetleges közlekedési baleseteket okozva.

Ez csak egy apró szabály, ami egyébként eddig is benne volt a KRESZ-ben, de eddig nem figyeltek rá, így sokan szembesülhetnek azzal, hogy ahol korábban parkolhattak, azért most büntetnek, és csomag várja őket a szélvédőn, még akkor is, ha egyértelműnek tűnik, hogy meddig tart a járda.

Ezt is szeretjük