Nyílt egy bolt, ahol pénz helyett csak pár adatot kell megadni vásárláskor
Elsőre úgy tűnik, hogy olcsón megúszható a dolog, de valójában nem így van.
Kisebb feltűnést keltett London belvárosában, az Old Streeten a Data Dollár Bolt, hiszen az emberek a korai órákban már sorba álltak azért, hogy értékesítsék személyes adataikat. A Kaspersky Lab azért nyitotta meg ideiglenes üzletét Londonban, hogy bemutassa, miként használhatóak az adataink mint valuta.
Mivel a személyes adatok mennyisége továbbra is exponenciálisan növekszik, a fogyasztók egy olyan aranybányával rendelkeznek, amely földrajzi helytől függetlenül és az árfolyamok befolyása nélkül tudja tartani értékét. A tudatosság hiánya hatalmas akadály abban, hogy az emberek megértsék, hogy miért kell védeni a privát információkat.
A boltban látszólag minden a megszokott volt - nézelődhettünk a termékek között, kiválaszthattuk a kedvenceket, amelyeket a pulthoz kellett vinni, hogy fizessünk. A fizetés során azonban nem a megszokott pénzt kellett használni, hanem a Kaspersky Lab által bevezetett új pénznemet, a Data dollárt, amely a vásárló telefonján található személyes képek, videók és üzenetek alapján számolta ki értékét.
- A Data dollár feladata elsősorban, felhívni a figyelmet az adataink értékére - mesélte David Emm, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója. - Például, ha egy honlap egy szolgáltatást ingyen kínál, de cserébe a vásárló adatait igényli, akkor használják a Data Dollár jelét, annak szemléltetésére, hogy valójában mégis létrejött üzlet.
Szinte senki sem tudja, milyen érték van a birtokában
Egy globális felmérés szerint annak ellenére, hogy az emberek 29%-a vált kibertámadás áldozatává, mindössze 39%-uk gondoskodik készülékeik védelméről. A felhasználóknak jobban kellene értékelniük az adataikat, mint a pénzüket. Ha van egy kézzelfogható értéke, akkor lehet cserére vagy vásárlásra is használni.
David Emm hozzátette: - Könnyű megfeledkezni az adatok értékéről, amikor eleve hatalmas mennyiségű adatot osztunk meg naponta. Amikor azonban akaratunktól függetlenül döntenek arról, hogy melyik adatainkat veszik el, sokkal jobban át tudjuk érezni a veszteséget. Ezt a hatást is vizsgálja egyúttal a Data Dollár Bolt.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A bolt árukészlete a neves street artist, Ben Eine nyomatai és grafikái voltak. A művész színes betűiről ismert, amelyek immár megtalálhatóak világszerte több város utcáin, és többek között Barack Obama is rendelkezik műalkotással a neves alkotótól.
A Kaspersky Lab célja a bolt megnyitásával az volt, hogy felhívják a figyelmet a privát adataink tényleges értékére, valamint remélik, hogy vonzóvá válik a többi piaci szereplő számára is, hogy csatlakozzanak ehhez a kezdeményezéshez. A cég szakemberei azt remélik, hogy a Data Dollár ráirányítja a figyelmet ezekre a problémákra és ilyen módon minden online élmény sokkal biztonságosabbá válhat.