Nyílt egy bolt, ahol pénz helyett csak pár adatot kell megadni vásárláskor

Elsőre úgy tűnik, hogy olcsón megúszható a dolog, de valójában nem így van.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Kisebb feltűnést keltett London belvárosában, az Old Streeten a Data Dollár Bolt, hiszen az emberek a korai órákban már sorba álltak azért, hogy értékesítsék személyes adataikat. A Kaspersky Lab azért nyitotta meg ideiglenes üzletét Londonban, hogy bemutassa, miként használhatóak az adataink mint valuta.

Mivel a személyes adatok mennyisége továbbra is exponenciálisan növekszik, a fogyasztók egy olyan aranybányával rendelkeznek, amely földrajzi helytől függetlenül és az árfolyamok befolyása nélkül tudja tartani értékét. A tudatosság hiánya hatalmas akadály abban, hogy az emberek megértsék, hogy miért kell védeni a privát információkat.

A boltban látszólag minden a megszokott volt - nézelődhettünk a termékek között, kiválaszthattuk a kedvenceket, amelyeket a pulthoz kellett vinni, hogy fizessünk. A fizetés során azonban nem a megszokott pénzt kellett használni, hanem a Kaspersky Lab által bevezetett új pénznemet, a Data dollárt, amely a vásárló telefonján található személyes képek, videók és üzenetek alapján számolta ki értékét.

 - A Data dollár feladata elsősorban, felhívni a figyelmet az adataink értékére - mesélte David Emm, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója. - Például, ha egy honlap egy szolgáltatást ingyen kínál, de cserébe a vásárló adatait igényli, akkor használják a Data Dollár jelét, annak szemléltetésére, hogy valójában mégis létrejött üzlet.

Szinte senki sem tudja, milyen érték van a birtokában

Egy globális felmérés szerint annak ellenére, hogy az emberek 29%-a vált kibertámadás áldozatává, mindössze 39%-uk gondoskodik készülékeik védelméről. A felhasználóknak jobban kellene értékelniük az adataikat, mint a pénzüket. Ha van egy kézzelfogható értéke, akkor lehet cserére vagy vásárlásra is használni.

David Emm hozzátette: - Könnyű megfeledkezni az adatok értékéről, amikor eleve hatalmas mennyiségű adatot osztunk meg naponta. Amikor azonban akaratunktól függetlenül döntenek arról, hogy melyik adatainkat veszik el, sokkal jobban át tudjuk érezni a veszteséget.  Ezt a hatást is vizsgálja egyúttal a Data Dollár Bolt.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

A bolt árukészlete a neves street artist, Ben Eine nyomatai és grafikái voltak. A művész színes betűiről ismert, amelyek immár megtalálhatóak világszerte több város utcáin, és többek között Barack Obama is rendelkezik műalkotással a neves alkotótól.

A Kaspersky Lab célja a bolt megnyitásával az volt, hogy felhívják a figyelmet a privát adataink tényleges értékére, valamint remélik, hogy vonzóvá válik a többi piaci szereplő számára is, hogy csatlakozzanak ehhez a kezdeményezéshez. A cég szakemberei azt remélik, hogy a Data Dollár ráirányítja a figyelmet ezekre a problémákra és ilyen módon minden online élmény sokkal biztonságosabbá válhat.

Ezt is szeretjük