Így vesznek rá tudat alatt az üzletekben, hogy többet vásárolj - Az elrendezéssel és az illatokkal is befolyásolnak
Jól bevált és nagyon is hatásos, mégis észrevétlen trükkökkel igyekeznek még több vásárlásra buzdítani az embereket a boltokban.

vasarlas
Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

A 90-es években mindenkinek volt, most megint ezerrel hódít a bokalánc: minden szettet feldob »

12 divatszabály, amit a brit királyi család nőtagjainak követniük kell: te lennél a helyükben? »

Újra hódít a falatnyi bandeau top: mutatjuk, itthon melyik darabokra csaphatsz le »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Biztos, hogy sokakkal előfordult már, hogy csak egyvalamiért ugrottak be a boltba, de jóval több dologgal távoztak, mint eredetileg tervezték. Ez nemcsak annak köszönhető, hogy annyi jó ruha volt a szemük előtt, és nem bírtak ellenállni nekik, hanem annak is, hogy az üzletek profi módon vetik be a tudat alatti manipuláció eszközeit.

Persze, a nagy leárazás táblák és a színes, elegáns kirakatok nyilvánvalóan vásárlásra akarják buzdítani az embereket, de a márkák és a tulajdonosok ennél jóval többet is megtesznek azért, hogy sokkal több pénzt hagyj ott náluk, mint szerettél volna. Olyan módszereket is bevetnek, melyekről nem is gondolnád, hogy befolyásolásra tervezték őket. Egy volt kereskedelmi dolgozó elárulta, mik ezek.

Csábító illatokkal és zenékkel hatnak a vásárlókra

Vajon miért szól a legtöbb nagyobb üzletben ritmusos, vidám zene, és miért érzel olyan isteni illatot, amikor belépsz? Nemcsak azért, hogy kellemesebb legyen a környezet, hanem azért is, hogy pénzszórásra bírjanak. Az érzékszervekre ható eszközökkel a boldog, vidám időket, hangulatokat akarják felidézni az emberekben, ezekre emlékeztetik őket, hogy pozitív irányba változzon a kedvük, és hajlamosabbak legyenek a vásárlásra. Az aroma érzelmi kötődést alakít ki a bolttal és a márkával, a hangok pedig képesek elérni, hogy a vásárlók hosszabb ideig tartózkodjanak bent, így könnyebben beleszeressenek még néhány darabba, és többet költsenek.

Ölelést formáló elrendezés

Bár furcsán hangzik, de a legtöbb üzlet első részét félkörív formában rendezik be, ami az ölelés biztonságára, melegségére emlékezteti tudat alatt a betérőket. Ez az érzés pedig komfortossá, ismerőssé teszi a vásárlás folyamatát, illetve boldogságot kelt. Mindez szintén nagyobb pénzköltési kedvet eredményez.

Kedvcsináló összeállítások

A nagyobb üzletekben már észrevehetted, hogy a próbababák nemcsak egyedül állnak, hanem egy egész kis szigetet építenek köréjük azért, hogy minél több kiegészítőről mutassák meg, mennyire jól passzol a bábun látható ruhához. Így az embereknek könnyebben kedvük támad a kinézett felsőhöz még a táskát és az ékszert is megvásárolni, melyeket ráadásul általában szintén a környező területre helyeznek. Az összeállításokat pedig annyira mutatósra és tökéletesre alkotják meg, hogy szinte azonnal bele lehet szeretni minden apró darabba.

A cikk az ajánló után folytatódik

Akadályokat állítanak az utadba

Nem a véletlen vagy a rossz elrendezés eredménye, hogy sosem vezet egyenes út a pénztárhoz, hanem a különböző polcokat, állványokat kerülgetve kell eljutnod a sorhoz. Ezzel igyekeznek lelassítani, és próbálják elérni, hogy az utadban lévő ruhákra még akaratlanul is vess néhány pillantást. Így nagyobb az esély arra, hogy megtetszik egy a szemed elé kerülő darabok közül.

Akciós ruhák a legjobb helyen

Sok üzlet él azzal a taktikával, hogy a próbafülkék mellé helyezik az akciós termékek egy részét, mégpedig azért, hogy, amíg az ember a sorban várakozik, észrevegye a leértékelt darabokat, legyen ideje megnézegetni őket, és bevinni még párat a fülkébe, hátha valamelyikbe rögtön beleszeret.

Így várnak a férfiak, amíg a nő vásárol

A bevásárlóközpontokban, üzletekben nézelődve rengeteg olyan - kívülről humoros - szituációt látni, amikor a nő buzgón próbálja a ruhákat, párja viszont fáradtsággal és fájdalommal az arcán ül, és csak azt várja, hogy vége legyen a megpróbáltatásoknak. Sok járókelő és barátnő le is fotózta ezeket a férfiakat, és feltöltötték a róluk készült képeket a netre.

Ezt is szeretjük