6 bosszantó szokás, amit kerülni kellene a műkörmösnél – Kiakadnak tőlük a szalonban
Ezek a szokások sok vendégre jellemzőek, pedig nagyon zavaróak a műkörmösök számára.
Ahhoz, hogy jól érezd magad a körmösnél, és nemcsak az eredmény legyen szép, hanem kellemes perceket is töltsetek együtt a szakemberrel, érdemes odafigyelni néhány viselkedési szabályra, és elkerülni pár bosszantó szokást.
A felsoroltak nemcsak illetlenek, de ki is akadnak tőlük a manikűrösök - mégis sokan elkövetik őket.
Bosszantó szokások a műkörmösnél
Késés: a műkörmösöknek általában szigorú időbeosztása van. Alaposan kiszámolják, egy-egy vendégre mennyi időt kell szánniuk, így ha valaki késik, akkor borul az egész napirendjük. Sok manikűrös éppen ezért már nem is tudja vállalni azt, aki túl sokat késik. Illik ott lenni körülbelül öt perccel korábban, ha pedig tudod, hogy nem érsz oda időben, hívd fel a szalont, és szólj előre, hogy így tudjanak kalkulálni.
Felülbírálni a körmös munkáját: érthető módon frusztrálhatja a műkörmösöket, ha a vendég minden egyes mozdulatukat figyeli, mindenre rákérdez, hogy biztos jó-e így, esetleg kritizálja a munkájukat, vagy beleszól, hogy mit hogyan kellene csinálniuk.
Az természetes, hogy megbeszélitek, milyen színt, mintát, fazont szeretnél, és szólsz, ha valami mégsem olyan, mint ahogy elképzelted, de a többit bízd a szakemberre, hiszen ő ért hozzá.
Lehetetlen dolgokat kérni: millió kő, csillám, több szín, márványos köröm és még festett minta is egyben? Nem biztos, hogy minden megvalósítható, amit a vendég fejben elképzelt. Még mielőtt a manikűrös nekiáll a munkának, alapvetően mindig átbeszélik a vendéggel azt, hogy milyen körmöket szeretne.
Ha viszont valamire azt mondja a szakember, hogy nem lehet, nem érdemes megcsinálni, akkor jobb, ha rá hallgatsz, és megvitatjátok az esetleges opciókat. Ő ismeri, hogy mit lehet, és mit nem, na és persze a saját határait is.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Telefonálni, mobilozni: hangosan telefonálni nemcsak a tömegközlekedésen vagy az orvosi rendelőben nem illik, de a szalonokban sem. Egyrészt zavaró, ha folyamatosan mobilon beszél a vendég, másrészt könnyen elronthatja a műkörmös munkáját azzal, ha használja a kezeit, és a mobiljához nyúl. Erre a pár órára illik eltenni, lenémítani a telefont, és tényleg csakis a legfontosabb hívásokat fogadni.
Panaszkodni az árak miatt: érthető, hogy egy vendég sem szereti az áremelést, vagy drágának talál egy-egy szolgálatatást, de azzal is tisztában kell lenni, hogy az anyagköltségek folyamatosan emelkednek, és a műkörmösnek is meg kell élnie a munkájából. Ezért is nem illik neki panaszkodni az árak miatt. Mindig nézz utána, hogy mennyibe kerül az adott szolgáltatás, amit szeretnél, és ha túl drágának találod, inkább keress másik szalont vagy szakembert.
A végén kritizálni az eredményt: ha valamivel nem vagy elégedett, vagy nem úgy képzelted el, azt inkább közben jelezd a körmösnek, hogy tudjatok változtatni. Azzal sajnos már nem érsz semmit, ha a legvégén közlöd, hogy mégsem ilyen eredményre vágytál. Persze, ha nagyon nem stimmel, vagy hibás lett a műköröm - mondjuk, olyan, mint amiket ide kattintva láthatsz -, akkor mindenképp szólj, és kérj javítást, beszéljétek meg a lehetséges opciókat.
Kiakasztja a fodrászt, ha ezt csinálja a vendég a szalonban - 6 szokás, ami zavaró és illetlen is
Ezeket a szokásokat jobb lenne kerülni a szalonokban. Bosszantóak a fodrászok számára, és udvariatlanok is.
Elolvasom(Képek: Getty Images Hungary.)