Nem a Dove reklámja az egyetlen, ami mindenkinél kiverte a biztosítékot – Ennél botrányosabbak is vannak

Sajnos sokszor előfordult, hogy a márkák nem gondolták alaposan át a hirdetésüket, és hatalmas botrányt kavartak.

Rasszista reklámok
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

Ha reklámokról van szó, a készítők célja mindig az, hogy minél figyelemfelkeltőbbet és maradandóbbat alkossanak. Ezért rengeteg kreatív hirdetés született már, azonban gyakran előfordul, hogy nagyon mellényúlnak a készítők.

Van például, hogy néhány apró részletre nem figyelnek oda, de olyan is, hogy teljesen máshogy csapódik le az üzenet az emberekben, mint ahogyan azt eredetileg tervezték. Állítólag ez történt most például a Dove legújabb kampányával is, ami hatalmas port kavart.

Reklámok, amik véletlenül sikerültek botrányosra

A hirdetés képein egy színes bőrű nő szerepel, aki leveszi a pólóját, majd pedig az alatta lévő képeken már egy világos bőrű nő vetkőzik tovább. Rengetegen rasszistának értelmezték az üzenetet, ami a netezők szerint nagyjából annyit tesz, hogy a tusfürdő, a szappan vagy éppen a testápoló használata után mindenki fehér bőrű lesz. Nem is csoda, hogy ezen az egész internet felháborodott, és elárasztották a Twittert, valamint a Facebookot azok a posztok, amik követelték az eltávolítását. Nem sokkal később a Dove is belátta, hogy helytelen és meggondolatlan döntés volt elkészíteni egy ilyen reklámot, és alaposabban át kellett volna gondolniuk, hogy mivel is hirdetik a termékeiket.

- Nemrég posztoltunk egy képet Facebookra, amiben nem gondoltuk át eléggé, hogyan ábrázoljuk a színes bőrű nőket. Nagyon sajnáljuk, hogy sokakat megsértettünk vele - posztolták a Twitterre.

Azonban nem ez az első eset, hogy a márka megosztó és sértő reklámot tett közzé. Képeken láthatod, miért háborodtak fel rajtuk az emberek, de összegyűjtöttünk még olyan hirdetéseket, amik borzasztóan botrányosra és sértőre sikerültek.

Ez az a kép, ami hatalmas felháborodást keltett pár napja, és kommentelők ezrei követelték az eltávolítását.
De nem ez volt a Dove egyetlen baklövése: ezen a képen ugyanis sokak szerint szintén azt ábrázolják, hogy a testápolótól a száraz, sötét bőr ápolttá és világossá válik.
2015-ben pedig ez a csomagolás verte ki a biztosítékot a következő felirattal: normáltól sötét bőrig.
A Nivea sem gondolta át alaposan a reklámja üzenetét. A "civilizáld újra magad" szlogenhez nem volt éppen szerencsés egy színes bőrű férfimodellt választani.
Aztán 2015-ben ismét mellényúltak. "A fehér a tisztaság" felirat a képen nem kicsit rasszista hangzású. Ezt ők is belátták, és bocsánatot kértek, majd eltávolították a fotót.
Az American Apparelnek is sikerült botrányt kavarnia, amikor a webshopjukban az emberek szerint szinte csak "kiegészítőként" tüntették fel a mexikói férfit a modell mellett.
De a Donna Karan márka sem döntött jól, amikor a kampányfotó előterébe ültette Adriana Limát, majd a háttérbe, a netezők szerint szinte díszként vagy kellékként, két színes bőrű modellt.
Tavaly a GAP is borzasztóan nagy port kavart egy képpel. A gyerekruhái reklámfotóján sokak szerint úgy tűnik, mintha a nagyobb lány könyöktámaszként használná az egyetlen színes bőrű kislányt.
A Pepsi reklámja pedig pont az összetartozást, a szeretetet és az egyenlőséget akarta hirdetni, közben viszont Kendall Jenner éppen egy színes bőrű nőnek nyomta a kezébe a parókáját.

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük