Megállítja a hajhullást, ránctalanít, és fillérekbe kerül
Mi az?
Nem fogod elhinni, mennyit számít, hogy mit eszel! Legyen ez a reggelid mostantól!

Lehet, hogy már te is többször találkoztál a kölessel a boltok polcain, esetleg az egészséges diétát hirdető oldalak receptjei között. De miért ekkora a felhajtás a köles körül napjainkban? Eláruljuk!

A köles valóban rengeteg pozitív tulajdonsággal rendelkezik, ha végigfutod, hogy mi mindenre van jó hatással, te is rendszeresíteni fogod az étrendedben.

Köles hajhullás ellen

A kölesben lévő kovasav, vas és magnézium nemcsak a csontok karbantartása miatt fontos, hanem a bőr, a haj és a köröm folyamatos megújulása és rugalmasságának megtartása érdekében is.

Ha szeretnéd, hogy bőröd feszesebb, hajad erősebb legyen, akkor rendszeresen iktasd be a kölest táplálkozásodba - ha a diétádra is ügyelni szeretnél, akkor inkább reggelire vagy ebédre fogyaszd, mivel magas energiatartalma napközben segít legyőzni az előtted álló feladatokat, azonban késő esti vacsoraként rád rakódhat egy kis pluszként.

Hogyan hat szervezetedre, ha rendszeresen eszel kölest? A köles magas kovasavtartalma biztosítja a szép, friss bőrt és a csillogóan fényes, egészséges, dús hajat.

Nem árt tudni, hogy felnőttkorban egyre csökken a szervezet kovasavtartalma, ami a bőr ráncosodásához, a haj hullásához, a körmök töredezetté válásához, visszerek kialakulásához, ízületi gyengeséghez vezet. Ezt tudod megakadályozni, illetve lassítani a kellemetlen folyamatot a kölessel!

Köles = magas rosttartalom

A köles rendkívül sok vízben oldódó rostot tartalmaz, ezért kiválóan alkalmas a szervezetben lerakódott salakanyagok eltávolítására. Gyakorlatilag kisöpri a gyomorból a felszívódni képtelen anyagokat, aminek következtében tisztán tartja a bőrödet is.

Továbbá ez az egyetlen olyan gabonafajta, amely teljes értékű fehérjét tartalmaz, emellett lúgos kémhatásának következtében egyensúlyt teremt a savas, hús dominálta európai étrendhez szokott emberi szervezetben, amivel tovább támogatja egészségedet.

A köles gluténmentes, ezért lisztérzékenyek is fogyaszthatják, magas rosttartalmának köszönhetően pedig cukorbetegek is ehetik, mivel ez a gabonaféle csak lassan emeli meg a vércukorszintet.

Ezt is szeretjük