Akár háromszor annyi pénzt költünk, ha szép a dizájn - Így manipulálnak a kozmetikai cégek

"Soha ne ítélj meg egy könyvet a borítójáról" - tartja a mondás. A valóság ezzel szemben az, hogy vásárlásainkat döntő mértékben befolyásolja a termékek csomagolása is.

Kozmetikumok csomagolása
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

A szépségiparban elképesztő harcok mennek a konkurens termékek között. A tét a fogyasztók figyelmének felkeltése - ehhez pedig a csomagolás az elsőszámú eszköz. Az, hogy miben érkeznek a polcokra az adott kozmetikumok, több mint egy praktikus kérdés, a marketingstratégia lényeges eleme is egyben.

A csomagolás az elsődleges kapcsolódási pont a termék és a vásárló között, ezért a dizájn kulcsfontosságú márkaépítés és márkahűség szempontjából.

Miért számít annyit a csomagolás?

A csomagolás sokkal több, mint egy tárolási módszer: sokkal inkább a fogyasztók figyelmének odavonzása és az ebből adódó vásárlási döntések befolyásolásának művészete és tudománya. A kozmetikai iparban, ahol a termékek gyakran nagyon hasonló összetételűek, a csomagolás lehet az a tényező, amely megkülönbözteti az egyik márkát a másiktól.

GettyImages-1419645743
Fotó: miniseries / Getty Images Hungary

A szépségiparban a dizájn nélkülözhetetlen, a kozmetikai csomagolások vizuális vonzereje és az esztétikum ugyanis a többi terméknél is nagyobb fontossággal bír. A termékek színe, formája és dizájnelemei jelentős szerepet játszanak a célcsoport bevonzásában. Az elegáns minimalista stílus vonzó lehet a felső kategóriás fogyasztói réteg számára, míg az élénk, merész minták a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű vásárlóknak tetszhet.

A szín és formavilág mellett a környezetvédelmi szempontok is egyre fontosabbá válnak. Sokan preferálják azokat a termékeket, amik biológiailag lebomló vagy újrahasznosított anyagokból készülnek. Ezek nemcsak a környezeti terhelést, hanem a márka imázsát is javítják.

A cikk az ajánló után folytatódik

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

A márkaidentitás megformálása a fogyasztói hűséget segíti elő. A csomagolás pedig a márkaidentitás kialakításának kulcsfontosságú eszköze, hiszen ez közvetíti a márka erkölcsi értékeit és esztétikáját, érzelmi kapcsolatot teremt a fogyasztóval. Ez az érzelmi kapcsolat pedig elengedhetetlen a márkahűség kialakításához.

Mindezek mellett a fogyasztó számára a csomagolás a vásárlási élmény része is. A kiváló minőségű anyagok és az egyedi dizájnelemek minőségi érzést keltenek az emberben, és így növelhetik a termék értékének érzését. Gondoljunk csak bele: egy gyönyörűen megtervezett minőségi csomagolásba zárt rúzs mennyivel másabb élményt nyújt, mint egy sima műanyag tartó.

GettyImages-1419645705
Fotó: miniseries / Getty Images Hungary

A csomagolásnál nem elég az esztétika, a koncepcióra is figyelni kell. A termékek egységes csomagolása több bizalmat nyújt a fogyasztóban, és segíti a márka arculatának kialakítását. A vásárlók sokkal könnyebben kiszúrják majd a boltok polcain, és tudják, melyik termékkel van dolguk.

A csomagolás egy csendes salesesként működik: a dizájn mellett fontos információkat is közvetít az adott kozmetikumról, kiemelheti annak előnyeit, összetevőit és felhasználási módjait. Az innovatív csomagolási megoldások a funkcionalitást és a felhasználói élményt is fokozhatják, vonzóbbá téve a terméket. Ilyen lehet például a beépített applikátorral ellátott alapozók vagy a tükrös kompakt szemhéjfestékek.

A csomagolás szerepe az online vásárlás megjelenésével csak még fontosabbá vált, hiszen fizikai interakció hiányában a vizuális megjelenésnek kell vásárlásra buzdítani a fogyasztót. A kiváló minőségű képekkel és jól megkülönböztethető csomagolással rendelkező termékek nagyobb valószínűséggel vonzzák a digitális fogyasztók figyelmét, ami magasabb online eladásokat eredményez.

A 8 leghatásosabb pigmentfolt elleni arcápoló, ami tényleg látványos változást hoz - Árakkal mutatjuk őket

Körképünkben képekkel, árakkal mutatjuk a leghatásosabb, legerősebb pigmentfolt elleni krémeket, szérumokat.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük