Akár háromszor annyi pénzt költünk, ha szép a dizájn - Így manipulálnak a kozmetikai cégek
"Soha ne ítélj meg egy könyvet a borítójáról" - tartja a mondás. A valóság ezzel szemben az, hogy vásárlásainkat döntő mértékben befolyásolja a termékek csomagolása is.
A szépségiparban elképesztő harcok mennek a konkurens termékek között. A tét a fogyasztók figyelmének felkeltése - ehhez pedig a csomagolás az elsőszámú eszköz. Az, hogy miben érkeznek a polcokra az adott kozmetikumok, több mint egy praktikus kérdés, a marketingstratégia lényeges eleme is egyben.
A csomagolás az elsődleges kapcsolódási pont a termék és a vásárló között, ezért a dizájn kulcsfontosságú márkaépítés és márkahűség szempontjából.
Miért számít annyit a csomagolás?
A csomagolás sokkal több, mint egy tárolási módszer: sokkal inkább a fogyasztók figyelmének odavonzása és az ebből adódó vásárlási döntések befolyásolásának művészete és tudománya. A kozmetikai iparban, ahol a termékek gyakran nagyon hasonló összetételűek, a csomagolás lehet az a tényező, amely megkülönbözteti az egyik márkát a másiktól.
A szépségiparban a dizájn nélkülözhetetlen, a kozmetikai csomagolások vizuális vonzereje és az esztétikum ugyanis a többi terméknél is nagyobb fontossággal bír. A termékek színe, formája és dizájnelemei jelentős szerepet játszanak a célcsoport bevonzásában. Az elegáns minimalista stílus vonzó lehet a felső kategóriás fogyasztói réteg számára, míg az élénk, merész minták a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű vásárlóknak tetszhet.
A szín és formavilág mellett a környezetvédelmi szempontok is egyre fontosabbá válnak. Sokan preferálják azokat a termékeket, amik biológiailag lebomló vagy újrahasznosított anyagokból készülnek. Ezek nemcsak a környezeti terhelést, hanem a márka imázsát is javítják.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A márkaidentitás megformálása a fogyasztói hűséget segíti elő. A csomagolás pedig a márkaidentitás kialakításának kulcsfontosságú eszköze, hiszen ez közvetíti a márka erkölcsi értékeit és esztétikáját, érzelmi kapcsolatot teremt a fogyasztóval. Ez az érzelmi kapcsolat pedig elengedhetetlen a márkahűség kialakításához.
Mindezek mellett a fogyasztó számára a csomagolás a vásárlási élmény része is. A kiváló minőségű anyagok és az egyedi dizájnelemek minőségi érzést keltenek az emberben, és így növelhetik a termék értékének érzését. Gondoljunk csak bele: egy gyönyörűen megtervezett minőségi csomagolásba zárt rúzs mennyivel másabb élményt nyújt, mint egy sima műanyag tartó.
A csomagolásnál nem elég az esztétika, a koncepcióra is figyelni kell. A termékek egységes csomagolása több bizalmat nyújt a fogyasztóban, és segíti a márka arculatának kialakítását. A vásárlók sokkal könnyebben kiszúrják majd a boltok polcain, és tudják, melyik termékkel van dolguk.
A csomagolás egy csendes salesesként működik: a dizájn mellett fontos információkat is közvetít az adott kozmetikumról, kiemelheti annak előnyeit, összetevőit és felhasználási módjait. Az innovatív csomagolási megoldások a funkcionalitást és a felhasználói élményt is fokozhatják, vonzóbbá téve a terméket. Ilyen lehet például a beépített applikátorral ellátott alapozók vagy a tükrös kompakt szemhéjfestékek.
A csomagolás szerepe az online vásárlás megjelenésével csak még fontosabbá vált, hiszen fizikai interakció hiányában a vizuális megjelenésnek kell vásárlásra buzdítani a fogyasztót. A kiváló minőségű képekkel és jól megkülönböztethető csomagolással rendelkező termékek nagyobb valószínűséggel vonzzák a digitális fogyasztók figyelmét, ami magasabb online eladásokat eredményez.
A 8 leghatásosabb pigmentfolt elleni arcápoló, ami tényleg látványos változást hoz - Árakkal mutatjuk őket
Körképünkben képekkel, árakkal mutatjuk a leghatásosabb, legerősebb pigmentfolt elleni krémeket, szérumokat.
Elolvasom(Képek forrása: Getty Images Hungary)
OLVASD EL EZT IS!
- arcápolás
- szépségápolás