Egyetlen dolog, ami ránctalanná teszi a bőrt - Nélküle gyorsabban öregedsz
Az alvás a bőr szépségének megőrzése szempontjából is fontos.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Mi történt már megint Nicole Kidman arcával? Átlátszó ruhája sem vonja el róla a figyelmet »

Szorítja, nyomja a lábad a cipő? Okos trükkök, melyekkel kényelmessé teheted »

Tökéletes szemöldök gyanta nélkül: így fésüld, hogy szedni is alig kelljen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A megfelelő éjszakai alvás azt jelenti, hogy amíg ez a folyamat zajlik, addig a bőr egészségi állapota is rendben van. Amennyiben kevés a pihenés, a tested többet termel a kortizol nevű stresszhormonból, ami, mint neve is mutatja, megnövekedett stresszhez és a testben gyulladások kialakulásához vezet.

Egy, a Clinics in Dermatology című folyóiratban megjelent friss tanulmány szerint a bőr egészsége és a minőségi alvás hiánya közötti kapcsolat egy ördögi kört eredményez - különösen az olyan bőrbetegségek esetében, mint az atópiás dermatitisz vagy az ekcéma. Ezek ugyanis olyan erős, kellemetlen viszketéssel járnak, amely egyértelműen megszakítja a nyugodt alvási folyamatot.

A kevés alvás ront a bőr jelenlegi állapotán

A gyulladás eredményeként akné, fokozott bőrérzékenység jelenhet meg, és még súlyosabb állapotok is kialakulhatnak. Ezek több kezelést és gondos bőrápolást igényelnek.

A kevés alvás tönkreteszi a bőröd természetes szépségét

A testben a megnövekedett gyulladt sejtek a kollagén és a hialuronsav csökkenéséért felelnek,
azokért a molekulákért, amelyek a bőrt ragyogóvá, rugalmassá teszik. Mindkettő nagyon fontos vízmegkötő tulajdonsággal rendelkezik, tehát a bőr hidratáltságának szempontjából alapvető szerepet töltenek be.

A kevés alvás ront az immunrendszerrel kapcsolatos bőrproblémákon

A megnövekedett gyulladás megakadályozza a testnek azon képességét, hogy regenerálja az immunrendszert. Ez pedig nemcsak egyre gyakoribb betegségekhez vezet, de olyan bőrproblémákhoz is, mint a pikkelysömör vagy az ekcéma. Pedig előbbi nem csupán egy bőrbetegség, hanem egy gyulladás előjele is. Dr. Jessica Krant, a New York-i SUNY Downstate Medical Center bőrgyógyászatának adjunktusa és az Art of Dermatology alapítója szerint sok olyan embernél, akik súlyos pikkelysömörrel küzdenek, valójában a szívrohamnak is nagyobb az esélye.

A kevés alvás rossz hatással van a szépségre

Mialatt alszol, a tested hidratáltsága helyreállítódik, hiszen a bőr képes a nedvesség pótlására. A kevés alvás azonban rendkívül rossz hatású: szem alatti puffadáshoz és karikákhoz vezet, ezeken kívül pedig bőrszárazságot és még láthatóbb ráncokat is eredményez.

A kevés alvás gyorsítja az öregedési folyamatot

A mély alvás alatt a növekedési hormonok termelődése lehetővé teszi, hogy a károsodott sejtek regenerálódjanak. Ennek hiánya az öregedés szemmel látható jeleihez, szarkalábak és ráncok megjelenéséhez vezet. Egy másik fontos hormon, a melatonin pedig kizárólag az éjszaka folyamán, a sötétség hatására termelődik, így mindenképpen szánj időt az elegendő, minőségi alvásra. Sejtregeneráló tulajdonságának köszönhetően lassítja az öregedési folyamatot, véd a szabadgyökök káros hatása ellen.

A kevés alvás hozzájárul az elhízáshoz

Az alvás az ideális súly megtartásában is segít, elegendő pihenéssel ugyanis kevésbé érzed magad éhesnek. Friss tanulmányok kimutatták, hogy az alvás elhanyagolása több nassoláshoz, valamint kalóriafogyasztáshoz vezet.

Ezt is szeretjük