Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

Ilcsi néni örökségét fia és unokái viszik tovább, termékeik már webshopban is elérhetők

Ilcsi natúrkozmetikum webshop (x)
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

Kevés olyan magyar márka van, mint az Ilcsi Szépítő Füvek natúrkozmetikumoké: bár története több mint 60 éve kezdődött, mégis képes az állandó megújulásra, a körülményeknek megfelelő változtatásokra, mindeközben pedig megmaradt valóban magyar családi vállalkozásnak. Az elmúlt egy év eredményei azt mutatják, továbbra is van helyük a piacon – és a polcunkon.

Aki kicsit is ismerős a kozmetikumok, natúrkozmetikumok világában, az minden bizonnyal hallott már Ilcsi néniről, azaz Molnár Dánielnéről, aki az Ilcsi Szépítő Füvek márka megalapítója, és az ország talán leghíresebb kozmetikusa. Pályája 1958-ban indult be, köszönhetően az 50-es évek kozmetikusi ellátáshiányának és Ilcsi néni szakmai igényességének: keze alatt sorra születtek meg növényi alapú kozmetikumai, amit egyre több kolléganő keresett.

1984-ben aztán megalakult a családi vállalkozás fiával, Molnár Ferenccel: az elérhető kozmetikumok száma egyre növekedett, kifejlesztették az első elektrokozmetikai gépet és egyre szorosabbra fűzték a szálakat a termékeikkel dolgozó kozmetikusokkal. Ez aztán egyre csak fokozódott az évek alatt: különböző oktatásokat, konferenciákat is szerveztek a szakembereknek, akikkel ez a különleges együttműködés a közelmúltban is megújult. Az Ilcsi natúrkozmetikumokat 2014-ben Hungarikumnak nyilvánították. 

Hiteles minősítések, hazai márka

Az Ilcsi márkanév ma már garancia a minőségre és szakértelemre. A termékek szinte száz százalékban Magyarországon termesztett gyümölcsökből-zöldségekből és bizonyos esetekben gyógyvízből készülnek. Több mint százféle, alaposan megválogatott növényt használnak a termékek előállításához. Ezek nagy részét saját, a Hungária Ökogarancia által ellenőrzött bioültetvényükön termesztik vagy vadon gyűjtik be – a többit szintén ellenőrzött biogazdálkodásokból vásárolják.

ilcsi-7

A cég a mai napig Ilcsi néni filozófiáját tartja szem előtt, az ő értékeit szeretnék megőrizni úgy, hogy a termékek, felhasználásuk és elérhetőségük megfeleljenek a mai kor követelményeinek. Az Ilcsi Szépítő Füvek két olyan hiteles minősítéssel is rendelkezik, amely garantálja a legmagasabb minőséget.

Az egyik ilyen a BDIH minősítés: a német BDIH egy olyan non-profit szervezet, melynek fő célja, hogy a kritériumok kialakításával megakadályozzák a fogyasztók félrevezetését. A minősítés kritériumai többek között, hogy a növényi nyersanyagoknak minősített, ökológiai anyagoknak kell lenniük, a termelésnek, a fejlesztésnek és a végtermékek vizsgálatának pedig állatkísérlet-mentesnek kell lennie. A szabvány azt is előírja, milyen lehet a csomagolás – a lehető legkevésbé környezetszennyező, újrahasznosítható anyagokat kell használni.

7 Gyogyfuves Pakolas

Ennél valamivel szigorúbb a 2017 óta létező COSMOS (COSMetics Organic Standard) szabvány, ami a legnagyobb európai minősítő szervezetek együttműködése révén jött létre azzal a céllal, hogy kialakítsanak egy egységes és közös bio-, illetve natúrkozmetikum szabványrendszert a szépségápolási termékek egyértelmű és hiteles minősítéséhez.

Szélesebb elérhetőség és személyre szabott lehetőségek

Az utóbbi egy évben az Ilcsinél teljesen újragondolták a kozmetikumok megvásárolhatóságának kérdését. A kivételesen egyedi effektív növényi hatóanyag tartalom miatt alkalmazásukhoz szakember segítsége ajánlott, ezért az Ilcsi kozmetikumok eddig kizárólag kozmetikusnál voltak megvásárolhatók.

Ilcsi ws-03-fekvo

Az elmúlt hónapok változásai azonban meghozták az igényt arra, hogy megnyissák webshopjukat, ahol immár elérhetővé tették lakossági termékportfóliójukat – amelyeket otthon is biztonságosan használhatunk. Azonban az Ilcsi ezt is új, innovatív módon tette.

Ilcsim 02

Hogy a személyre szabottság és a szakmaiság se csorbuljon, ezzel egyidőben bevezettek egy egészen új lehetőséget a vásárlók számára: az Ilcsim szolgáltatás keretében a (leendő) vásárló felkereshet egy, a programban résztvevő referenciakozmetikát, ahol egy ingyenes tanácsadás keretében a szakember meghatározza a bőrtípusát, akivel megbeszélik, milyen termékeket ajánl az otthoni arcápoláshoz. Ezeket a kiválasztott termékeket aztán az Ilcsi webshopból kedvezményesen lehet megvásárolni – ezzel pedig kedvenc kozmetikusunkat is támogatjuk. Az már csak hab a tortán, hogy az online chat segítségével percek alatt segítséget és választ kaphatunk a felmerülő kérdéseinkre.

Már külföldön is ismerik

Mindig óriási büszkeség egy kis magyar cég számára, ha munkájukat, szaktudásukat külföldön is elismerik, termékeiket határainkon kívülről is rendelik. Az Ilcsi életében ez a pillanat a '90-es évek második felében érkezett el, amikor megérkezett az első külföldi megrendelés. Azóta pedig nincs is megállás a terjeszkedésben: jelenleg több mint 40 országban ismerik el Ilcsi néni és az Ilcsi Szépítő Füvek munkáját azzal, hogy használják a termékeket és az általa kifejlesztett kozmetikai kezeléseket. Mindenhol kuriózumnak számít a rendkívül nagy növényi hatóanyag-tartalmú magyar natúrkozmetikum.

A család viszi tovább Ilcsi néni örökségét
A család viszi tovább Ilcsi néni örökségét

A webshop beüzemelésével az EU-n belül és az Egyesült Királyságban is megnyílt a rendelés lehetősége. Utóbbi országgal még egy izgalmas kapcsolata áll fenn az Ilcsi Szépítő Füveknek: a magyar vállalkozás ugyanis örömmel tett eleget a felkérésnek, hogy részt vegyenek a BBC StoryWorks és a Cosmetics Europe Essentials for Daily Life című közös online sorozatában, mely a dinamikusan fejlődő, innovatív kozmetikai cégek színfalai mögé enged bepillantani és a kozmetikumok mindennapi életben betöltött nélkülözhetetlen szerepéről szól.

Csipkebogyos kukoricas borradir

A BBC az Ilcsit kereste meg egyedüliként Közép- és Kelet-Európában, mint natúrkozmetikum gyártót, ez az elismerés pedig újabb bizonyosság arra, hogy Ilcsi néni öröksége, filozófiája ma sem lehetne igazabb: ő ugyanis azt vallotta, hogy a természetben minden bőrproblémára van megoldás. Fia és unokái ezt a szemléletet, ezt az üzenetet viszik tovább több mint hatvan éve úgy, hogy a 21. században is mindenkit elérhessen mondanivalójuk.

Ezt is szeretjük