Egyetlen hatékony praktika, ami évekkel eltolja az öregedést
Szeretnéd elodázni a ráncok megjelenését? Akkor vesd be a legtermészetesebb praktikát!

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

A 35 éves modellt tinilánynak néznénk smink nélkül – Miranda Kerren nem fog az idő »

Fogott egy kést, és kettévágta a korrektoros tubust: sokat spórolt vele »

Kritizálják a kommentelők a szupermodell alakját – Olyan, mint a nádszál »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Habár a drogériák polcai roskadoznak a legújabb bőrfeszesítő krémektől és szérumoktól, a szépségszalonok pedig az exkluzív, ránctalanító kozmetikai kezelésektől hangosak, az idő múlása előbb-utóbb mindenkin meglátszik. Persze könnyedén tehetsz azért, hogy ez az időpont még várasson magára, méghozzá a legtermészetesebb cselekvéssel, vagyis az alvással.

Egy embernek naponta körülbelül hét és kilenc óra közötti alvásmennyiségre van szüksége, hogy teljesen felfrissüljön, és egészen biztosan kipihenje magát. Ez az idő szükséges ahhoz, hogy a bőr regenerálódni tudjon, és így sokáig megőrizze rugalmasságát és életteliségét.

A legújabb kutatások azt bizonyítják, hogy a kevés alvás bizonyos hormonok hatása miatt hízáshoz vezethet, így ezért sem szabad éjszakába nyúlóan fent maradnod, majd reggel a kakassal ébredni.

Ügyelj a bőrödre!

Nem csak az energiaszinted látja kárát, ha nem alszod ki rendesen magadat. A bőröd színe fakóvá és szürkévé válik, az arcod beesett lehet, de az biztos, hogy megviseltnek fogsz tűnni. Ráadásul a szervezet regenerálódási folyamata a mélyalvási szakaszok alatt történik, így a bőröd alvás közben szépül a legjobban. Ezért szánj kellő időt az éjszakai pihenésre, ráadásul próbáld meg teljesen ellazítani magad lefekvés előtt, mert nemcsak az alvás mennyisége, de minősége - vagyis mélysége - is igazán fontos.

Alvás közben a szervezted úgynevezett melatonint termel, amely kizárólag éjszaka termelődik, illetve segíti a szervezet méregtelenítési folyamatát, nem beszélve arról, hogy a káros szabadgyökökkel szemben is kitűnő védekezést nyújt.

Szánj időt magadra!

Az ember állandó rohanásban van, mindig akad tennivalója, de nem szabad, hogy ennek a feszített élettempónak az egészséged lássa kárát. Esténként szánj mindig magadra egy órácskát, amikor csak lazítasz és olyanokkal foglalatoskodsz, amik boldoggá tesznek. Például tegyél fel egy vitalizáló, hidratáló arcpakolást vagy fesd ki a körmöd. Esetleg csak nyújtózz el egy kád meleg vízben, és relaxálj. Vigyázz, hogy a fürdő ne legyen túlságosan forró, mert a nagy meleg megakadályozhatja a nyugodt alvást. Meglátod, a bőröd hálás lesz a pihenőidőért, és te is sokkal jobban fogod magad érezni.

Az öregedés megállítása

Ha a bőrödet már egészen felfrissítetted, itt az idő, hogy smink, öltözködés és frizura terén is megállítsd az idő múlását.

A jó alvásért

Az esti órák meghatározóak alvás szempontjából, ezért fontos, hogy békességben töltsd el őket, testileg és lelkileg egyaránt. Például este hat után már ne fogyassz élénkítőszereket, mert a koffein, a nikotin és az alkohol ébren tartanak. Kerüld az olyan televíziós műsorokat, amik felizgatnak, legyen szó horrorfilmről, egy vitaműsorról vagy éppen a késői esti hírekről.

Az esti utolsó étkezésed és a lefekvésed időpontja között legalább négy óra teljen el. Azonban közvetlenül lefekvés előtt fogyassz valamit, ami serkenti az alvásért felelős hormon termelődését: ilyenek a banán vagy a tejes italok. A tornagyakorlatokat reggel vagy ebédidőben végezd, ne este, mert ezek élénkítenek, és így nehezebben fogod tudni álomra hajtani a fejed.

Nehéz úgy elaludni, hogy az agyad még mindig dolgozik. Elméd lecsillapítására végezz meditációs, relaxálós gyakorlatokat néhány percig - meglátod, így az álom szélsebesen érkezik majd el hozzád ahelyett, hogy még órákig forgolódnál az aznapi eseményeket feldolgozva.

Ha éjszaka felébredsz, ne maradj az ágyban fekve tíz percnél tovább. Kelj fel, és végezz valamilyen egyszerű feladatot, mint a cipőtisztítás vagy az asztal megterítése a reggelihez, aztán feküdj vissza aludni. Próbálkozhatsz gyógyteákkal, mint a kamilla vagy az egyéb, filteres változatban kapható, alvást segítő gyógynövényeket tartalmazó teák.

Cikkünk Janet Wright a Tökéletes menyasszony című műve alapján készült, mely az Alexandra Kiadó gondozásában jelent meg.

Ezt is szeretjük