A-vitamindús ételek a mély ráncok ellen
Télen is könnyen megveheted
Fordíts figyelmet a megelőzésre, és vásárolj be vitamindús, élénkszínű zöldségekből.

Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Fiatalítja a bőrt és a gyulladást is lehúzza: házi arcmaszk áfonyával »

A legdivatosabb átmeneti dzsekik és tavaszi kabátkák 15 ezer forint alatt: ezekre most tényleg szükség lesz »

Tisztítja, radírozza a bőrt, és tű nélkül juttatja be a hatóanyagokat: a hidroabráziós arctisztítás előnyei »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A ráncokat sajnos nem lehet elkerülni, 25 éves korod után először halványakkal, majd mélyebbekkel találkozhatsz. Azonban nem mindegy, hogy a kezdeti vékony vonalak milyen mértékben mélyülnek el.

Az életmód nagyon sokat számít a bőr egészsége szempontjából, nem véletlen, hogy mindenhol a fényvédelemre és a dohányzás káros hatásaira hívják fel a figyelmet.

Amellett, hogy elkerülöd a napfény és a füst okozta rombolást, fordíts elegendő figyelmet a megelőzésre. Ha a sejtjeid megfelelően el vannak látva tápanyaggal, és a szervezeted fel tudja venni a káros szabadgyökökkel szemben a harcot, akkor évekkel meghosszabbíthatod a fiatalságodat.

A csodálatos A-vitamin

Az A-vitamin zsírban oldódik, legfontosabb antioxidáns hatása, emellett felelős a bőr egészségéért, a látásért és a szövetek növekedéséért is. Az A-vitamin állati eredetű - retinol, és növényi eredetű - karotinoid - is lehet. Az ember számára jobban hasznosítható a retinol, de a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása más szempontból is ajánlott.

A béta-karotin tulajdonképpen az A-vitamin előanyaga, mely a testben alakul át a fontos vegyületté, és egy narancssárga festékanyag, tehát minden ilyen színű zöldségben megtalálható, azonban nem csak és kizárólag ezek a jó forrásai.

Az A-vitamint tiszta formájában a kozmetikai ipar is szívesen használja, mivel rendkívüli ránctalanító hatása van.

Sütőtök

A sütőtök élénk narancssárga színét magas karotinoid-tartalma adja, de nemcsak A-vitamint tartlamaz, hanem C-vitamit is, ami kitünő ránctalantó eledellé teszi, és segít megőrizni bőröd fiatalságát. A C-vitamin szintén antioxidáns, semlegesíti a káros szabadgyököket, és fontos szerepe van a kollagénépítésben is. Ez a fehérje felelős a bőr feszességéért.

Az A-vitamin ráncok ellen nagyon hatékony, de nem ez az egyetlen bőrre gyakorlot kedvező hatása. A zsíros bőrűek számára fontos információ lehet, hogy rendben tartja a bőr faggyúháztartását is. ha a kamaszévek elmúltával még mindig aknékkal küzdesz, akkor érdemes A-vitamin kúrát tartani, de mindenképpen konzultálj bőrgyógyásszal a kérdésről.

A sütőtök, éppen erős színe miatt, nem alkalmas külső bőrápolásra, viszont télen, amikor szezonja van, fogyaszd hetente kétszer megsütve.

Kaliforniai paprika

A zöldpaprika az egyik legjobb C-vitaminforrás, de tengerentúli rokona az élénkszínű kaliforniai paprika nemcsak aszkorbinsavban bővelkedik, hanem A-vitaminban is. Az egész évben kapható lédús zöldség feltölti a vitaminraktáraidat, és bőröd hidratálásában is segít.

Az ízes paprikafajta minden salátát és szendvicset feldob, tésztasalátákba is remek, de természetesen fogyaszthatod magában is.

Miben van még?

  • Belsőségek
  • Tojássárgája
  • Lazac
  • Spenót
  • Sárgadinnye

Sárgarépa

Nem készült tudományos kutatás arról, hogy az A-vitamin miatt lehetsz-e remek fütyülő, de az biztos, hogy a sárgarépát nem szabad kihagyni az étrendedből. A répa nemcsak a már fent említett ránctalanító hatásban jeleskedik, de remek rostforrás is, így rendben tartja az emésztést.

Jó, ha tudod, hogy az A-vitamin csak némi olaj társaságában tud felszívódni, így érdemes a répát is tartalmazó salátára egy kevés olívaolajat önteni. A sárgarépa azon kevés zöldségek közé tartozik,melyek nem árt a főzés, így nyugodtan meg is párolhatod.

A zsírban oldódó vitaminok elraktározódnak, ezért ügyelni kell arra, hogy az ajánlott napi mennyiségnél, ez az A-vitaminnál 800 mikrogramm, sokkal többet ne vigyél be a szervezetbe. Ez elsősorban akkor fordulhat elő, ha táplálékkiegészítőket is szedsz.

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogy jutottunk el ide, és hogyan léphetünk ki belőle?

A Femina Klub februári vendége Tari Annamária klinikai szakpszichológus lesz, akivel az estek házi asszonya, Szily Nóra beszélget majd. Segítenek megérteni az online illúziók és az offline valóság közötti különbségeket, azok pszichológiai hátterét, és gyakorlati tanácsokat is adnak a sokunk számára szorongató, naponta felmerülő kérdésekre.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2020. február 19. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük