3 C-vitamin-bomba étel ráncok ellen
Egyik sem több mint 300 forint
Télen fontos, hogy odafigyelj a megfelelő C-vitamin-pótlásra, és nem csak a nátha miatt.

Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Hosszabb életű és illatosabb ruhák az Ariel új mosókapszuláival (x)

Minden második negyven feletti nőt érint a betegség: mégis tabutémának számít (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

beauty and style

Készítsd el a szezon legmenőbb karkötőjét: csak 10 perc, és olcsóbb, mint a bolti »

Így készíts házi fátyolmaszkot: csupán 3 hozzávalóból »

Most minden menő, ami turistahatást kelt: a nyár legmenőbb darabjait már nem csak nyaraláson viselheted »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A C-vitamin valódi csodaszer, hiszen nemcsak védi az immunrendszert, és kikúrálja a náthát, de az öregedésgátlásban is nagy segítségedre lehet, elsősorban belsőleg alkalmazva.

Mivel nagy szerepe van a kollagéntermelésben, megelőzheted vele a ráncokat. Mivel nemcsak az építő folyamatokban vesz részt, hanem a mérgek közömbösítésében is állandó pótlásra van szükség belőle.

Ez különösen akkor igaz, ha dohányzol, és a szervezetednek meg kell küzdenie a nikotinnal, kátránnyal, és egyéb finomságokkal.

Az alábbi gyümölcsök C-vitamin-tartalma igen magas, így aztán, különösen télen, nem árt belőlük minél többet fogyasztani. A C-vitamin felszívódását elősegíti a kalcium, a kálium és a magnézium, így ezek bevitelére is figyelj oda.

Kivi

A korábban egzotikus, ritkán kapható gyümölcs már nálunk is elérhető egész évben. Az eredetileg Új-Zélandról származó gyümölcsnek nemcsak C-vitamin-tartalma magas, de magnézium is van benne, ami elősegíti a felszívódását. Emellett kalcium és kálium is van benne, így igazán ideális táplálék, ha fokozni szeretnéd a C-vitamin bevitelét.

A legjobb, ha nyersen fogyasztod, magában vagy müzlihez keverve. Turmixba tenni nem ajánlatos, magjában ugyanis olyan anyagok vannak, melyek irritálhatják a nyelvet.

Citrom

Ha a C-vitamin szóba kerül, akkor valószínűleg mindenkinek először egy citrom ugrik be. Nem véletlen, egy gyümölcs negyven milligrammot is tartalmazhat az aszkorbinsavból, ami a napi ajánlott adag mintegy kétharmada. A citrom leve kúraszerűen fogyasztva nemcsak a ráncok elleni harcban segíthet, de langyosan, mézzel keverve elűzi a torokfájást. Ha mellőzöd a mézet, akkor pedig remek anyagcsere-pörgető italt kapsz, melyet a legjobb éhgyomorra fogyasztani.

Külsőleg hámlasztóként is használhatod a citromlevet, de csak akkor, ha nem érzékeny a bőröd. Keverd össze egy kevés joghurttal és mézzel, majd vidd fel az arcra, és hagyd hatni 10 percet, majd az ujjbegyeddel radírozd le. A bőröd olyan lesz, mintha kicserélték volna.

Mivel a C-vitamin vízben oldódik, nem lehet túladagolni, a téli időszakban éppen ezért az ajánlott 60 mg-nál többet tanácsos fogyasztani, különösen akkor, ha dohányzol.

Savanyú káposzta

A savanyú káposzta tökéletes téli vitaminpótló, régen azért volt nagyon népszerű, mert állandó narancs- és citromutánpótlásról szó sem lehetett, és az sem hátrány, hogy olcsó.

A savanyítás során megmarad a káposzta C-vitamin tartalma, sőt. A legjobb, ha magában fogyasztod, mert sajnos a belőle készült nehéz ételek nem a legegészségesebbek. Az aknés bőrnek is jót tehet, ha savanyú káposztát fogyasztasz, ugyanis gyulladáscsökkentő hatású.

Ezt is szeretjük