5 meglepően egyszerű ráncmentesítő
Nem csak a kozmetikai ipar legújabb csodái segíthetnek fiatalságod megőrzésében, hanem régi jól bevált és talán elfeledett praktikák is.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Így kommunikáld okosan, ha nem hívsz meg valakit az esküvőre, aki számít rá »

Vékony szálú a haja, de sohasem lapos: Taylor Swift jól bánik a bob fazonnal »

Szuperkényelmes pizsamák körképe őszre: élvezetesebbé teszik a lustálkodást »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Néha a legegyszerűbb dolgok válnak be a leginkább. Így van ez a szépségápolással is. Nem feltétlenül kell ezreket költened a legújabb ránctalanító csodákra, elég, ha kicsit odafigyelsz. Ha betartasz néhány alapvető szabályt, sokáig fiatal maradhatsz, ami az arcbőrödön is meglátszik majd.

Sokan saját tapasztalatból, szervezetük reakcióiból tudják, mi segít aktivitásuk, fiatalságuk megőrzésében. A kutatók sokszor régi megfigyeléseket kezdenek vizsgálni, és a legtöbbször meg is találják ezek igazolására a tudományos magyarázatot.

Sportolj!

Egy kis edzés nemcsak jó közérzetet biztosít - az örömérzetet okozó endorfin termelődésének következtében -, hanem szépít is. Amikor mozgást végzel, mindenütt növekszik a véráramlás, ami üde, felfrissült külsőt ad.

Természetesen egészségesebbé is tesz, mert a sejtek gyorsabban regenerálódnak. Ez a megállapítás a bőr esetében is igaz. Egyet azonban ne felejts el: ha a szabadban sportolsz, mindenképpen használj biztonságos napkrémet, mely véd az UVA- és UVB-sugarak ellen.

Táplálkozz helyesen!

Ne csak az egészséged, hanem bőröd érdekében se fogyassz cukrot! A cukor növeli a pattanások megjelenésének valószínűségét, és gyorsítja az öregedés folyamatát.
A szervezetben a cukormolekulák a fehérjéhez kötődnek, így a kollagénhez is, ekkor már nem olyan hatékony a regenerálódásuk, és a korai öregedés jelei is felfedezhetőek a bőrön.

A cukros nassok helyett válts antioxidánsokban gazdag gyümölcsökre és zöldségekre! Ezek megvédenek a sejtkárosodástól. A sejtvédő flavonoidok megtalálhatóak a citrusfélékben, a zöld teában é a vörösborban is. A bogyósgyümölcsöknek, az áfonyának, a szedernek, a málnának különösen magas az antioxidáns-tartalma.

A napi öt adag gyümölcs szabályának betartásával elegendő antioxidánst juttatsz a szervezetedbe, mely megvéd az öregítő szabadgyököktől.

Gyilkos anyagok!

A dohányzás tönkreteszi a bőrt, mert a nikotinnal, kátránnyal, füsttel megnövekszik a szervezetbe jutó szabadgyökök mennyisége, ugyanakkor kevesebb oxigén kerül a bőrbe, így lassul az anyagcseréje, és a méreganyagok felhalmozódnak. A dohányzással járó ismétlődő szájmozgás pedig mélyíti a ráncokat az ajkak körül. A szabadgyökök károsítják a sejteket, növelik a szervezet káros enzimtermelését, mely lebontja a kollagént. Ez korai ráncosodást okoz, mivel éppen a kollagén az a rostos fehérje a kötőszövetben, mely védi a bőrt, és feszesen, ruganyosan tartja.

A víz az élet és a szép bőr sója!

Legalább nyolc pohár vizet fogyassz el naponta, ez egyben egészséged záloga is. A bőr hidratáltsága azonban alapjában véve nem attól függ, mennyi vizet iszol meg, hanem attól, hogy bőröd mennyire képes megtartani a nedvességet. Ezt meghatározza az étkezésedben szereplő megfelelő zsírok mennyisége, összetétele.
Persze a javasolt vízmennyiséget meg kell inni ahhoz, hogy a szervezet jól működhessen. Nagyon jó a zöld tea a folyadékellátásra, mert védi a bőrt a szabadgyökök káros hatásától.

Olaj vagy krém?

A kozmetikusok közül sokan olajat ajánlanak a bőr kezelésére, mások azt állítják, hogy ezt táplálkozással és étrendkiegészítőkkel kell bejuttatni a szervezetbe. A száraz bőr a rosszul működő védekezés eredménye, így a nedvesség eltűnik a szervezetből. A tudomány azt javasolja, hogy mindkettőt alkalmazd.

Egyrészt helyes étrenddel, másrészt megfelelő ápolással lehet kondícióban tartani a bőrt. Az olaj hátránya, hogy eltömítheti a pórusokat, ami bőrfoltokhoz vezethet. Előnyösebb, ha omega-3-ban gazdag táplálékot vagy táplálékkiegészítőt fogyasztasz. Étrendedben szerepeljen lazac, lenolaj, lenmagolaj. Ráadásul ez a táplálkozás csökkenti a fertőzések előfordulását, az ekcéma, a pattanások és az egyéb bőrhibák kialakulását.
A linoleic-sav különösen segíti a száraz bőr kezelését. Ezt nem tudja a szervezet előállítani, de megtalálható a szőlőmag- és a napraforgóolajban is.

Cikkünk a Fitway magazin cikke alapján készült. Ha szeretnél még több szépségápolással, egészséges táplálkozással kapcsolatos cikket olvasni, akkor kattints a magazin oldalára. Ha fogyókúrázol, vagy szeretnél szebb alakot, akkor is érdemes ellátogatnod a fitway.hu-ra.
Edzésterveket, étrendeket, illetve minden mást megtalálsz, aminek segítségével tökéletesebbé formálhatod testedet.

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük