Hány fokon kell mosni a konyharuhát? Ez a hivatalos ajánlás!
Egyáltalán nem mindegy, hogyan csinálod, és milyen gyakran teszed meg.

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

Lórúgás az anyagcserének: frissítő mentaturmix ínyenceknek »

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A lakástextilek egyes típusai nagyon gyorsan koszolódnak, a vízzel való érintkezés miatt pedig kórokozókkal telítődhetnek, és szaguk is kellemetlenebbé válhat, így nem véletlen, hogy mosni is gyakrabban szükséges őket.

Bár számos körülmény módosíthatja, létezik ajánlás arra vonatkozóan, milyen gyakran kell mosni a konyharuhát vagy épp a törölközőt, mindemellett az sem mindegy, miként teszed.

Hány naponta kell mosni a konyharuhát?

A konyharuhával kapcsolatban ki lehet jelenteni, hogy ez az, amit a legtöbbször kell mosni egy háztartásban, normál használat esetén például mindennap érdemes lecserélni a konyharuha-garnitúrát, ha azonban drasztikusabb a szennyeződés mennyisége és sűrűsége, ennél gyakrabban is szükség lehet rá.

A konyharuha ugyanis az ételszennyeződések miatt a baktériumok igazi paradicsoma, melyek a meleg hatására nagymértékben képesek elszaporodni. A kockázat érzékeltetésére csak egy adat: az Arizonai Egyetem 2014-es tanulmánya szerint a konyharuhák 89%-ánál találtak a kutatás során coliform baktériumot - a veszélyes E-coli is a coliformok közé tartozik.

Fontos, hogy a mosás hőfoka a konyharuha esetében legyen magasabb, mint egy átlag ruhadarabnál, amit 40 Celsius-fokon is elég kimosni.

Tedd be inkább 60 fokra, különösen, ha nagyon piszkos. A szennyeződés jó mosószerrel ugyan alacsonyabb hőfokon is eltűnik, különösen, ha előkezeled folttisztítóval, a mikroorganizmusok viszont nagyobb eséllyel távoznak 60 fokon. Ha van időd, vasalással is rásegíthetsz a kórokozók elpusztítására, illetve az is segít, ha a napon szárítod a konyharuhát.

Milyen gyakran kell cserélni a törölközőt?

A törölköző mosásának gyakorisága sok mindentől függ. Ha például csak egyetlen egy törülközőt használsz - ráadásul nem is egyedül - az arctörlésre és a napi fürdéshez, zuhanyzáshoz is, esetleg még pluszban a kéztörlésre is, akkor sűrűbben kell mosni, és akár naponta is érdemes cserélni.

Ha viszont rendszeresítesz külön törülközőt a különféle tisztálkodásokhoz, akkor más-más rendszerességgel is elég kimosni őket. Az arctörlőt akár naponta is érdemes lehet cserélni, míg a normál testtörlőt akár háromnaponta is szükséges lehet.

A kéztörlőt is gyakran kell cserélni, a szakemberek szerint három használat is elegendő ehhez, vagyis körülbelül naponta cserélni kellene. Mindez azonban függ olyan tényezőktől is, mint például mennyire lett vizes a törölköző, illetve mennyi ideig marad olyan, ha például a radiátorra teríted, vagy van törölközőszárítód, ritkább is lehet a csere, ugyanis nedves közeg híján nem szaporodnak olyan nagy iramban a mikroorganizmusok. Ha mégis mosásra kerül a sor, szintén 60 Celsius-fokon történjen, és ebben az esetben is hasznos, ha a napon szárítod meg.

Cikkünk az Ecover Érezd jól magad blogján megjelent anyag alapján készült.

Ezt is szeretjük