Hogyan lehet eladni egy apró méretű lakást jó pénzért? Így találhatsz rá gyorsan vevőt a szakértő szerint
Egy apró lakás nem mindig annyira kelendő, de nem eladhatatlan.

p35607264
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Lakásvásárláskor alapvető szempont, hogy mekkora a választékban sorakozó ingatlanok alapterülete. Az emberek rendszerint arra törekednek, hogy minél nagyobbat vehessenek minél kevesebb pénzért.

A kereslet preferenciája azoknak az eladóknak rossz hír, akik kisebb méretű lakást szeretnének eladni, ám jó áron. Ha az ingatlan extrém kicsi, a dolog még nehezebb, de még mindig nem lehetetlen. Szakértőnk, Török Dávid, az Otthon Centrum ingatlanszakértője, a tavalyi év folyamán adott el egy 15 négyzetméteres lakást. Az ingatlanról fotókat is biztosított, ezeket is megmutatjuk a cikkben.

Mi számít igazán kicsi lakásnak?

Az, hogy egy lakás kicsi vagy nagy, laikus szemmel nézve megítélés kérdése. Meghatározza, ki vagy kik és mennyi holmival szeretne beköltözni. Szakértői berkekben azonban pontosabb meghatározás is létezik.

- Kis lakásnak azokat tekintjük, amelyek egyszobásak (=garzon), tehát nincs külön hálószoba. Általában ezek a lakások maximum 35-40 m2-esek. Amennyiben extra kicsi lakásokról van szó, akkor 15-25 m2 közötti ingatlanokról beszélhetünk.

Ezekről a lakásokról érdemes tudni, hogy sok esetben tárolóból, egyéb helyiségből alakították ki őket. Amennyiben a tulajdoni lapon így szerepelnek, úgy nem vehető fel rájuk hitel. Ezeket érdemes előre kommunikálni az érdeklődőknek - mondja Török Dávid.

Mit tegyünk, hogy csalogatóbb legyen?

Egy nagyon aprócska lakásra akkor könnyebb vevőt találni, ha az eladó odafigyel néhány meghatározó tényezőre. A beltér kialakítása kulcsfontosságú, sőt még a falszín is az.

- Minél kisebb egy lakás, annál fontosabb, hogyan van berendezve. Mivel kicsik a terek, így rendkívül fontosak a berendezési tárgyak méretei. Zsúfolt ingatlant nehezebb eladni. Akkor már jobb, ha üres, mert nagyobbnak fog tűnni.

Amennyiben nem fehérek a falak, mindenképp fessük át, vagy csináljunk tisztasági festést. A fehér jobban visszaveri a fényt, így világosabbnak és tágasabbnak fog érződni, valamint ha friss a festés, akkor igényesebbnek fog hatni. Ez az eladási árra is jó hatással lesz -  tanácsolja a szakértő.

A cikk az ajánló után folytatódik

A potenciális vevők természetesen nem élőben, hanem fényképeken vehetik szemügyre első körben a lakást, ezért fontos, hogy az internetes hirdetéshez az eladó olyan felvételeket csatoljon, amelyek hívogatóak, és az ingatlan legelőnyösebb arcát mutatják.

- Fotózás előtt, amit csak tudunk, pakoljunk el. Ezzel is növeljük a térérzetet. Az extra kicsi lakásoknál a térérzet növelése az egyik legfontosabb feladat. Érdemes profira bízni a fotózást, mert különösen fontos a megfelelő szögből készült kép, illetve a jó gép használata. Egy halszem optikás fényképezőgéppel készült képen nagyobbnak fog tűnni az ingatlan. Természetesen nem célunk megtéveszteni a vevőjelölteket, de érdemes törekedni, hogy a lehető legjobban mutassuk be a valóságot - magyarázza Török Dávid.

Hogyan kínáljuk az extrém kicsi lakást?

Ha a lakás eladásra kész, és elkészültek a megfelelő fotók is, már csak néhány apró, de annál lényegesebb lépés van hátra a meghirdetésig. Jól meg kell gondolni, hogyan kínálja ingatlanát, hiszen egy rosszul sikerült szöveggel a saját dolgát nehezítheti meg.

- Érdemes arról is beszélni, mit ne csináljunk. Legyünk őszinték, és ne állítsuk be kacsalábon forgó palotának a lakást. Tapasztalatom szerint ezt értékelni szokták, és az őszinteség növeli a bizalmat is. Ha van galéria, azt ne vegyük bele az alapterületbe. Nincs annál kiábrándítóbb egy vevő számára, amikor a 30 m2-esként hirdetett ingatlanról kiderül, hogy csak 20 m2 + 10 m2 galéria. Ez az egyik biztos módja annak, hogyan veszítsünk el potenciális vevőket. Ha ugyanis félre akarjuk őket vezetni, akkor az fog a fejükben járni, hogy vajon mi másban nem voltunk még teljesen őszinték. Ebből a helyzetből pedig nehezen lesz értékesítés - mondja a szakértő.

Azt is részletezte, hogyan érdemes megfogalmazni a hirdetés szövegét.

- A hirdetéseim összeállításánál végig szoktam gondolni, hogy az adott ingatlannak ki a célcsoportja. Fiatalok, idősek, családosok, befektetők? Általában egy ingatlan több célcsoportnak is megfelelő lehet, de mindig ki lehet választani egyet, amelyik a legpotenciálisabb. Én erre a célcsoportra szoktam célozni, mert így tudom a legtöbb releváns vevőjelöltet megszólítani. Miért fontos ez? Mert az a jó hirdetés, ami szól valakihez. Így aki olvassa, a magáénak fogja érezni.

A szöveg megírásánál azokat az információkat és érveket használom, ami a kiválasztott célcsoport számára a leginkább fontos. Mindegyik számára mások a hívószavak. Érdemes informatív leírást készíteni. Olyan dolgokat elmondani, ami nem derül ki a képekről, de fontos lehet a vevő számára. Én a negatívumokat is bele szoktam fogalmazni, mert ezekkel előbb-utóbb úgyis szembesülni fog az érdeklődő. Például, ha sötét, rossz a ház, vagy nincs lift. Ezzel előre szűrjük az ügyfeleket, és növeljük a bizalmat - tanácsolja a szakértő, és a hirdetőfelületekre is kitért.

- Hiába stimmel valakinél minden, amit eddig soroltam, ha nem megfelelő a marketing. Minél több emberhez el kell tudnunk juttatni, hogy ez az ingatlan létezik, eladó, és miért lesz ez valakinek ideális vételi lehetőség. Egy tipp: ezeknél a kicsi lakásoknál az utóbbi időben a Facebook egy jól működő csatorna. Ráadásul ingyenes is. Rakjuk ki a falunkra, biztassuk az ismerőseinket megosztásra, tegyük bele megfelelő csoportokba - mondja Török Dávid.

40061837 7dbdce6586bf5579ab22eecbabd5b9dc wm

Török Dávid

Sikeres és keresett ingatlankereskedő, az Otthon Centrum szakértője, aki több szakmai elismerés mellett 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban elnyerte Az Év Ingatlan-tanácsadója címet is.

A lakáshirdetés-írásról bővebben

Korábbi cikkünkben Török Dávid részletesebben is beszélt arról, hogy mi kerüljön egy kiadó vagy eladó lakás hirdetőszövegébe.

Ezt is szeretjük