Eladó, kiadó? Így hirdesd meg a lakásod, hogy hamar elkeljen a piacon - Az ingatlanszakértő bevált tippjei
A jó hirdetőszöveg kulcsfontosságú, ha túladnál rajta, vagy kiadnád az ingatlanodat.

GettyImages-1224825687
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Amikor egy ingatlan eladóvá vagy kiadóvá válik, tulajdonosának az egyik legfontosabb célja az, hogy mielőbb vevőt, illetve bérlőt találjon rá. Az üzlet azonban csak akkor nem fog késlekedni, ha az ingatlant megfelelő szöveggel hirdette meg.

Sokan nem is gondolnák, mennyire lényeges ez, de miután e néhány sor teszi szimpatikussá a házat vagy lakást, kulcsszerepe van. Terjedelme, tartalma meghatározó, ezért egy szakértő segítségét kértük, aki elmondta, mi jellemzi a tökéletes hirdetőszöveget: Török Dávid, az Otthon Centrum ingatlanszakértője osztotta meg tapasztalatait.

A jó hirdetőszöveg ismérvei

Ha valaki sikert ígérő szöveget szeretne írni, akkor több szempontot figyelembe kell vennie. Nemcsak az számít, hogy a lényegi információk belekerüljenek. Lényeges a terjedelem és a gondolatok logikus egymásra építése is. Ami a szöveg hosszát illeti, Török Dávid szerint arra érdemes odafigyelni, hogy mennyi időt szánhat egy olvasó az adott ingatlanhirdetésre:

- Ezzel kapcsolatban megoszlanak a vélemények a szakmán belül. Valaki a rövid, nagyon lényegre törő szövegben hisz, mások a tartalmas, nagyon részletesben. A kutatások szerint egy átlagos olvasó figyelmét maximum 1 percig (200 szó) lehet fenntartani, ezért érdemes olyan hosszú szöveget írni, ami ennyi időn belül elolvasható.

A felépítés tekintetében a szakértő saját tapasztalatai szerint meghatározó az indító mondat:

- Érdemes olyan mondattal indítani, amire felfigyelnek. Ilyen lehet például az ingatlan azon tulajdonsága, ami a leginkább eladja. Ezt követően érdemes valamilyen struktúra szerint, tagoltan bemutatni az ingatlan tulajdonságait. A legjellemzőbb, amit használok: ingatlan - környék - ház. Zárni minden esetben valamilyen cselekvésre ösztönző mondattal szoktam.

Kiadó lakásnál felsorolásszerűen bele szoktam írni, milyen feltételekkel (kaució, szerződés időtartama, mikortól stb.) bérelhető, illetve milyen bérlőjelöltek jelentkezését várom.

Eladó ingatlanoknál arra érdemes figyelni, hogy olyan információkat osszunk meg, ami releváns, és a képeken, megadott paraméterekben nincs benne, vagy nem egyértelmű. Érdemes valamilyen logika alapján végigvezetni a szöveg segítségével a potenciális érdeklődőt, így jobban el tudja képzelni, milyen lehet a hirdetett ingatlan. Erre jó a korábban említett ingatlan - környék - ház struktúra. A különböző részeket kiemelem, és megfelelően tagolom, hogy jól elkülönüljenek - mondja az ingatlanszakértő.

A cikk az ajánló után folytatódik

Nem sok olyan ingatlan van, amiről ne lehetne egy-egy negatív tulajdonságot mondani. Noha sokan úgy gondolhatják, hogy ezeket jobb elhallgatni, valójában ez egy óriási hiba lehet. A ház vagy lakás hátulütője mindenképpen kiderül, és végül a tulajdonos láthatja kárát a titkolózásnak:

- A személyes megtekintés alkalmával úgyis kiderülnek az elhallgatott információk, és elveszítjük a vevőjelöltünk bizalmát. Épp az ellenkezőjét javaslom. Érdemes a negatívumokat is megemlíteni a szövegben. Ezeket olyan formában igyekszem megtenni, amely során a negatívumokat szembeállítjuk valamilyen pozitív tulajdonsággal. Például vonatra néz, viszont nem takarja ki semmi a kilátást, így rendkívül világos.

Azokban, akik szeretnének a többinél különlegesebb hirdetést kreálni, felmerülhet, hogy lazább, közvetlenebb hangvételű hirdetést írjanak. A kérdés az, van-e helye ilyesminek egy ingatlanhirdetésben:

- Az emberek életérzést vásárolnak. Véleményem szerint nem a száraz információk adják el az ingatlant, persze ezeknek is van jelentősége. Az sem jó, ha túlságosan közvetlen a leírás, mert sokak számára ez negatív. Meg kell találni az arany középutat.

Ami nagyon fontos, hogy próbáljuk elképzelni, ki lehet az ingatlanunk potenciális vevője. Például egyetemisták, családosok, idősek, befektetők, stb. Olyan szöveget írjunk, ami a legpotenciálisabb vevői célcsoportnak szól. Azok az információkat írjuk bele a hirdetésbe, ami ennek a célcsoportnak fontos lehet.

Amely leírás mindenkihez próbál szólni, az valójában senkihez sem szól, hiszen senki sem fogja igazán a magáénak érezni - mondja Török Dávid.

38447181 542b2dea450e1d1dccd6aadfd6927f20 wm

Török Dávid


Sikeres és keresett ingatlankereskedő, az Otthon Centrum szakértője, aki több szakmai elismerés mellett 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban elnyerte Az Év Ingatlan-tanácsadója címet is.

Lakáseladási trükkök

Korábbi cikkünkben Török Dávid abba avatott be bennünket, hogyan, milyen trükkökkel adható el gyorsabban egy lakás. Sokat számít például a fotók jellege is.

Ezt is szeretjük