Minden szó nélkül zsebre tette a visszajárót, és sarkon fordult a csomagfutár: 6 eset, amikor a kézbesítés balul sült el
Bár a netes rendelés kényelmes, a futárokkal néha meggyűlik az ember baja: összeszedtünk néhány rossz tapasztalatot.

GettyImages-108271094
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Napjainkban az online vásárlás a mindennapi élet része. Bár ilyen esetekben a postán és csomagpontokon is át lehet venni a rendelt termékeket, a legtöbben mégis a házhoz szállítást választják.

Ugyan valóban ez a legkényelmesebb módja, hogy az ember hozzájusson a csomagjához, sajnos gyakorta megesik, hogy a kézhezvétel valami miatt mégsem történik zökkenőmentesen. Előfordul, hogy a gondot a kézbesítő futár okozza, aki - tisztelet a sok pozitív kivételnek - nem viselkedik a szolgáltatóktól remélhető módon, és olyasmit is tesz, amit a megrendelő határozottan sérelmez, kényelmetlennek vagy modortalannak talál.

6 eset, amikor a kézbesítés balul sült el

Probléma a kézbesítés több mozzanatában előfordulhat: megkérdeztünk néhány érintettet, hogy pontosan milyen kellemetlen tapasztalatokat szereztek korábban.

Volt, akinek a csomag kifizetésekor nyílt ki a zsebében a bizonyos, képzeletbeli bicska:

- Nagyon szeretek öltözködni, és nehezen tudok ellenállni a leárazásoknak, ezért gyakran rendelek az internetes áruházakból különféle ruhákat. A csomag érkezése elvileg jó dolog, mégis sokszor fagyott arcomra a mosoly, amikor a futár megérkezett. Többször is előfordult, hogy készpénzzel fizettem a csomagért, a futár viszont elfelejtett visszaadni, pedig szó sem volt arról, hogy több száz forintos borravalót szeretnék adni. Zsebre tette a pénzt, sarkon fordult, nekem pedig esélyem sem volt megszólalni - meséli a 34 éves Vanda.

Egy másik online vásárlónak a kézbesítés helyével akadt problémája, ugyanis a futár nem volt hajlandó ajtóig vinni a csomagot:

- Mivel reggeltől kora estig nem vagyok otthon, az irodába szoktam rendelni a csomagjaimat. Ez amúgy is egy kényelmes megoldás, mert nem kell a postára vagy csomagpontra szaladgálnom. Csakhogy volt olyan futár, aki lazán felhívott telefonon, és közölte, hogy nem jönne fel a csomaggal, találkozzunk odalenn, az utcán. Emberekként, persze, természetes, meg tudjuk beszélni az ilyesmit, én viszont épp egy hajtós nap kellős közepén voltam, és nagyon nem fért bele ez az ötperces kényszerszünet sem a napomba. Úgy gondolom, egy szolgáltatást vettem igénybe, de nem az valósult meg, amiért én kifizettem a házhozszállítási díjat - mondta el történetét Anna.

A cikk az ajánló után folytatódik

- Sokszor törlődik a rendszerből, hogy hányadikra hozzák a csomagot, és néha számonkérően telefonálnak rám, hogy oké, hogy erre a címre, de nem tudják, hova. De a kedvencem az, amikor felhív a futár, és nem mutatkozik be, hanem csak annyit mond: jó napot, csomagot hoztam, itt vagyok - és várják a reakciót. Ez akkor különösen jó, amikor az ember a munkahelyére és otthonra is kap csomagokat, és fogalma sincs, hol az az itt - mesélte Márti.

Olyan is előfordul, hogy a futár és a csomag megrendelője két külön dimenzióban létezik, azaz az ember a lakásban van, de állítólag mégsem találják otthon:

- Tudtam, hogy melyik nap számíthatok a csomagra, úgyhogy már eleve úgy időzítettem a dolgaimat, hogy a megjelölt intervallumban otthon legyek. Órákat ücsörögtem a kanapén teljesen feleslegesen, végül úgy döntöttem, nem várok tovább, és elmegyek hazulról. Alighogy kitettem a lábam az ajtón, megláttam egy cetlit a postaládába gyömöszölve: egy nyomtatvány volt, miszerint nem voltam elérhető, ezért nem sikerült kézbesíteni a csomagot, és egy következő napon fognak próbálkozni. Mérges lettem, mivel mindvégig a lakásban voltam. Talán a futár rosszul nyomta meg a csengőt? - mesélte Diána.

futar-fb

Olykor az online fizetéssel vannak problémák: két ilyen sztorit is hallottunk.

- Nemrég rendeltem egy csomagot, és amikor megérkezett a futár, kártyával szerettem volna fizetni érte. Láthatóan nem örült, csaknem szemrehányást tett érte. Megkérdeztem, mi a gond a bankkártyás fizetéssel, mire azt mondta, hamarabb érkezett, mint ahogy kellett volna, aminek ilyen formán nyoma fog maradni. Valahol megértettem őt, viszont eszembe jutott, hogy jártam már úgy, hogy egy korábban érkező futár miatt maradtam le a csomagomról. Szerintem fontos lenne, hogy tartsák a megjelölt időintervallumot. Persze, emberek vagyunk - mondta Zsani.

- Nekem olyan tapasztalatom volt, hogy bár az e-mailben azt írták, hogy lehet kártyával fizetni, a futár mégis azt mondta, hogy nincs nála terminál. Majd mikor közöltem vele, hogy nálam pedig készpénz nincs, kiderült, hogy mégis ott van a terminál. Gondolom, szerette volna megtartani a visszajárót. Természetesen nem volt túl kedves ezek után - mesélte kellemetlen élményét Betti.

Mit lehet tenni?

Amikor az ember valamilyen kellemetlenséget tapasztal a kézbesítés során, érdemes mérlegelnie a helyzet súlyát. Ha úgy érzi, hogy komoly sérelem érte, akkor panaszt tehet az adott futárszolgálatnál. Ha a probléma súlyos, akár anyagi kárral is jár, de a futárszolgálat nem együttműködő a megoldásban, akkor békéltető testület segítségét van mód igénybe venni.

Cuki fotók, amiket futárok csináltak

Természetesen sok-sok olyan futár van, aki minden probléma nélkül kézbesíti a csomagokat. Hogy bizonyítsuk, milyen jó fejek tudnak lenni, ajánljuk a következő cikket: lefényképezték a kutyusokat, akikkel kézbesítéskor találkoztak.

Ezt is szeretjük