4 biztos praktika allergia és poratkák ellen: így nem lesz poros a lakás
Az elszaporodott poratkák komoly egészségügyi problémákat okozhatnak.

Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Ne a hajadhoz, a bőröd színéhez válassz vörös rúzst: megmutatjuk, melyik illik hozzád »

A 10 legdivatosabb frizura a 90-es évekből - Nem mindegyikre érdemes visszaemlékezni »

Ez lesz a 6 legerősebb trend ősszel: marad a kockás, és visszatér az állatminta »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A lakásban, különösen a hálóterületen nagyon fontos a gyakori takarítás, mivel a textilek szinte állandóan ki vannak téve a poratka-fertőzéseknek.

Ezek a testről természetes úton lehámló, elhalt bőrrel táplálkozó, mikroszkopikus élőlények a lepedőkben, a takarókban, a párnákban, a kárpitozott bútorokban és a szőnyegekben szaporodnak, ürülékük pedig sok, a porhoz kapcsolódó légzőszervi kellemetlenségért felelős.

Így előzd meg elszaporodásukat a padlón!

A poratkákat lehetetlen lenne teljes mértékben eltávolítani a lakásból, de a megelőző intézkedések hozzájárulnak a számuk csökkentéséhez. Mivel nem lehet fölemelni és kimosni, a padlószőnyeget jobb kerülni.

Ha úgy érzed, több szőnyegre van szükséged a hideg padló szigetelésére vagy a zaj tompítására, porszívózd gyakran a szobát speciális, légszűrővel felszerelt készülékkel. Ha nincs szőnyeged, a padlót is tisztítsd rendszeresen, azonban ne csak felsöpörd és porszívózd: töröld fel gyakran nedves felmosóval.

Erre ügyelj a hálószobában!

Az allergiakeltő anyagok számára átjárhatatlan huzatok is megakadályozzák, hogy az atkák megfertőzzék a párnákat és a matracokat.

Ám ezek a huzatok általában poliésztert és más szintetikus anyagokat tartalmaznak, melyek bőrirritációt és más gondokat okozhatnak. Egészségesebb megoldás, ha egyszerűen gyakorta mosod az ágyneműt forró vízben, és a lehető legtöbbször szellőzteted friss levegőn. A poratkák elszaporodását szintén megelőzheted, ha a matracodat rácsos falapra fekteted, vagy futont használsz. A matracot továbbá forgasd gyakran.

Porfogók? Nedvesség?

Végül, de nem utolsósorban, csökkentsd minimálisra a porfogó rendetlenséget, a személyes holmikat tárold szekrényekben, vitrinekben és fiókokban. Ha valamit mégis elöl akarsz hagyni, rendszeresen töröld le róla a port. Mindemellett cseréld rendszeresen a fűtő-, hűtő- és légtisztító berendezések szűrőit, illetve tartsd alacsonyan a nedvességet, távolítsd el a nedvességforrásokat, és használj páramentesítő készüléket.

Cikkünk Jackie Craven Az egészséges otthon című könyve alapján készült, mely az Officina ’96 Kiadó gondozásában jelent meg.

Ezt is szeretjük