Honnan tudják a stewardessek, hogy az utas valójában hatalmas tapló? A legudvariatlanabb viselkedések szerintük
A stewardessek szerint ez a néhány igen zavaró viselkedés az udvariatlan, bosszantó utasok leggyakoribb ismertetőjele.

- Feltöltik a kitikkadt bőrt, ragyogóvá varázsolnak és hűsítenek: nyári szépségápolási kedvenceink árakkal »
- Úgy szexi, hogy nem mutat túl sokat: divatos szettek, amiket a pánt nélküli felső tesz igazán nőiessé »
- Ezen a testrészen hamarabb mutatkoznak meg az öregedés jelei, mint az arcon: minden, amit a kézbőr ápolásáról tudnod kell »

- Soma lányának esküvői fotója: a 29 éves Hanna különleges menyasszony volt
- Kvíz! Emlékszel az általánosban tanult versekre? 8 idézet szerzőjére kérdezünk rá
- Kvíz! Átmennél most az elsősegélyvizsgán? 8 kérdés, amire nem csak a jogsi miatt kell tudni a választ
- Az 5 legrosszabb élelmiszer, ami rontja a vérkeringést: szűkítik az ereket, emelik a koleszterinszintet
- 22 évesen vesztették életüket a magyar sziámi ikrek: kegyetlenül kihasználták, vásárban mutogatták őket
Ahogy a legtöbb társasági helyzetben, illetve nyilvános területen, a reptereken és a repülőgépeken is vannak bizonyos íratlan illemszabályok, amiket be kellene tartani. Igaz, hogy a repülés sokak számára stresszes élmény, ez azonban senkit sem jogosít fel arra, hogy udvariatlanul viselkedjen.
A stewardessek viszont bőven tudnának mesélni az utazók kellemetlen, gyakran felháborítónak talált szokásairól. Most ők árulták el, mi az, amiről rögtön tudják, hogy a turista egyáltalán nem foglalkozik a környezetében lévőkkel, és vagy önző, tudatlan, esetleg udvariatlan, vagy pedig hatalmas tapló. A légiutas-kísérők szerint ezek a leggyakoribb bosszantó viselkedések a gépen.
Mások ignorálása
Monserrat Andujar szerint már a beszállásnál felismerni a bunkó utasokat, méghozzá arról, hogy rá sem néznek az ott álló stewardessekre és a pilótára, tudomást sem vesznek a létezésükről, és persze nem reagálnak az üdvözlésükre. Úgy véli, ez borzasztóan sértő és udvariatlan viselkedés, nem beszélve arról, ha még a tolakodás, mások lökdösése, beelőzése vagy a bőrönd a többiek lábán való áthúzása is társul hozzá.

Csomagpakolási szokások
Sherry Saehlenou 29 éve dolgozik stewardessként, és elárulta, hogy a csomagok pakolásánál is rendszeresen akadnak gondok. A legudvariatlanabb utasok ugyanis a helyüktől függetlenül, bármelyik tárolóba bepakolják a táskáikat, és az sem ritka, hogy mindezt mások cuccainak átrendezésével, kirakodásával teszik. Ha a kísérők felajánlják segítségüket, nem kérnek belőle, vagy felháborodnak, és eszük ágában sincs odafigyelni a tárolási szabályokra. Szintén borzasztóan zavarónak és kellemetlennek tartják, ha valaki épp a felszállás közben áll meg a gép közepén, és kezdi kipakolni, rendezgetni a bőröndjét, hiszen ezzel az egész sort feltartja.
Körömvágás, -lakkozás és fogselymezés
A bunkó utasok egyik fő ismertetőjele, hogy az otthonukként, esetleg a fürdőszobájukként tekintenek a repülőgépre. Bármilyen hosszú is ugyanis az út, a körömvágást, illetve -lakkozást, a fogselymezést, a zokni lehúzását vagy más, a többiek számára undorító vagy zavaró tevékenységeket illik mellőzni. Sajnos ezt nem mindenki tudja, vagy egyszerűen csak sokakat nem érdekel, így elég gyakran látni hasonlókat a gépeken.
Kartámaszprotokoll és terpeszkedés
Jodi R. R. Smith etikettszakértő szerint íratlan szabály, hogy a hármas üléssorokkal rendelkező repülőkön az ablaknál ülő emberé az ablak felőli kartámasz, a folyosónál ülőé a folyosó felőli, és mivel a középső utas van a legrosszabb helyzetben, ő használhatja az ülése melletti kettőt. Persze vannak olyan helyzetek, egészségügyi problémák, melyek felülírhatják ezt a protokollt, ám alapvetően ezt kell figyelembe venni. Ha valaki azonban nem figyel rá, terpeszkedik a helyén, felrakja a lábát az ülés hátára, rugdossa, lökdösi azt, vagy teljesen hátradönti a székét, ezzel beszorítva a mögötte ülőt, azt nemcsak a többiek, de a stewardessek is udvariatlannak könyvelik el.
A repülőgép nem étterem
A légiutas-kísérőket mindezek mellett rendszeresen kiakasztják az ételkínálatba belekötő, állandóan panaszkodó, különleges kérésekkel előálló utasok. Jennifer L. stewardess szerint sokan úgy kezelik még a fapados járatokat is, mintha éttermek lennének. Különleges kéréseikkel feltartják a kiszolgálókat, és gyakran felháborodottan, sértésekkel kísérve közlik elégedetlenségüket, ha egy-egy kívánságukat nem tudják teljesíteni. Az igazság azonban az, hogy a repülőkön korlátozott a felhozatal, és ezt tudomásul is kell venni: panaszkodással, kiabálással, veszekedéssel semmi sem oldódik meg, csupán azt éri el az ember, hogy bosszantónak és elviselhetetlennek tartsák.

És hogy a stewardessek szerint mi tartozik még a tapló utas legfőbb jellemzői közé? Többek között a kiabálás, a hangos telefonálás, a mezítláb mászkálás, a szemét eldobása, a tolakodás leszálláskor és az összes olyan viselkedés, ami mások számára bármilyen formában kellemetlen, zavaró lehet.
A legotrombább utasokat fotózták le a gépen
Néhány utas képeken örökítette meg társai legbotrányosabb viselkedését: a fotókat elnézve alig hittünk a szemünknek, hogy ezek tényleg megtörténtek. Pedig így volt.