4 szó, amivel elérhetsz mindent, amit akarsz – Tudat alatt befolyásolhatod vele a másikat

Ezeket az egyszerű szavakat alkalmazva könnyedén ráveheted a másikat arra, amit szeretnél.

Trükk szívességkéréshez
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Szívességet, vagy bármi egyebet kérni sokaknak nem egyszerű. Vannak, akik kellemetlenül érzik magukat, hogy ilyennel fordulnak a másikhoz, míg sokan az elutasítástól tartanak a legjobban.

Van azonban egy olyan egyszerű módszer, mellyel megduplázhatod az esélyeidet, és mindenkinél elérheted, amit szeretnéd. Persze, nem szabad minden esetben alkalmazni, csupán olyan dolgoknál ajánlott használni, amelyekkel senkinek sem teszel rosszat, vagy senki kedvességével nem élsz vissza.

Ha ezt mondod, igent válaszolnak a kérésre

A technikát Nicolas Guéguen és Alexandre Pascual francia kutatók alkották meg és tesztelték le, Christopher Carpenter kommunikációs szakértő pedig kibővítve a Communication Studies nevű szaklapban publikálta. A lényege, hogy minden kérés, kérdés után oda kell tenni a „De persze, nem muszáj” szavakat, melyekkel könnyedén rávehető a másik a kívánság teljesítésére. Természetesen nemcsak szó szerint így alkalmazható, máshogy megfogalmazva, de hasonló jelentéssel ugyanolyan hatásos.

A tesztelés során felkértek néhány embert arra, hogy egy bevásárlóközpontban sétálva szólítsák meg a járókelőket, és kérjenek tőlük egy kis pénzt. A csapat egyik felével a következő szavakat is hozzátetették: „de persze, nem erősködöm, ez az Ön döntése." Végül kiderült, hogy azok, akik ezt is megemlítették, többször megkapták a kért aprót, mint azok, akik nem. Sőt, nekik általában még nagyobb összeget is adtak a kértnél – nem úgy, mint az első csapat esetében.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Miért működik?

A kutatók persze azt is megmagyarázták, hogy miért működik a módszer. Egy kérés általában nyomást gyakorol az emberekre, hiszen dönteniük kell, ami következményekkel járhat. Ebben az esetben viszont a kérést kimondó alany már a kérdezés során megemlíti a nemleges lehetőséget, így tudat alatt megváltoztatja a másik gondolkodását. Egy kicsit leveszi róla a terhet, és hangsúlyozza, hogy semmi sem kötelező, hanem az ő szabad döntésén múlik. Ezáltal ő úgy érzi, nincs sarokba szorítva, kevésbé tartja majd nehézségnek a kérést, és könnyebben mond rá igent vagy egyezik bele. Ezért is érdemes bevetni apró segítségkérések esetében a családban vagy akár a munkahelyen is.

Így nyerheted el mások szimpátiáját

Nemcsak szavakkal befolyásolhatod az embereket, hanem mozdulatokkal is. A következőket alkalmazva könnyedén elérheted, hogy megkedveljenek.

10 mozdulat, amivel tudat alatt mindenkiben szimpátiát keltesz: figyelj rájuk az első percekben

Nézegess képeket!

Elolvasom

Fotók: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük