Így kezelik a problémás embereket azok, akiknek magas az érzelmi intelligenciája: könnyebben megbirkóznak velük
A magas EQ-jú emberek képesek leépíteni a problémás személyeket, és elhárítani negatív hatásukat.

baratok beszelgetes cover
beauty and style
Top olvasott cikkek

Mindenki környezetében vannak olyan problémás emberek, akikkel nehéz kijönni, dűlőre jutni, vagy akik elszívják, lemerítik a másik energiáit. Legyen szó magánéletről vagy munkahelyről, minden esetben nehéz megbirkózni velük, hiszen nem egyszerű eldönteni, hogyan érdemes reagálni a viselkedésükre, megjegyzéseikre, vagy éppen mi lenne a legmegfelelőbb taktika a leszerelésükre.

Az érzelmileg intelligens személyek általában könnyebben megtalálják a megfelelő módszert, amiket ajánlott is ellesni tőlük. A legtöbben a következő trükköket alkalmazzák, ha nehezen kezelhető emberrel van dolguk.

Kerülik a negativitást

A magas EQ-jú emberek tudatosan kerülik a negativitást. Ha valaki folyton csak panaszkodik, borúsan látja a jövőt, és mindennek csak a rossz oldalát emeli ki, akkor próbálják rövidre zárni vele a beszélgetést, és nem mennek bele a hosszabb eszmefuttatásokba. Udvariasan, néhány szóval építik le az illetőt, például gyorsan témát váltanak, vagy véget vetnek a trécselésnek, és nem engedik, hogy a másik elszívja a pozitív energiáikat.

Nem mennek bele a felesleges vitákba

Szintén jellemző, hogy nem mennek bele a felesleges, értelmetlen vitákba. A mérgező vagy nehezen kezelhető emberek gyakran provokálnak nézeteltéréseket, sokszor direkt akarják kihozni a beszélgetőpartnereket a sodrukból, ám ezt ők nem hagyják. Tudják, hogy van olyan eset, amikor nem kell visszaszólni, és amikor egyszerűen csak el kell engedniük a fülük mellett a bosszantó szavakat.

A cikk az ajánló után folytatódik

A megoldásra fókuszálnak

Sokan a problémákon, a felmerülő nehézségeken agyalnak a legtöbbet, a magas érzelmi intelligenciájú emberek viszont inkább a megoldásokra fókuszálnak. Amikor nehezen kezelhető személlyel van dolguk például munkaügyekben, akkor is megpróbálják erre terelni a témát. Nem hagyják, hogy felesleges aggódással fecséreljék az idejüket, hanem minél hamarabb meg akarják találni a megoldást, és erre rávezetik a másikat is.

Nem akarnak mindenkinek megfelelni

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy igyekeznek mindenkinek megfelelni, és mindenkit le akarnak nyűgözni, ezzel azonban csak rosszat tesznek maguknak. A magas EQ-jú emberekkel ez nem fordul elő. Tudják, hogy a legfontosabb, hogy a számukra legjobb döntéseket hozzák meg, és csak annyi feladatot végezzenek el, amennyit bírnak, ezért nem félnek visszautasítani mások kéréseit.

Továbblépnek, de nem felejtenek

Szintén jellemző rájuk, hogy képesek gyorsan túltenni magukat egy-egy kisebb nézeteltérésen, vitán, nem tartják feleslegesen a haragot, nem játsszák sokáig a sértődöttet, de minden helyzetből tanulnak. Megjegyzik, ha valaki rosszul bánt velük, vagy kibeszélte őket a hátuk mögött, és később óvatosan, távolságtartóbban viselkednek velük, ha úgy érzik, erre van szükség.

Mennyire magas az érzelmi intelligenciád?

A következő kérdések segítenek eldönteni, hogy mekkora az EQ-d: ha mindegyikre igennel válaszolsz, valószínűleg az átlagnál magasabb érzelmi intelligenciával rendelkezel. Ha nem, akkor se aggódj, hiszen ez a képesség tudatos munkával hatékonyan fejleszthető!

Ezt is szeretjük