Így kezdeményezz beszélgetést fogyatékkal élőkkel - Ne gondold túl! címmel indít szemléletformáló kampányt az egyesület

A legtöbb ember nehezen kezdeményez beszélgetést a fogyatékkal élőkkel, mivel nem tudja, mit és hogyan mondjon, mire kérdezhet rá, és mire nem. Ezt a szakadékot hivatott áthidalni az Egy Sima, Egy Fordított egyesület.

Ne gondold túl szemléletformáló kampány
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Ne gondold túl, csak kezdd el a beszélgetést! - üzeni a kampány, melynek célja, hogy eloszlassa az emberekben azokat a kételyeket, amelyek megakadályozzák, hogy beszélgetést kezdeményezzenek fogyatékkal élőkkel. 

Ne gondol túl, csak kezdd el a beszélgetést!

Szemléletformáló kampányt indított március 18-án az Egyesület az Inklúzióért (ismertebb nevén Egy Sima, Egy Fordított) azért, hogy hidat építsen az ép és a speciális igényű emberek között. A koncepció és a megvalósítás mögött a Mediator reklámügynökség állt.

1s1f ne erezd kinosan Tomi 20240301

A kampány során négy fogyatékossággal élő emberrel indult el a beszélgetés, és az ő személyes történeteik, élményeik adták a kulcsvizuálok fő üzeneteit. A főszereplőkkel készített interjúk teljes hosszúságukban itt tekinthetők meg.

- Nagyon fontos volt számunkra, hogy a kampány hangvétele könnyed, humoros és pozitív legyen, és elmozduljunk az eddig megszokott üzenetektől. Bátorítani szeretnénk az embereket, hogy ne féljenek párbeszédet kezdeményezni fogyatékossággal élő emberekkel - mondja Török Flóra, aki az egyesület egyik alapítója és operatív vezetője.

1s1f ne erezd kinosan MPetra 20240301

A kampány koncepciójáért és a megvalósításért a Mediator reklámügynökség felelt, sőt hosszú távú partnerként pro bono támogatta az egyesület céljainak megvalósítását.

- A fő üzenethez hűen a kampányról a beszélgetés majdnem egy éve kezdődött el az érintett szereplők bevonásával, és így tényleg volt időnk a témában a valós insightok mélyére ásni. Már az elején éreztük, hogy a párbeszédet nem a szívfacsaró történetek, hanem az őszinte, humoros hozzáállás fogja megnyitni. Így születtek meg a beszélgetésekből azok az igaz történetek, amikbe mindenki beletett egy-egy szeletet saját magából - mesélte Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója.

1s1f ne erezd kinosan PPetra 20240301

A kampány többféle felületet és eszközt használt annak érdekében, hogy az üzenet minél több emberhez eljuthasson: az interjúk az egyesület weboldalán és social media felületeiken futnak, a printhirdetések mellett pedig podcastinterjúk, valamint az egyesület érzékenyítő workshopjai is támogatják az üzenetet: "Ne gondold túl, csak kezdd el a beszélgetést!"

Az Egyesület az Inklúzióért fogyatékossággal élő gyerekeket nevelő szülőkből és gyógypedagógus szakemberekből álló csapata 2017 óta dolgozik azon, hogy egy elfogadóbb és együttműködőbb társadalom jöjjön létre. Szemléletformáló foglalkozásokkal, (gyógy)pedagógus-képzésekkel, sorstárscsoportokkal, kapcsolódásokkal és a jelenlegi kampánnyal is bontja a falakat a két világ között.

Kerekesszékben ülök, és igen, szexelek is - Fogyatékkal élők vallottak az intimitásról

Mozgássérültek meséltek őszintén a randizásról és a szexről, hogy eloszlassák a tévhiteket.

Elolvasom

(Képek forrása: Egyesület az Inklúzióért)

Ezt is szeretjük