A legsikeresebb emberek 10 leggyakoribb mondata - Érdemes eltanulni őket
A Harvardon végzett karriertanácsadó szerint ezeket mindenkinek gyakrabban kellene használnia a munkahelyén.
Nehéz kiemelkedni a munkahelyen, felhívni a főnök figyelmét, megküzdeni az előléptetésért és a sikerért. Ráadásul valójában mindez nem is csak azon múlik, hogy mennyire vagy szorgalmas, jó munkaerő, hanem azon is, hogy hogyan viselkedsz, hogyan beszélsz a munkahelyi környezetedben, a kollégákkal, a főnökkel. Gorick Ng, a Harvardon végzett karrier-tanácsadó a CNBC oldalán árulta el, hogy szakemberként azt tapasztalta: nagyon sokat számít, hogy mit mond az ember a munkahelyén.
Ez ugyanis meghatározza azt, hogyan látják őt mások, és hova juthat el. Szerinte, ha valaki sikeres akar lenni, akkor fontos, hogy megmutassa: elég hozzáértő ahhoz, hogy megbízzanak benne, elég elkötelezett és elég kompatibilis ahhoz, hogy csapatjátékos legyen. Úgy véli, a legsikeresebbek a következő mondatokat rendszeresen használják, és mindenkinek érdemes lenne eltanulni őket.
A sikeres emberek 10 leggyakoribb mondata
„Mik a legfőbb prioritások?”
Sok pályakezdő egyszerűen csak végzi a munkáját, a legsikeresebbek azonban kitalálják vagy megkérdezik, mi az igazán fontos azoknak, akik igazán számítanak, és erre fordítják a legnagyobb figyelmet. Tedd fel ezt a kérdést a felettesednek, majd fókuszálj a központi problémák, feladatok megoldására, kötelezd el magad ezek mellett a célok mellett.
„Hasznos lenne, ha…?”
Rengetegen csak azt várják, hogy megmondják nekik, mit csináljanak, de az igazán jó szakemberek figyelnek, és megtalálják a módját annak, hogy segítőkészek legyenek, majd javaslatokat tesznek a felsőbb beosztásban dolgozóknak is. Ha felteszed ezt a kérdést, megmutatod, hogy tudsz önállóan és a csapat érdekében gondolkodni.
„Nem baj, ha csatlakozom?”
Nem az a legjobb, ha várod az adódó lehetőségeket, hanem az, ha odafigyelsz a történésekre, majd megpróbálsz részt venni bennük, és csatlakozni a többiekhez. Persze nem mindig adódik ilyen, de ha igen, ne hagyd ki. Tedd fel ezt a kérdést, és mutasd meg a vezetődnek, hogy proaktívan állsz a munkához, a fejlődéshez, és képes vagy új lehetőségeket teremteni, ha kell.
„Hogyan működik a…?”
Nem jó, ha úgy végzed a munkádat, hogy valójában nem érted meg azt. A legsikeresebbek megértik, megtanulják, hogy a dolgok miért vannak úgy, ahogy, ennek köszönhetően pedig megtalálják a módját, hogy a leghatékonyabban csinálják meg a feladataikat. Ha valami hasonlót kérdezel a főnöködtől, megmutathatod, hogy érdekel a munka, és a nagy képet akarod látni, nem pedig a részletekben elveszni.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
„A kontextus/helyzet az, hogy…”
Sokan rögtön nagy, kiterjesztett monológokba ugranak, de a legsikeresebb szakemberek a megfelelő mennyiségű háttér-információ nélkül nem kezdenek ilyenekbe. Először megbizonyosodnak arról, hogy mások követik őket. Kezdd valami hasonlóval, hogy a többiek felvegyék a fonalat, és tudd, hogy valóban rád figyelnek, megértenek.
„A legfontosabb tehát az, hogy…”
Nem jó, ha összevissza ugrálsz beszéd közben, eltávolodsz a valódi mondandódtól, és összezavarod az embereket. A legsikeresebb emberek a lényegre térnek, tartanak egy kis szünetet, majd kifejtik azt. Szokj rá erre a módszerre, és hangsúlyozd ki mindig a legfontosabb pontokat az üzenetből, amit át akarsz adni.
„Összefoglalva tehát…”
Ahelyett, hogy mosolyognának és bólogatnának, a legsikeresebb szakemberek megismétlik a hallottakat, ezzel pedig megmutatják másoknak, hogy figyeltek rájuk, és megbizonyosodnak arról, hogy tudják, mit kell tenniük. Fejezd be így a beszélgetéseket, és biztos lehetsz benne, hogy a félreértéseket is elkerülöd majd ezzel a trükkel.
„Mikor kellene újra egyeztetnünk erről?”
Sokan napokat, heteket töltenek azzal, hogy rossz munkát végeznek. A sikeres szakemberek viszont inkább néha-néha újra beszélnek a felettesükkel, megkérdezik, változtak-e a tervek, vagy jó úton haladnak-e, hogy elkerüljék a kommunikációs problémákat. Szokj rá arra, hogy így zárod le a meetingeket, megbeszéléseket, és így kicsi lesz az esélye annak, hogy rossz irányba indulsz el, vagy a mikromenedzselés csapdájába esel.
„Jó úton haladok?”
A pályakezdők egy része tévesen feltételezi, hogy minden helyes, amit csinál, és hatalmasat csalódik, amikor megkapja a negatív visszajelzéseket, teljesítményértékeléseket, a kritikákat. A legsikeresebb szakemberek gyakran kérnek visszajelzést, például egy feladat, projekt vagy találkozó után. Tedd fel ezt a kérdést rendszeresen, hogy tudd, jó úton jársz, és megfelelsz az elvárásoknak.
„Van még valaki, akivel azt javasolná, hogy beszéljek erről?”
Vannak, akik csak megjelennek a meetingeken, találkozókon, meghallgatják őket, és csendben távoznak. Azok azonban, akik ki akarnak emelkedni, kérdeznek is. A legsikeresebbek egy beszélgetést akár több részre is bontanak, és kettőt vagy még többet kezdeményeznek belőle. Így idegenekből könnyen az ismerősöddé, mentoroddá tehetsz másokat, és még több embert ismerhetsz meg.
A legsikeresebb emberek 11 hétköznapi szokása a pszichológus szerint - Apróságok, de fontosak
A pszichológus szerint van néhány dolog, amit a sikeres emberek másképp csinálnak. Ezek a mindennapi szokások jellemzőek rájuk.
Elolvasom(Képek: Getty Images Hungary.)
OLVASD EL EZT IS!
- érzelmi intelligencia
- mondat