3 milliárd forint ment el Orbán leveleire

Kampány közpénzből

Orbán Viktor sok mindenkivel levelezik, írt a nyugdíjasoknak és a határontúliaknak is.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az Origo információi szerint hamarosan tájékoztató akciósorozatot indít a kormány, hogy bemutassa a lakosságnak az elmúlt két és fél évben elért eredményeit. A kormány azt akarja kommunikálni, hogy az elmúlt két és fél év eredménye az, hogy Magyarország ma jobban teljesít, és nemcsak az előző kormányoknál, hanem sok európai országnál is.

A többlépcsős akció első üteme ezen a héten kezdődik, és körülbelül egy hónapig tart majd. Ennek során a kabinet minden háztartásba eljuttat egy tájékoztatófüzetet, valamint óriásplakátokon, a médiában - televíziókban, rádiókban és a nyomtatott sajtóban -, valamint online felületeken is beszámol az eredményekről. A kampány költsége az Origo szerint elérheti az 1,2 milliárd forintot, az Orbán-levelek összköltsége pedig ezzel már számításaink szerint a 3 milliárdot.

Nem ez az első eset ugyanis, hogy a kormány közpénzből kampányol, Orbán Viktor küldött már levelet a nyugdíjasoknak, a határontúliaknak, de érkezett kampányanyag a postaládába a munkahelyvédelmi akciótervről is.

Határontúliak: 45 millió, munkahelyvédelmi akcióterv: 690 millió, levél a nyugdíjasoknak: 200 millió forint

A határontúliaknak - mintegy 160 ezer főnek - 2012 februárjában küldött levelet a miniszterelnök, aminek a célja hivatalosan az volt, hogy a kabinet őket is bevonja a nemzeti konzultáció rendszerébe, az ellenzék szerint viszont inkább arra ment ki a játék, hogy Orbánék közpénzen kampányolhassanak az  ország határain túl.

Mint az a hivatalos adatokból és a kormány korábbi tájékoztatásaiból kiderül, a határontúliaknak küldött levél 45 millió forintba került. Ennek több mint tízszeresét költötte a kormány a munkahelyvédelmi akcióterv reklámozására. Orbán Viktor 2012. július 2-án hirdetette meg az akciótervet, amelynek részleteiről levélben tájékoztatta az állampolgárokat. A kormány 690 millió forintot csoportosított át a kampányra.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

2011 decemberének végén a miniszterelnök a nyugdíjasoknak küldött levelet arról, hogy a kormány belevágott a nyugdíjrendszer megmentéséhez szükséges változtatásokba, így 2012-ben garantálni tudják a nyugdíjak értékállóságát. A kampány 200 millió forintba került. Ez a három levél összesen tehát 935 millió forintba került.

A második Orbán-kormány legmeghatározóbb döntései

Nézegess képeket!

Elolvasom

Levelek 2011 májusáig: 958 millió forint

Ám ez még mindig csak egy része az összköltségeknek. Mint a hvg.hu cikkéből kiderül, 2011 májusáig a kormány összesen 958 millió forintot költött ugyanilyen célokra: a 2010 őszén szintén a nyugdíjasoknak küldött levél, melynek célja a nyugdíjasokkal való párbeszéd volt, 222 millió forintba került, a szabad nyugdíjpénztár-választással összefüggő jogszabály-változásokról szóló tájékoztatás további 236 millió forintba, a 2011 februárjában kiküldött, az alkotmányozásról szóló levél pedig összesen mintegy 500 millió forintba.

Ezt is szeretjük