Eszenyi Enikő búcsút int a Vígszínháznak - Visszavonta pályázatát az igazgatói posztra

Eszenyi Enikő Facebook-posztban tudatta, hogy visszavonta a Vígszínház vezetésére beadott pályázatát.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Eszenyi Enikő pár perccel ezelőtt a Facebook-oldalán tudatta, hogy visszavonta a Vígszínház vezetésére beadott pályázatát.

"Arra az elhatározásra jutottam, hogy a magam és mások méltóságának megőrzése érdekében a Vígszínház vezetésére beadott pályázatomat – annak ellenére, hogy a szakmai bizottság azt találta a legjobbnak – visszavonom, vígszínházi munkámat befejezem azzal a hittel, hogy Thália örök és halhatatlan" - írta.

Február 10-én derült ki, hogy a Vígszínház direktori pozíciójára Eszenyi Enikő jelenlegi igazgató mellett Rudolf Péter színész-rendező és Csányi János, a Bárka alapító igazgatója is beadta pályázatát. Utóbbi a hónap végén azt állította, Eszenyi Enikő bizalmi válsággal küzd a teátrumban. Március 9-én a 24.hu internetes portálon jelent meg egy cikk, amelyben a Vígszínház több volt alkalmazottja beszélt arról, hogy a verbális erőszak és a nyilvános megalázás az igazgató visszatérő eszköze.

Ezt követően olyan ismert színészek, mint Bata Éva, Harkányi Endre, Hevér Gábor, Kerekes József, Kovács Patrícia, Lengyel Tamás, Molnár Áron vagy Stohl András nyilatkozatban írták alá, hogy Eszenyi Enikő verbális erőszakkal és agresszív vezetői kommunikációval irányította a színházat. Később Börcsök Enikő, Kern András, Halász Judit, Kútvölgyi Erzsébet, Hegyi Barbara és Halász Judit sem állt a Vígszínház igazgatónője mellé. 

eszenyi-eniko
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Eszenyi Enikő közleményében azt írta, az elmúlt napok történései miatt nem várja meg, milyen döntés születik az igazgatói posztról. Üzenetét változtatás nélkül közöljük. 

"Kedves Művésztársaim, Pályatársak!

Az elmúlt napokban életem legnehezebb pillanatait éltem meg. Sokat tapasztaltam ez alatt a néhány nap alatt: támogatást, gyűlöletet, együttérzést és kiközösítést.

Hiszek szerelmemben, a Vígszínházban! Hiszek az elhivatott munkában, abban, hogy szolgálni egy évszázad hagyatékát és közben új utakat keresni olyan cél, amiért érdemes élni. Idővel megtapasztaltam azt is, hogy szerethető az is, ami nehéz. Egy érzékeny világ érzékeny történéseit igyekszem megérteni, független művészként középen állva, rendíthetetlenül, sok ezer nézőért.

Már nem vagyok fiatal – és bár tapasztalataink különbözősége nehezen engedi az érvényes igazságok kinyilatkoztatását – azt bátran kijelenthetem, hogy a Vígszínház az elmúlt tíz évben megújult. Köszönöm Nektek! Köszönöm „Drágák, Gyerekek”, ahogy szoktam mondani kollégáimnak, művészeknek, egyetemi hallgatóknak. Ahogy 39 évvel ezelőtt, most is úgy látom, egyesek nem tudnak megbékélni a személyemmel. Mindent elkövetve igyekeznek a Vígszínház társulatát megosztani, a művészetbe vetett hitüket megtörni. Ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy a magam és mások méltóságának megőrzése érdekében a Vígszínház vezetésére beadott pályázatomat – annak ellenére, hogy a szakmai bizottság azt találta a legjobbnak – visszavonom, vígszínházi munkámat befejezem azzal a hittel, hogy Thália örök és halhatatlan.

Kedves Közönség, Támogatóim, Rokonaim, Barátaim, Mamikám! Köszönöm!

Eszenyi Enikő"

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük