Hoffmann Rózsának végre jó ötlete támadt: pénzügyi ismeretek tanítása a diákoknak

2013-tól bekerülnek a NAT-ba a pénzügyi ismeretek.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatási államtitkára szerint az általános és középiskolás diákokat meg kellene tanítani a pénzügyi ismeretek gyakorlati alkalmazására is - írja az MTI.

Hoffmann Rózsa, fotó: MTI

Hoffmann Rózsa egy, a témában megrendezett budapesti sajtótájékoztatón azt mondta, Magyarországon a fiataloknak és a felnőtteknek egyaránt rendkívül csekélyek a pénzügyi, gazdasági ismeretei.

A válság oka is a hozzá nem értés volt

Az oktatási államtitkár közölte, Európa szinte valamennyi oktatási minisztere egyetért abban, hogy a 2008-ban kezdődött válságot el lehetett volna kerülni, vagy legalábbis hatásaiban csökkenteni, ha a lakosság sokkal tudatosabban és nagyobb szakértelemmel dönt a pénzügyeiben.

Hoffmann Rózsa szerint ezért is volt megkerülhetetlen, hogy gondoskodjanak a pénzügyi és gazdasági ismeretek oktatásáról az intézményes nevelés keretén belül.

Elmondta, az idén áprilisban elfogadott nemzeti alaptanterv - NAT -, és az erre felépülő kerettantervek több módon és helyen gondoskodnak arról, hogy a pénzügyi, gazdasági ismeretetek ellenőrzött módon bekerüljenek a tananyagba.

Az új rendszerben, 2013 szeptemberétől, a NAT életbelépésétől több óra tananyagába beépülnek ezek az ismeretek, továbbá önálló tantárgyként is oktathatják ezeket az iskolák - tette hozzá. Ezzel összefüggésben arra hívta fel a figyelmet: nagy szükség lenne arra, hogy gyakorlati tapasztalatokat is szerezhessenek a diákok egyrészt az iskolák által szervezett módon, másrészt akár a civil szféra bevonásával, például úgy, hogy a diákokkal olyan helyekre látogassanak, ahol megismerkedhetnek a pénzvilág működésével.

13 pofonegyszerű módszer, ami megkönnyíti a tanulást

Nézegess képeket!

Elolvasom

A nagyokra is ráférne

Az államtitkár kitért arra is, hogy fontosnak tartja a felnőtt lakosság állandó képzését is, de nem az iskolarendszeren belül. Szükségesnek mondta továbbá a tanárképzést, illetve -továbbképzést, hiszen, mint fogalmazott, a mai tanárnemzedék pénzügyi ismeretei meglehetősen alacsony fokúak. Ha a tanár nincs tudatában, birtokában a szükséges pénzügyi ismereteknek, nem tud segíteni a hozzá forduló diákoknak - fűzte hozzá.

Az anyaság kihívásai cukormáz nélkül

A Femina Klub júniusi vendége Ráskó Eszter humorista lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az anyaság és a nőiség kihívásairól beszélget. Vajon létezik-e recept a gyerekneveléshez? Miért olyan káros a tökéletes anya mítosza? Hogyan lehet az önazonosság és az önfelvállalás révén a nőknek felvértezni magukat a 21. századi normákkal szemben?

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. június 3. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke a sajtótájékoztatón azt hangoztatta: a válság Magyarországon egyértelművé tette, hogy szélesebb pénzügyi ismeretekre, jártasságra, készségekre és gondolkodásmód-váltásra van szükség. Arról beszélt, mindenkinek meg kell tanulnia bánni a pénzzel, ennek a megtanításához pedig hozzá kell járulnia az összes, pénzzel foglalkozó szakembernek.

Egy ok, ha nem megy a suli

Természetesen nemcsak a pénzügyi ismeretek fontosak a későbbi boldoguláshoz - a gyereknek sok más területen is jártasságot kell szereznie, ami bizony nem mindig könnyű. Ha a gyerkőcnek meggyűlik a baja a tanulással, elképzelhető, hogy idő előtt került iskolába. Tudj meg többet a témáról videónkból!

Hosszú távú befektetés

Közölte, örömmel olvasta a NAT-ban, hogy a pénzügyi ismeretek szélesebb keretet és teret kapnak az általános és középiskolákban. Domokos László a pénzügyi ismeretek elterjesztését hosszabb távú befektetésnek mondta, és arra hívta fel a figyelmet, hogy ez nemcsak magán-, hanem közügy.

Hoffmann Rózsa és Domokos László sajtótájékoztatóján kutatók ismertették a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara és az Econventio Kerekasztal közhasznú egyesület kutatócsoportjának 2012 tavaszi felmérésének eredményét. Ebből egyebek mellett az derült ki, hogy a középiskolások átlagteljesítménye 45%-os, "ami nem nevezhető jónak". A diákok jelentős része nem tanult pénzügyi ismereteket, akik pedig tanultak, azoknak egy része nem tudja a tárgyi tudást "a hétköznapi élet problémáiban megfelelően kiaknázni".

Kép: MTI Fotó, Kovács Tamás.

Ezt is szeretjük