10 vasban gazdag étel, amiből érdemes bőven fogyasztani a terhesség alatt
A vas bevitele mindig rendkívül fontos, de még inkább a várandósság alatt.

maj
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kellő mennyiségű vas fogyasztása nagyon fontos a szervezet egészségének megőrzése érdekében, hiszen a vas a szervezet megfelelő oxigénellátásának is feltétele, de nyomelemként, az immunrendszer működésében, az agyműködésben is lényeges szerepe van, valamint az izmok számára is fontos.

Ami az oxigénellátást illeti, a vörösvértestek hemoglobinmolekulái tartalmaznak vasat, szerepük pedig az oxigénszállítás. Ha nem elég a vasbevitel, kevés lesz a hemoglobin, illetőleg a vörösvértestszám, és a szervezet oxigénellátása nem lesz megfelelő.

A nők vasszükséglete napi 15 milligramm, mely a férfiakénál - napi 10 milligramm - a menstruáció okán is magasabb, hiszen az vérveszteséggel jár. A várandósság ideje ugyancsak egy olyan periódus, amikor a vasra a vérképződéshez fokozott szükséglet lép fel. A keringő vér mennyisége a babavárás alatt megnő, és a növekvő kicsi szükségleteit is el kell látni.  A terhesség alatti napi vasszükséglet 30 milligrammra nő.

Miben van sok vas?

Vas táplálékkiegészítőt az orvos tudta és engedélye nélkül semmiképp nem szabad szedni a terhesség alatt. A táplálkozás felől való megközelítés azonban célravezető lehet. A kismamák étrendjébe érdemes beiktatni minél több vasban gazdag ételt, mint amilyenek a következők is.

Ezt is szeretjük