3 relaxációs technika a gyereknek: tanítsd meg elengedni, hogy boldog felnőtt legyen
Ha gyerekként megtanulja, az egyik leghasznosabb útravalót kapta tőled.

anya-gyerek
Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Ez lesz a 6 legerősebb trend ősszel: marad a kockás, és visszatér az állatminta »

Isteni, krémes smoothie, amit a fagyinál is jobban fogsz szeretni - Segíti a fogyást »

A pótszemöldök az év találmánya: teljesen őrült vagy zseniális? »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Felnőttként tudjuk, hogy mennyi stresszel járhatnak a mindennapok, de jó tudni, hogy minden életkornak megvannak a maga stressztényezői, melyek feszültséget okozhatnak, így a gyerekek esetében is.

Miért aggódhat egy gyerek, hiszen semmi gondja! - mondják sokan, ám ez téves meglátás. Az iskolában a társakkal való esetleges konfliktus, önbizalom-problémák, dolgozatok, feleltetés, vagy, amiről sokszor azt hinnék a felnőttek, a gyerekek nem látják, nem értik még, pedig igen, családi feszültség miatt is stresszelhet egy gyerek.

Bármi is az ok, a gyerek optimális lelki fejlődéséért fontos segíteni neki abban, hogy csökkentse magában a feszültséget. Ha gyerekként megtanulja, hogyan engedhet el dolgokat, és pihenhet meg egy kis időre a nyugodtabb folytatásért, az felnőtt korában is hasznára lesz. Hiszen a problémák csak gyarapodnak, ahogy felnő az ember. Egyre több lesz a feladat, a felelősség, az elvárás.

Útravalóul az életre és egy boldogabb gyerekkorért tanítsd meg a gyereknek a lenti relaxációs technikák némelyikét, hogy képes legyen magát megnyugtatni, megpihentetni a stresszesebb napokon.

Mély légzés

A mély légzés segít lassítani a szervezet természetes válaszát a stresszre. Megfelelően visszalassítja a szív dobogását, optimalizálja a vérnyomást, és azt az érzést kelti, hogy az ember ura a helyzetnek.

Mit kell csinálnia? A gyerek helyezkedjen el kényelmesen, és egyetlen pillanatig tartsa benn a lélegzetét, majd fújja ki a levegőt lassan. Ezután, tartva ezt a ritmust, lélegezzen be és ki lassan, míg nem érzi magát nyugodtabbnak.

A cikk az ajánló után folytatódik

Izmok feszítése és elengedése

A stresszcsökkentés hatékony módszere lehet. Lényege, hogy egy-egy izomcsoportot meg kell feszíteni, majd el kell ernyeszteni.

Mit kell csinálnia? Elsőként húzza fel az orrát, mintha valami kellemetlen szagot érezne, majd engedje vissza. Ezt ismételje háromszor. Utána kulcsolja össze elöl a karjait, mintha magához ölelne valakit, majd emelje fel a karjait a feje fölé, és ernyessze el, dobja le maga mellé őket. Végül, mintha citromot préselne, szorítsa ökölbe a kezét, majd a képzeletbeli citromot dobja erősen a földre, tenyerét nyissa szét.

Meditáció

A meditációnak nem kell nagy feneket keríteni. Akár az iskolában is megteheti a gyerek. Ha pár percig nem figyel semmire, csak befelé koncentrál, nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb folytatása lehet a napjának.

Mit kell csinálnia? Helyezkedjen el kényelmesen az asztalnál, és tenyerével takarja el a szemeit. Lélegezzen mélyeket és egyenletesen. Figyeljen a légzésére, minden mást próbáljon kizárni. Ezt addig folytassa, míg elszámol ötvenig. Ha elérte az ötvenet, lassan nyissa ki a szemét. 

Ezt is szeretjük