3 étel, amit minden gyereknek meg kellene kapnia: sokan megfeledkeznek róluk
Ezeket tedd a gyerek tányérjára, hogy egészséges legyen.

nagykep?cikkid=161062&kep=gondor-haju-lany1-lead
Ez is érdekelhet

Tavaszi nagytakarítás kényelmesen (x)

Könyvajánló – Mazel Tov: Emberek, ételek, élmények (x)

Ünnepeld te is a víz világnapját Budapest legjobb fürdőjében! (x)

Budapest egyedülálló szabadtéri családi játszóparkja újra megnyitja kapuit! (x)

beauty and style

A 43 éves színésznő nem öregszik: Milla Jovovich olyan szép, mint 20 éve »

Természetesebbnek hat a műszempilla, ha így teszed fel: apró, de hatásos trükköt mutatunk »

Magyar nő neve díszeleg a leghíresebb modelleké mellett: világsikereket ér el »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Minden szülő törekszik arra, hogy gyermeke egészségesen táplálkozzon. A kiegyensúlyozott étrend számukra még fontosabb, mint a felnőtteknek, hiszen szervezetük fejlődőben van. Az unalomig ismételt zöldség, gyümölcs és tejtermék trió mellett azonban, melyek a gyermekek étrendjében nagyon fontosak, ne feledkezz meg a következő fontos ételekről sem.

Teljes kiőrlésű gabonák

A teljes értékű gabonafélékkel lehet a leghatékonyabban feltölteni egy örökmozgó gyermek energiatartalékait. A dietetikusok szerint a jó reggeli nem a szalámis vajas kenyérnél kezdődik, hanem a tejbe vagy joghurtba kevert gabonafélékkel, páldául sima zabpehellyel.

Ezekben ugyanis a kisgyerek emésztését könnyítő maghéj, csíra és rost is van. A vitaminok és ásványi anyagok - mint a B-, E-vitamin, magnézium és kálium - mind arra szolgálnak, hogy a kicsiknek elegendő vitalitásuk maradjon a nap végére is. Gusztusossá teheted számukra a hántolatlan magvakból készült masszát vagy gabonakását, ha banánkarikákat, bogyós gyümölcsöket teszel rá.

Zsírok

A többszörösen telítetlen zsírsavak létfontosságúak egy gyereknél is. Szerepük van a sejtfelépítésben és a gyulladáscsökkentésben is. Az omega-3 esszenciális zsírsav szabályozza a koleszterinszintet és az agy fejlődésében is komoly szerepet játszik. Elsősorban az olajos halak tartalmazzák ezt az anyagot, de ha a gyerkőcöd ki nem állhatja ezt az ételt, pótold máshogyan.

Szórd meg a fogásait bőven törött lenmaggal, vagy tegyél a reggeli müzlijébe apróra zúzott diót, mandulát. Mivel az avokádó is tartalmaz telítetlen zsírsavakat, abból ízletes krémeket készíthetsz, amelyek garantált sikert aratnak.

Minőségi hús

A fehérjéknek kiemelkedő szerepe van a szövetek felépítésében, az immunrendszer kialakításában, a csont- és izomnövekedésben. A test építőköveit a gyerekek számára különösen fontos biztosítani. A kicsiknél törekedni kell arra, hogy jó minőségű és megfelelő mennyiségű hús kerüljön a tányérjukra. Legjobb fehérjeforrás a sovány hús, a csirke, a pulyka, illetve a tojás. A bizonytalan összetételű vegyes felvágottak nem igazán ajánlottak.

Vérszegénység a gyerekeknél

A megelőzés a legjobb módszer arra, hogy megelőzd a bajt. Adj olyan ételeket a kicsiknek, amelyek elősegítik a vörösvérsejt természetes termelődését!

Ezt is szeretjük