Folsavban gazdag ételek kismamáknak: a babád egészséges idegrendszeréért
A terhesség alatti tápanyagbevitel a születendő baba egészsége érdekében rendkívül fontos.

babapocak (3)
Ez is érdekelhet

Azért dolgozom, hogy a Tiliána legyen a vendégek kedvenc szállodája (x)

10 ok, hogy miért Máltán tanulj angolul (x)

Jázmin felépülése az agysérüléséből (x)

Az orvos nem hitt a szemének (x)

beauty and style

Gyengéd arcradírok száraz foltok ellen: kisimítják és puhává varázsolják a bőrt »

Elegáns és nőies frizura nagyobb alkalomra – Nem kell hozzá fodrász »

Mennyei mangósmoothie rostokkal és antioxidánsokkal: méregtelenít és fiatalítja a bőrt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A folsav egyike a legfontosabb tápanyagoknak, melyekre a szervezetnek szüksége van, és különösen igaz ez a várandósság idejére. A folsav a születendő baba egészségét és idegrendszeri épségét is szolgálja.

A folsav a vérképzésben és a sejtosztódásban is fontos, illetve a baba gerincének fejlődése csak megfelelő mennyiségű folsavval lesz teljes, az elengedhetetlen a gerincvelőcsövet lezáró folyamatban. Nem hiába kerül a magzatvédő vitaminkészítményekbe folsav, de a kismamának táplálkozással is kell bevinnie belőle. A felnőtt férfi és női szükséglet napi 0,2 mg - 200 mikrogramm -, a várandós nőké napi 0,4 mg - 400 mikrogramm. Olyan ételeket sorolunk a következőkben, melyek bővelkednek benne.

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük