3 pihentető praktika agyonnyúzott anyukáknak - A szakembertől
Bármelyik szülővel megeshet, hogy úgy érzi: nem bírja tovább.

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

Fogott egy kést, és kettévágta a korrektoros tubust: sokat spórolt vele »

Kritizálják a kommentelők a szupermodell alakját – Olyan, mint a nádszál »

Ezért a frizuráért rajong a net: a Chanel fodrásza elmondta, hogyan készül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bármennyire szereted is csemetédet, a vele kapcsolatos mindennapos kötelezettségek, no meg stresszhelyzetek erősen megcsapolhatják az energiádat.

Ha úgy érzed, a gyerek kezd az idegeidre menni, és azonnal felrobbansz olyan dolgok miatt, amikkel egyébként képes vagy megbirkózni - nos, megnyugtatunk, nem vagy egyedül. Ám eljött az idő, hogy tegyél ellene. Íme, néhány egyszerű, egyszersmind élvezetes praktika, amely képes csökkenteni a stresszvegyületek szintjét.

A belső patikában tárolt oxitocin

Amikor találsz egy olyan tevékenységet, ami megnyugtat és ellazít, az azt jelenti, hogy az agyadban felszabadul a csodás, stresszellenes hatású oxitocin.

Ez a természetes gyógyító nedű a stresszel és szorongással fémjelzett gyors életritmus kiváló ellenszere. Amellett, hogy feloldja a nyugtalanságot és barátságosabbá teszi az embert, csökkenti a vérnyomást és a pulzust, valamint fokozza az emésztés hatékonyságát.

Nyugtató tevékenységek és étrend

A tapasztalatok szerint már az is jót tehet, ha a stresszes ember - adott esetben: az anyuka - időnként megmasszíroztatja magát, vagy eljár egy héten egyszer jógára.

Ha erre nincs lehetőséged, választhatsz olyan tevékenységet is, mint például üldögélés egy parkban vagy kertben, esetleg egy rövidebb vagy hosszabb sétát is tehetsz - túl gyakran nyilván nincs időd ilyesmire, de már egy-egy alkalom is érezteti hatását. A lényeg a következetesség: ha megtaláltad azt, ami megnyugtat, ragaszkodj hozzá, és amennyire a körülmények engedik, gyakorold.

Hasonló jelentőséggel bír az étrend. Nemcsak testi, hanem lelki egészségedet is biztosíthatod, ha mindennapjaidba beiktatod a zöldségeket és gyümölcsöket, a pékáruk közül a teljes kiőrlésűeket részesíted előnyben, és a vörös húst fehérrel, illetve hüvelyesekkel váltod ki. A hidegen sajtolt olajakban lévő esszenciális zsírsavak pedig köztudottan támogatják az idegrendszer működését.

Szeretetteljes felnőttekkel eltöltött idő

A legfontosabb hangulatmódosító módszer kedvelt emberek társaságában lenni. Egy izgalmas beszélgetés csökkenti a stresszvegyületek szintjét, és optimális szintre emeli a dopamint és a noradrendalint. A hozzád közel állókkal eltöltött idő során erőteljesen aktiválódik az opioidfelszabadulás az agyban. Ha testi gyengédséggel pársuló kapcsolatról van szó, az opioidok mégy mélyebben hatnak, mert az oxitocin még érzékenyebbé teszi az opioidrendszert. Ez a fajta kémiai folyamat a leginkább feltöltő hatású.

Ne a gyerektől várd!

Bármennyire kötődsz is gyermekedhez, csak az érzelmileg tudatos felnőttektől kaphatod meg azt a fajta töltést, amire szükséged van. Ez azért van így, mert náluk kifejlődtek az együttérzés, empátia és törődés magasabb rendű agyi funkciói, és képesek szavakkal is kifejezni mindezt.

A gyereknek viszont épp elég a saját érzéseivel megbirkóznia, nincs szüksége arra, hogy a tieiddel is szembesüljön - az efféle próbálkozásokban soha nincs köszönet.

Ha saját fájdalmas élményeidet juttatja eszedbe a gyerek

Egyes szülők sikeresen elzárkóznak bizonyos fájdalmas érzéseiktől, melyek a gyerekkorukban gyökereznek. Később, amikor gyerekük lesz, az emlék felszínre kerül, és elárasztja őket - kétségbeesnek a kicsi sírás- vagy dührohamaitól, netán lobbanékonnyá válnak.

Ha gyakran érzed ezt, először ellenőrizd, hogy nem az életviteledben van-e valami hiba: a kikapcsolódás hiánya, nem megfelelő étrend, túl sok magányosan eltöltött idő. Ha biztos vagy abban, hogy nem erről van szó, akkor lehetséges, hogy egy gyerekkori emlék tört utat magának. Ne várd, hogy világos információid lesznek arról, ami most felkavart: csecsemő- és kisgyerekkorban az agy képes érzékszervi emlékeket - például érzeteket, érzéseket és képeket - tárolni, de még nincs berendezkedve arra, hogy eseményeket tároljon. Ezért, ha annak idején hagytak sírni, nem az eseményre fogsz emlékezni, csupán az elhagyatottság érzésére.

Ha gyakran tapasztalod ezt, fordulj szakemberhez. Ne szégyelld magad, hiszen te tehetsz a legkevésbé arról, hogy ez történt veled - némi segítséggel pedig valószínűleg belátható időn belül túlléphetsz a problémán.

Cikkünk Margot Sunderland Okosan nevelni tudni kell című könyvének segítségével készült.

Ezt is szeretjük