Vacsora időpontja: ez az ideális, ha fogyni akarsz
A lefekvést megelőzően hány órával nem ajánlott enned? És vajon a korai vacsora elegendő ahhoz, hogy megszabadulj a pluszkilóktól?

vacsora
beauty and style
Top olvasott cikkek

Bizonyára te is számtalanszor hallottad már, hogy ha fogyni szeretnél, 18 óra után nem ajánlott enni. Ha ugyanis túl későre tolódik a nap utolsó étkezésének időpontja, azokat a kalóriákat szervezeted már nem dolgozza fel, hanem elraktározza.

Mondhatod, hogy milyen vicces ez a szigorú időzítés, ha este 18 óra előtt nem érsz haza. Hogy mennyire nem kőbe vésett ez az időpont, kiderül alábbi cikkünkből.

Hány órakor vacsorázz, ha fogyni szeretnél?

Éjszaka a tested pihen, a szervezeted regenerálódik, ennek megfelelően az anyagcseréd is jelentősen lassul. Nem ajánlott komoly munkavégzésre - vagyis emésztésre - fognod, hiszen ilyenkor nem képes teljes erőbedobással dolgozni, a bevitt kalóriákkal nehezebben birkózik meg.

Lefekvés előtt két-három órával már ne

Az azonban erős túlzás, hogy este 18 óra után már nem ehetsz semmit. Egyrészt azért, mert valószínűleg nem este nyolckor térsz nyugovóra, másrészt ez a szabály nem veszi figyelembe a napközbeni aktivitást és a bevitt kalóriamennyiséget. Inkább azt mondhatjuk, hogy két-három órával lefekvés előtt már ne nagyon egyél - különösen ne nehezen emészthető táplálékot.

Üres gyomor a nyugodt éjszakáért

De nem csupán a pluszkilók miatt érdemes odafigyelned erre, hanem azért is, mert az emésztési folyamatok ilyenkor bezavarhatnak az alvásciklusokba. Ha a lefekvést megelőző két-három órában nem eszel - illetve legfeljebb zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztasz -, érezhetően javulni fog az alvás minősége, reggel kipihentebben ébredsz majd.

Napközben is ügyelj a kalóriabevitelre!

Amennyiben szeretnél búcsút inteni néhány pluszkilónak, nem elég pusztán a vacsora időpontjára fókuszálnod. Csupán azzal, hogy a lefekvést megelőző néhány órában már nem eszel, nem feltétlenül indul meg a fogyás.

Amennyiben napközben a fogyáshoz javasolt 1200-1500 kalória sokszorosát viszed be a szervezetedbe, ráadásul nem mozogsz rendszeresen, nem várhatod el, hogy beinduljon a súlyvesztés. A kalóriacsökkentés mértékéről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Ezt is szeretjük