Farkasétvágy ellen: ez a legjobb mozgásforma
A kutatók szerint
Érdemes elővenned a pincéből a rég elfeledett ugrókötelet, ha szeretnél elbúcsúzni pár kilótól.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Szorítja, nyomja a lábad a cipő? Okos trükkök, melyekkel kényelmessé teheted »

Tökéletes szemöldök gyanta nélkül: így fésüld, hogy szedni is alig kelljen »

Nincs köldöke a Victoria’s Secret modelljének: ilyen a hasa retus nélkül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha a fogyókúrád sikerét jelentősen megnehezíti az időről időre rád törő farkasétvágy, ideje elkezdened mozogni.

Nem csupán a zsírégetést támogatja a sport, segítségével az éhségérzetet is csökkentheted. Egy új kutatás szerint azonban nem mindegy, milyen sportot választasz, ha ez utóbbi hatást szeretnéd elérni.

Ugrókötelezéssel az éhség ellen

Meglehet, hogy az ugrókötelezésről első körben általános iskolai tornaórák jutnak eszedbe, ám nem érdemes egyetlen legyintéssel elintézned a dolgot. Egy az Appetite című szakfolyóirat közelmúltban megjelent cikkében ugyanis szakértők egy különös kutatás eredményeiről számolnak be, amely szerint elsősorban a függőleges irányú mozgások segítik az éhség elűzését.

Röviden a kísérletről

A kutatók összesen 15 fiatal férfit vontak be a kísérletbe, akiknek átlagéletkora 24 év volt. A vizsgálati alanyoknak az egyik nap ugrókötelezni, a következőn szobabiciklizni kellett 30 percen keresztül. A harmadik napon nem kellett testmozgást végezniük, pihenéssel tölthették az időt. Az ugrókötelezés és a szobabiciklizés által elégetett energiamennyiség megegyezett.

A vizsgálat során a kutatók mérték a résztvevők éhséghormonjának - gherin hormon - szintjét, valamint el is mondhatták, mennyire éhesek, milyen ételt ennének szívesen. Kiderült, hogy a vizsgálati alanyok egyértelműen azon a napon voltak éhesebbek, amikor nem mozogtak. Ráadásul a mozgás hatására kevésbé kívánták a zsírdús ételeket.

A fel-le irányú mozgás csökkenti az étvágyat

A megkérdezettek azt válaszolták, hogy az ugrókötelezés során kevésbé voltak éhesek, mint amikor biciklizniük kellett. Ugyanakkor gherinszintjüket megmérve a kutatók nem tudtak jelentős a különbséget kimutatni a két sporttevékenység esetében.

Mint Barry Braun, a Massachusetts Egyetem docense elmondta, előfordulhat, hogy a fel-le irányuló mozgás az emésztőrendszerben nagyobb feszültséget hozott létre, hatására ezért voltak kevésbé éhesek a résztvevők. Az is lehet, hogy a nagyobb mértékű testhőmérséklet-emelkedés okozta a csökkent étvágyat. Akárhogy is, érdemes tenned egy próbát az ugrókötelezéssel, ha fogyni szeretnél.

Ezt is szeretjük