Leolvad a testzsír, de izmot nem veszítesz: ezt a reggelit kell enned a látványos eredményekért
Tudományos kutatás mutatott rá.

zoldseges omlett
Ez is érdekelhet

Le az impulzusvásárlással! Válts át online-ra (x)

Jázmin felépülése az agysérüléséből (x)

beauty and style

Ez a hajszín 2020-ban is nagyon divatos: a szőke espresso-nak nehéz ellenállni »

Anne Hathaway-t nem zavarja a szülés utáni súlyfelesleg: büszkén pózolt a kamerának »

Így lődd be a frufrut, hogy olyan kis franciás legyen: nem lóg a szemedbe és még jól is mutat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra során hatalmas jelentősége van annak, hogy mit reggelizel, ugyanis a korai órákban a szervezet inzulinérzékenysége még rossz. Ennek következtében, ha cukros, gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmazó ételekkel indítod a napodat, akkor a vércukorszinted azonnal nagy kilengésekkel kezd. Emiatt a nap folyamán többször, hirtelen rád törhet az éhség, és megnőhet az étvágyad.

Ajánlott éppen ezért elkerülni az ilyen ételeket, és helyettük olyan dolgokat választani, amelyek bővelkednek laktató rostokban és fehérjékben. Ezek között a reggelik között is akad azonban egy, amely kiemelkedően alakbarát a kutatások szerint.

Tojás reggelire

Noha a tojásnak sokáig rossz híre volt magas koleszterintartalma miatt, ha nem kifejezetten a koleszterinszint csökkentése vagy egy érrendszeri betegség végett szeretnél fogyni, akkor nagyon hasznos segítséget jelent a kilók leadásában. A tojás bővelkedik fehérjékben, melyek nagyon fontosak a fogyás során az izomtömeg megőrzésében, sőt, más tápanyagokban, például vitaminokban is gazdag, míg a kutatók a fogyókúrázók számára értékes más hatásait is felderítették.

A tojás rövid távon jelentősen befolyásolja étvágyat. Ennek vizsgálatára egy tanulmány készítésekor az elhízott diétázók egyik fele egy egynapos böjt után tojásos reggelit kapott, míg a kontrollcsoport elé ugyanannyi kalóriát tartalmazó péksüteményt tettek. A tojást fogyasztók rögtön nagyobb mértékű jóllakottságról számoltak be, majd később kiderült, hogy jelentősen kevesebb kalóriát fogyasztottak a nap folyamán is, mint azok, akik péksüteményt ettek. A hatás egészen 36 órán át jelen volt. Ennek végére a tojásos reggelit átlagosan 2400 bevitt kalória követte, míg az édességet 3100.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az eredményeket egy másik felmérés is megerősítette, mely kimutatta, hogy a tojásos reggeli a péksüteményhez képest segít abban, hogy mintegy 65%-kal többet fogyj, melynek nagyobb része lesz testzsír, és kisebb izom. Ez utóbbi a tojás fehérjetartalmának köszönhető, mely segít az izomtömeg építésében és fenntartásában.

Fogyaszd a tojást keményre vagy lágyra főzve, zsiradék nélkül vagy kevés kókuszzsírral sütve, esetleg buggyantott tojásként mindennap sok zöldség társaságában és fehérjéket rostokkal kombinálva máris nagyon sokat teszel a fogyásért.

Tíz isteni, diétás köret

Ha próbálsz mértéket tartani a szénhidrátokkal, egészségesen szeretnél táplálkozni, és az is fontos, hogy kalóriaszegény ételeket egyél, akkor ezeket a köreteket érdemes kipróbálnod. 

Ezt is szeretjük