TLC-diéta: 4 kiló mínusz 2 hét alatt
2012 egyik kedvenc étrendje
A TLC-diéta csökkenti a koleszterinszintet, és segít megszabadulni a pluszkilóktól.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Szorítja, nyomja a lábad a cipő? Okos trükkök, melyekkel kényelmessé teheted »

Tökéletes szemöldök gyanta nélkül: így fésüld, hogy szedni is alig kelljen »

Nincs köldöke a Victoria’s Secret modelljének: ilyen a hasa retus nélkül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az U.S. News & World Report magazin minden évben összegyűjti és rangsorolja az adott esztendő topdiétáit, melyek nemcsak hatékonyak, de egészségesek is. 2012-ben a DASH-diéta lett az első, melyről korábbi cikkünkben írtunk is.

A dobogó második fokán pedig a TLC-diéta végzett, melynek célja a fogyás mellett a koleszterincsökkentés. Segítségével két hét alatt négy kiló feleslegtől is megszabadulhatsz.

Így működik a TLC-diéta

A táplálkozási szakemberek szerint a TLC-diéta - Therapeutic Lifestyle Changes, magyarul terápiás életmódváltás - hat hét alatt 8-10%-kal csökkenti az LDL, vagyis a rossz koleszterin szintjét a szervezetben. Ennek köszönhetően az étrenddel nem csupán a pluszkilóktól szabadulhatsz meg, de alacsonyabbá válik a szívbetegség kialakulásának kockázata is.

A diéta gerincét a teljes kiőrlésű gabonafélék, a zöldségek és gyümölcsök adják. A vörös húsokat és a feldolgozott húsféléket iktasd ki teljesen, szárnyasokat és halféléket viszont fogyaszthatsz. A zsírszegény tej és tejtermékek ugyancsak megengedettek.

Amennyiben a fogyás nem megy olyan gyorsan, mint remélted, csökkentsd a gabonafélék és tejtermékek fogyasztását, valamint növeld a rostokban gazdag zöldségek és gyümölcsök bevitelét.

Szív- és cukorbetegség ellen

A TLC-étrend a cukorbetegség kialakulását is segít megakadályozni. Kutatások szerint a koleszterinszint mellett csökkenti az éhgyomri inzulinszintet is. Ez azért fontos, mert a magas inzulinszint a kettes típusú cukorbetegség előrejelzője.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű müzli zsírszegény tejjel, egy pohár frissen facsart narancslé.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: 10 dkg grillezett csirke barna rizzsel, bazsalikomos paradicsom salátával.
Uzsonna: egy marék kesudió.
Vacsora: egy adag tonhalas saláta.

2. nap

Reggeli: egy adag banánturmix zsírszegény tejjel.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy adag zöldborsó főzelék.
Uzsonna: egy marék sózatlan mandula.
Vacsora: paradicsomos-olívás tésztasaláta.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, uborkával, egy szelet sajttal.
Tízórai: egy marék natúr popcorn.
Ebéd: egy adag grillezett tőkehal, párolt zöldségekkel.
Uzsonna: egy pohár élőflórás kefir.
Vacsora: egy adag görög saláta.

Ezt is szeretjük