Így fogyj le végleg!
4 biztos tipp jojó-effektus ellen
Ha meguntad a jojózást, vesd be a következő stratégiákat! Leszámolhatsz vele!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

Furcsa fotók készültek Rihannáról: különös háttér előtt pózolt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ahhoz, hogy megszabadulj súlyfeleslegedtől, a legegyszerűbb útnak egy drasztikus diéta tűnhet, ám amilyen gyors és látványos eredményt érhetsz el ezzel a módszerrel, olyan sokat árthatsz vele szervezetednek.

Tested minden része harmóniában áll egymással, így, ha túl kemény változtatásokkal avatkozol be e finoman hangolt rendszerbe, valódi anyagcsere-katasztrófát okozhatsz, tested kémiája ugyanis nem képes olyan gyorsan lépést tartani akaratoddal, mint amilyen tempóban siettetnéd a fogyást.

Mindennek köszönhetően a diéta során leadott kilók hamar visszaköszönnek, és az sem ritka, hogy akár duplájukat is visszahízod. A rettegett jojó-effektust azonban megelőzheted, ha betartasz néhány alapvető és egyszerű szabályt.

Mi is az a jojó-effektus?

Mindennapi energiaszükségletedet a változatos, ásványi anyagokban gazdag táplálkozás fedezi. Ha lecsökkented a bevitt kalóriamennyiséget, tested reagálni fog: hozzányúl rejtett tartalékaihoz - elsőként azonban a szénhidrát- és fehérjeraktárakból fedezi a hiányosságokat. Ez a folyamat fogyáshoz vezet, viszont nem lényegtelen, milyen mértékben csökkented a kalóriákat, és az sem, hogy mennyi ideig tartod magad a diétához.

Ha túl hosszan túl kevés kalória jut szervezetednek, lelassulhat anyagcseréd, mely nemcsak a fogyást akadályozza, de negatív belső szervi tünetekkel is járhat: szívdobogás-érzéssel, légszomjjal, hőmérséklet-ingadozással. Ha pedig befejezed a diétát, az alapanyagcsere biztosításához szükséges energiamennyiségre beállt szervezetnek a normál táplálkozás sokkal több kalóriát jelent majd, nem beszélve arról, hogy a hiányt tested pótolni akarja majd.

A jojó-effektus ráadásul nem csak belülről, hanem kívülről is negatív hatással van testedre, hiszen bőröd egész extrém módon megváltozhat a fogyás és a hízás szakaszainak gyakori váltakozása miatt: a bőr egy idő után elveszíti rugalmasságát, így a plusz kilók mellett a striák és a narancsbőr megjelenésére is számítanod kell.

Így előzd meg!

Lassíts diétád tempóján!

A lassabb súlyvesztés mindig tartósabb eredményt hoz, ezért azokat a diétákat helyezd előtérbe, melyeket minimum egy hónapra terveztek. Egy hét alatt az 1-1,5 kilós súlyvesztés az ideális, persze, ha extrém túlsúllyal küzdesz, ez a szám nagyobb is lehet. A normál tempójú diéták első szakaszában nagyobb súlyleadás jelentkezik, majd egy stagnáló szakasz következik, melyet ismét súlyvesztési szakasz követ - ezért ne riadj vissza, ha nem mozdul a mérleg nyelve, hiszen, miután tested alkalmazkodik az új állapothoz, ismét bekövetkezik a súlycsökkenés.

Anyagcsere-pörgetés rostokkal és vízzel

A rostokban gazdag ételek segítenek megszabadulni a testedet terhelő méreganyagoktól, miközben anyagcserédre is pozitív hatással vannak. Fontos tehát, hogy a zöldségek, a gyümölcsök és a teljes kiőrlésű péktermékek, illetve tésztafélék diétád lényegi részét képezzék.

Mindemellett a diéta ideje alatt mindennap fogyassz el minimum 2-2,5 liter szénsavmentes ásványvizet, figyelj azonban oda az ásványvíz oldott ásványianyag-tartalmára. A túl magas ásványianyag-koncentrációjú vizeket inkább kúraszerűen alkalmazd, hiszen hosszan tartó fogyasztásuk egyes kutatások szerint veseproblémákhoz vezethet. A mindennapos fogyasztásra szánt ásványvizek ideális ásványianyag-tartalma 700 mg/liter.

Ügyelj a megfelelő fehérjebevitelre!

Olyan fogyókúrás módszert válassz, melynek során fehérjében gazdag ételeket fogyaszthatsz. A fehérje mindenképpen szükséges anyagcseréd felpörgetése szempontjából: a fehérjék biztosítják izmaid számára a megfelelő energiaellátást, így, ha szervezeted nem jut kellő mennyiségű fehérjéhez, anyagcseréd lelassulhat, ami kizárja a fogyás lehetőségét. A fehérjében gazdag ételek emellett tele vannak hasznos vitaminokkal és ásványi anyagokkal, melyek energiával töltik fel testedet, így a diéta ideje alatt sem kell kedvetlenségtől és erőtlenségtől szenvedned.

Ne tétovázz: vágj bele az edzésbe!

A tartós fogyáshoz elkerülhetetlen a testmozgás beiktatása. Akár otthon, akár az edzőteremben végzed a gyakorlatokat, a legfontosabb a rendszeresség betartása. Sokkal hatékonyabb ugyanis a rendszeres, de csekélyebb mennyiségű vagy épp kevéssé intenzív edzés, mint az, ha hirtelen veted bele magad az erőteljes gyakorlatokba, de legalább ilyen hamar el is száll lelkesedésed.

Mindemellett fontos, hogy ne csak zsírégető, de súlyzós edzéseket is kipróbálj, ugyanis a tartós fogyáshoz formálnod és erősítened kell izmaidat, hiszen, ha ezt elhagyod, hiába lesz alacsonyabb a testsúlyod, idomaid formátlanná válnak, izmaid pedig nem égetik majd elég hatékonyan a kalóriákat.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Ezt is szeretjük