Te hogy eszed a gyümölcsöt? Ha így, sohase fogysz le
Fontos infók, amelyekre kevesen figyelnek
Mindent visszahízol tőlük!

Ez is érdekelhet

Sokan rosszul használják az arcmaszkot - Eláruljuk, hogy kell, és egy szuper akciót is mutatunk (x)

Kszi, Simon – Mindenkinek jár egy első szerelem (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Vastag a combjuk és narancsbőrös a fenekük, de irtó dögösek fürdőruhában »

3 nyári ruhakatasztrófa, amire eddig te sem tudtad a megoldást »

Johnny Depp 19 éves lánya gyönyörű modell - Bombázó az új címlapfotón »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Minden bizonnyal észrevetted, hogy szinte minden hosszabb távra szóló fogyókúrás étrend rengeteg gyümölcsöt tartalmaz, így könnyű arra a téves következtetésre jutni, hogy a gyümölcsök fogyasztása egyet jelent a súlyvesztéssel, ez azonban nem egészen így van.

Ha nem megfelelő formában és mennyiségben eszel gyümölcsöket, előfordulhat, hogy valójában az egészséges ételekkel magad ellen dolgozol. Megmutatjuk, mi az a három tipikus hiba, amelyet a fogyókúrázók a gyümölcsökkel elkövetnek!

Számolatlan kalóriák gyümölcsökből

Noha kevés kalóriát tartalmaznak, mégsem eheted számolatlanul a gyümölcsöket. Ha csak két kicsi almával fejeled meg az aznapra előírt ételmennyiséget, máris 100 kalória pluszt vittél be, amit nem szabad figyelmen kívül hagynod, noha még mindig sokkal kevesebbet ártottál, mint egy csokival.

A gyümölcsök cukrokat, legfőképpen fruktózt tartalmaznak, ami a szénhidrátok közé tartozik. Noha erről ritkán esik csak szó, amikor gyümölcsöket raksz be pluszként a diétádba, mindig nagyon figyelj oda azok szénhidráttartalmára is!

Kalóriákban és szénhidrátban is gazdag a többi gyümölcshöz viszonyítva az avokádó, a banán, a nyers füge, a déligyümölcsök és a szőlő.

Milyen feldolgozott gyümölcsöt ehetsz?

Hiába ajánlottak a gyümölcsök a diétában, nem mindegy, hogy milyen formában viszed be őket. A friss ananász korántsem ugyanaz, mint cukros kompótlében eltett konzerv változat, a nyers barack kalória- és cukortartalma pedig köszönő viszonyban sincs az aszalt barackéval.

Ha az étrend olyan gyümölcsöket ír elő, amelyeknek nincs szezonja, akkor próbáld beszerezni mirelit formában, vagy helyettesítsd őket más, elérhető, friss gyümölcsökkel, ne az aszalt, konzerv, kompót vagy lekvárként feldolgozott változattal.

A diéta alatt ajánlott, hogy a boltban kapható feldolgozott gyümölcsök minden formáját kerüld el, még a joghurtokat és gyümölcsleveket is, ezek ugyanis rengeteg hozzáadott cukrot, tartósítószert és más, a fogyást akadályozó összetevőt tartalmaznak.

Mi a gond a házi gyümölcslevekkel?

A boltban sajnos még a 100%-osként megjelölt gyümölcslevek nagy többsége is cukros sűrítményekből készül, így ezeket jobb elkerülni, ám a házi leveket sem feltétlenül érdemes túl gyakran fogyasztanod. Amikor a gyümölcs levét kipréseled, sajnos hátramarad az értékes gyümölcshús, azzal együtt pedig csaknem az összes rost. Ezek eltávolításával az ital sokat veszít salaktalanító, laktató erejéből.

Próbáld ki a gyümölcsök facsarása helyett a turmixolást! A smoothie-ek nagy előnye a levekkel szemben, hogy bennük marad az összes gyümölcsrost, így nem fosztod meg magad ezektől a nagyon értékes tápanyagoktól.

Ezt is szeretjük