Minden idők 3 leghatékonyabb zsírégető tápláléka
Szeretnél búcsút inteni a felesleges kilóknak? Indítsd be a zsírégetést az alábbi táplálékokkal!

Ez is érdekelhet

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Brasch Bence félmeztelenül csábít a mozivásznon (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

beauty and style

Jobban tudja nálad, mi kell a bőrödnek – Leteszteltük a világ első 2 az 1-ben intelligens arctisztítóját »

Porcelánarcot photoshopoltak Claudia Schiffernek: 20 évet leretusáltak róla »

Az ősz legdivatosabb kiegészítője: így viseld tízféleképpen az óriási sálat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Közismert, hogy fogyni nemcsak rendszeres mozgással és drasztikus diétával lehet. Legalább ilyen fontos, hogy olyan ételeket válassz, melyek segítenek a súlycsökkentésben, ráadásul akkor sem hízod vissza a nehezen leadott kilókat, ha kicsivel többet eszel belőlük.

Eláruljuk, melyik az a három zsírgyilkos táplálék, mely villámgyorsan megszabadít túlsúlyodtól, emellett értékes tápanyagokkal, vitaminokkal is feltölti szervezeted.

Hüvelyesek

A hüvelyesek rengeteg rostot tartalmaznak, ennek köszönhetően javítják az emésztést, és csökkentik a koleszterinszintet. A vízben oldódó növényi rostok a bélcsatornában szivacsként szívják fel a zsírokat, melyeket aztán a szervezet nem tud felvenni. A cukorbetegek számára is nagyon értékesek, ugyanis mivel lassan emésztődnek, fogyasztásuk során csak fokozatosan emelkedik a vércukorszint. 

A hüvelyesek továbbá jócskán tartalmaznak anyagcsere-serkentő B-vitamint, lecitint, vasat és folsavat. Lúgosító hatásúak, vagyis az emberi szervezet elsavasodása ellen dolgoznak, ballasztanyagaik miatt továbbá kiváló méregtelenítők.

A zöldborsó a benne található növényi fehérjéknek köszönhetően regenerálja az izmokat, és fokozza a zsírégetést, a lencsében található szaponinok pedig erősítik az immunrendszert, míg a flavonoidok rákmegelőző hatásúak. A hüvelyesek fogyasztásának egyetlen hátránya van csupán, a fokozott gázképződés, azonban ezt is kivédheted, ha főzés előtt beáztatod a babot, sárgaborsót vagy lencsét.

Teljes kiőrlésű gabona

A teljes kiőrlésű gabona egy kincsesbánya: élelmi rostok, vitaminok, ásványi anyagok és más növényi vegyületek, antioxidánsok találhatók benne, melyek többek között azzal nyújtanak védelmet, hogy csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet.

Egy kutatás nemrég azt is kimutatta, hogy azok körében, akik rendszeresen fogyasztanak teljes kiőrlésű gabonapelyhet, kisebb a szívroham kialakulásának kockázata, és kevésbé hajlamosak a hízásra. A teljes kiőrlésű gabona a rostoknak köszönhetően hosszan tartó jóllakottságot biztosít, emellett gyorsítja a táplálék bélcsatornán keresztül történő áthaladását, és megköti a mérgező anyagokat.

Másik előnye, hogy rengeteg tápanyagot tartalmaz, így pótolja azokat a nemkívánatos veszteségeket, melyek a diéta során, bizonyos ételek kizárásával bekövetkezhetnek.

Fontos!
A magas rosttartalmú termékek rendszeres fogyasztásával párhuzamosan gondoskodj a bőséges folyadékbevitelről, hiszen a rostok vizet kötnek meg, és csak megduzzadva tudják kifejteni éhségérzetet csökkentő hatásukat.

Hal

Az egyoldalú táplálkozási szokásokat bizonyítja, hogy hazánkban igen csekély a halfogyasztás mértéke, holott a nagyobb áruházakban bizonyos fajták könnyen és gyorsan beszerezhetőek, nem beszélve arról, hogy országunk természetes vizekben, halastavakban is gazdag.

A halfélékben található fehérje könnyen emészthető, nagy arányban tartalmaz telítetlen zsírsavakat, és gazdag jódban. Ez az ásványi anyag lehetővé teszi, hogy a pajzsmirigy elegendő hormont termeljen, ami kiemelt fontosságú a koncentrációhoz és a mozgáshoz, de az anyagcsere-folyamatokban is fontos szerepet játszik.

A halfélék fogyasztásával csökkentheted a szívbetegségek és az agyvérzés kockázatát, ami nagyrészt az omega-3 zsírsavaknak köszönhető. Ezek ugyanis csökkentik a véralvadást és a vérrögök kialakulásának veszélyét, emellett a rossz koleszterin szintjét is minimalizálják.

Fontos azonban ügyelned arra, hogy bizonyos halfajtáknak, főként a tengeri halaknak igen magas a higanytartalmuk - a higany felhalmozódhat a szervezetben, károsíthatja az artériákat, és daganatos betegségek kialakulását okozhatja. Ezért érdemes megválogatnod, milyen hal kerül a tányérodra.

A kisebb halak - mint a szardella vagy a szardínia - fogyasztása kevésbé jelenthet veszélyt, mivel azok méretük miatt kevésbé szennyezettek. De a hazai halak is kiválóak, a busa húsa például számos jótékony hatást tudhat magáénak.

Cikkünk elkészítésében Carol Ann Rinzler Étkezz okosan! című könyve segített.

Ezt is szeretjük