Koleszterincsökkentő, gátolja a zsírlerakódást a májban: 8 kolinban gazdag étel, ami segíti a fogyást
A megfelelő vitaminok és ásványi anyagok bevitele éppoly fontos a fogyókúrában, mint a mozgás vagy a megfelelő táplálkozás.

GettyImages-925256310
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kolint más néven B8 vitaminnak nevezik, és a B-komplex részeként kezelik. Olyan vízben oldódó vegyületről van szó, ami elengedhetetlen az emberi szervezet számára, hiszen nem csak az idegrendszer szempontjából kulcsfontosságú, és elengedhetetlenül fontos a szellemi frissesség megtartásához, de hozzájárul a máj megfelelő működéséhez azáltal, hogy gátolja a zsírok lerakodását a szerv körül, valamint koleszterincsökkentő hatással is bír.

A makrotápanyagnak szerepe van az idegsejtek és izmok közötti ingerületátvitelben, részt vesz a lipidek - vérben levő zsíros anyagok - szállításában, megakadályozza a koleszterin felhalmozódását az erekben. Hiányában a máj tárolja a zsírokat, amelyek nem jutnak el a véráramba, ez pedig a máj elzsírosodását, úgynevezett zsírmáj kialakulását idézheti elő, amitől nagyon nehéz megszabadulni. A B8-vitaminnak szerepe van a gyulladásos tünetek csökkentésében is, melyek szintén a hízással és más egészségügyi problémákkal vannak összefüggésben.

Kolinban gazdag ételek

Mivel a szervezet keveset termel belőle, a pótlásáról gondoskodni kell. A kolinból a napi ajánlott bevitel az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság javaslata szerint 400 milligramm, de várandós és szoptatós kismamáknak ennél többre van szükségük.

Mutatjuk, milyen ételeket válassz, hogy biztosítsd a szervezeted számára a megfelelő napi mennyiséget.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük