Zsírégető, emésztésserkentő, salaktalanító
Mi az?
A következő táplálékokkal látványos lesz a súlyvesztés, fogyaszd őket bátran.

Nyereményjáték

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

Ez történik a testünkben köhögéskor - Rengeteg minden állhat a háttérben (x)

Ebben a hotelben az ételt a szántóföldről rakják az asztalra - Magyar hely, ha fontos az egészséged (x)

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

12 modell, aki elmúlt 40 és visszatért a kifutóra: a 20 éveseket is lepipálják »

3 haslapító módszer, amihez csak egy törölközőre és néhány szabad percre lesz szükséged »

Az isteni Marilyn ilyen dögös volt nadrágban: nemcsak szoknyában imádták a pasik »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Megfelelően elkészítve és kombinálva szinte minden természetes táplálék egészséges, amennyiben a mértékletességet is szem előtt tartod. Így van ez a következő három értékes, fogyókúrás szempontból ritkán emlegetett élelmiszer esetében is: ha beépíted őket étrendedbe, salaktalaníthatod szervezeted, miközben beindítod a zsírégetést, és emésztésed működését is optimalizálod.

Olajbogyó

Az olajfa, melynek gyümölcse az érett, 56% olajat tartalmazó olajbogyó, a mediterrán világ egyik legkorábban nemesített gyümölcsfája, története mintegy hatezer évre tekint vissza. Mind az olívabogyó, mind pedig olaja igen fontos szerepet játszhat az egészséges étkezési szokások kialakításában, amennyiben szeretnéd hasznos, telítetlen zsírsavak segítségével felvenni a versenyt a szív- és érrendszeri problémák, valamint az azokkal ördögi kört alkotó elhízással szemben.

Az olívában található telítetlen zsírsavak gátolják a zsírok lerakódását, védik az érrendszert a meszesedéstől, csökkentik a magas vérnyomást, és a trombózis megelőzésére is alkalmasak. Mindemellett az olívabogyó fogyasztása a fogyókúra során is hasznos lehet, ugyanis amellett, hogy értékes tápanyagokkal látja el testedet, energiát biztosít, fokozza az anyagcsere-működést, lényegesen javítja az emésztést, továbbá gyorsan eltelít, így nem fenyeget az a veszély, hogy többet eszel a kelleténél.

Az olívabogyónak továbbá nyugtató hatása van, illetve gyomor- és bélpanaszok, görcsök csillapítására is bevetheted. A szakemberek szerint szervezetednek ezen jótékony hatások érdekében, illetve az ártalmas folyamatos megelőzéséért naponta körülbelül kettő-három evőkanál olívaolajra lenne szüksége.

Gomba

Az ehető gombák, közülük pedig elsősorban a termesztett csiperkegomba a konyhák egyik leghasznosabb élelmiszere és ízesítője, mely akár önálló ételként is fogyasztható, sőt, a legjobb, ha például húsokkal nem variálod, ha csak nem szeretnéd túlságosan megterhelni emésztőrendszered.

Önállóan fogyasztva, levesként vagy saláták összetevőjeként azonban igen hasznos. A gombák nagyon gazdagok különféle tápanyagokban, például fehérjében, azonban mindez csak a hőkezelés után hasznosítható, ugyanis nyersen a sejtfalak kitintartalma miatt nehezen hozzáférhető.

A gombák magas rosttartalommal bírnak, ami segíti a bélműködést, és telítő hatása van, méghozzá anélkül, hogy félned kellene az elhízástól, a gombának ugyanis a legnagyobb része víz. A fennmaradó részben található íz- és zamatanyagok serkentik az emésztőenzimek termelését, és segítik a gombával együtt fogyasztott ételek tápanyagainak hasznosítását.

A termesztett csiperkegomba 89% vizet és 5,9% fehérjét tartalmaz, emellett a vitaminok közül is több megtalálható benne, többek között a B-vitaminok, a riboflavin, a tiamin, a folsav, a biotin, az ásványi anyagok közül pedig vízhajtó káliumot, foszfort, kalciumot, magnéziumot, valamint vasat, rezet, cinket és mangánt tartalmaz, így fogyasztása mindenképp előnyös szervezeted számára.

Burgonya

A burgonya táplálkozásunk nélkülözhetetlen eleme, melynek jelenlétéhez olyannyira hozzászoktunk, hogy szinte észre sem vesszük, pedig korábban nem is volt jelen ez európai étrendben - az akkor még ritkaságnak számító, több ezer éves indián nemesítéssel előállított növény Amerika felfedezése után áramlott be a kontinensre.

A burgonyában többek között szénhidrátok találhatók, de nagy mennyiségben tartalmaz fehérjét, vasat, valamint jelentős mértékben C- és B-vitamint, továbbá káliumot és foszfort. Bár a legtöbben azt hiszik, hizlal, ha megfelelően készíted el, például héjában főzöd meg, ez a veszély egyáltalán nem fenyeget, ugyanis a testsúlygyarapodásért elsősorban a hozzáadott, hevített zsiradék a felelős.

Káliumtartalmának köszönhetően fogyasztása csökkenti szervezetedben a vízvisszatartás mértékét, ugyanakkor a burgonya kiváló salaktalanító élelmiszer. Ballasztanyagai segítenek megtisztítani emésztőrendszered, emellett fogyasztásával helyreállíthatod szervezeted sav-lúg egyensúlyát is. Mindemellett újabban felfigyeltek a burgonya jelentős Q10-tartalmára is, melynek több, biológiailag értékes tulajdonsága van, és elengedhetetlen a sejtek optimális működéséhez.

Cikkünk Dr. Százados Imre és Dr. Százados Miklós Útikönyv a táplálékok világához című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

sajt
  • ásványi anyag
  • fogyasztó praktikák

5 alig ismert, filléres zsírégető csodaszer

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló