Jobb, mint a 90 napos! Így fogyj erőlködés nélkül a Select diétával
Az elv ugyanaz, mint a 90 napos diéta esetében, a Select azonban sokkal változatosabb és könnyebben tartható.

Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Így fedd el a géllakk lenövését otthon: műkörömnél is működik a trükk »

3 egyszerű trükk, amitől tökéletesen nézel majd ki az esküvői fotókon »

Maxiszoknya, nyári ruha és kimonó is lehet a kendőből: szuper tippek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A Select diéta alapkoncepciója a 90 napos étrend ötletére épül, de annál kevésbé szigorúak a szabályai.

Követői azért esküsznek rá, mert egyszerűbben tartható, változatosabb étrenddel hasonlóan gyors fogyás érhető el, mint a 90 napig tartó, szigorú étkezési szabályok megtartásával.

Hogyan működik a Select diéta?

A Select diéta, akárcsak a 90 napos, arra alapoz, hogy az azonos tápanyagcsoportba tartozó ételeket egyszerűbben bontja le a szervezetedet, mint amikor többféle alapanyagot kombinálsz.

A könnyebb emésztés hatékonyabb tápanyag-felszívódást, hosszabb jóllakottságérzetet és gyorsabb anyagcserét eredményez, ez pedig beindítja a súlyvesztést is.

Az első egy hétben még nem várható jelentős eredmény, a második hétre azonban anyagcseréd megváltozik, és beindul a fogyás - ez egyúttal azt is jelenti, hogy a diéta végén sem kell tartanod a visszahízástól.

Így kövesd a diétát!

A Select diéta is szénhidrát, fehérje, keményítő és gyümölcs alapú étkezésekre bontja a fogyókúrás menüt, ám itt nem napok követik egymást, csak az egyes étkezések keretein belül kell arra törekedned, hogy ne keveredjenek a különböző típusba tartozó ételek.

Reggelire fogyassz összetett szénhidrátot, mert a hosszú éjszaka után ez tölt fel leggyorsabban energiával, ebédre fehérjét, vacsorára pedig keményítőt. Tízóraira és uzsonnára rágcsálj friss vagy szárított, de nem cukrozott gyümölcsöt, amit egyébként kis mennyiségben a reggelid mellé is ehetsz, mert hasonlóan bomlik le, mint a szénhidrát. Ha így is túl unalmasnak találnád az étrendet, esetleg nem tudsz azonos tápanyagcsoportba tartozó ételekből összeállítani egy teljes fogást, nyers zöldséget bármelyik étkezés mellé fogyaszthatsz.

A reggelit az ébredés utáni egy órán belül fogyaszd el, a különböző étkezések között pedig várj legalább két órát, de három és fél óránál ne többet. Ha valami kapcsán bizonytalan vagy, hagyatkozz a 90 napos diéta szabályaira.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy kivi.
Ebéd: két főtt tojás, két grillezett baromfivirsli.
Uzsonna: egy répa.
Vacsora: egy bögre babsaláta.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű fokhagymás pirítós, egy paprika.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, fél bögre párolt gomba.
Uzsonna: egy mangó.
Vacsora: egy bögre paradicsomsaláta.

3. nap

Reggeli: egy közepes méretű, teljes kiőrlésű muffin, egy banán, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre áfonya.
Ebéd: egy bögre csirkés spenótsaláta.
Uzsonna: egy fél grépfrút.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

Tiltólistás ételek

A Select diéta alatt alapvetően semmit nem tilos enni, amíg azt a megfelelő időben fogyasztod, mivel azonban anyagcsere-javító diétáról van szó, érdemes néhány élelmiszert és adalékanyagot elkerülnöd, illetve csak minimális mennyiségben fogyasztanod. Ha tudni akarod, melyek azok a táplálékok, melyek lelassíthatják a kiválasztó folyamatokat, nézd meg videónkat!

4. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű fahéjas csiga.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy bögre sajtos csirkemellsaláta.
Uzsonna: 10 dkg cseresznye.
Vacsora: egy bögre sült cukkinisaláta.

5. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű fokhagymás stangli, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék szeder.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac snidlinges joghurtöntettel.
Uzsonna: egy őszibarack.
Vacsora: 15 dkg sült, fűszeres articsóka.

6. nap

Reggeli: egy bögre hajdinakása, fél bögre bogyós gyümölcs.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: egy bögre juhtúrós csirkesaláta.
Uzsonna: 10 dkg ananász.
Vacsora: egy bögre tökfőzelék liszt nélkül.

7. nap

Reggeli: két kisméretű amerikai palacsinta, egy evőkanál méz.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre aszalt paradicsommal.
Uzsonna: fél bögre ribizli.
Vacsora: két közepes méretű fűszeres krumpli fóliában sütve.

Ezt is szeretjük