A 3 legjobb étrend, ha több mint 10 kiló plusz van rajtad
Fogyókúrák 2013-ra
A 90 napos vagy a Fit for Life diétába érdemes belekezdened.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Milyen típusú a hajad? Ez a fajta hajgumi illik hozzá a legjobban »

Kate Moss húga is gyönyörű: a 20 éves Lottie-ról különleges képek készültek »

Ezt a hajfestést bárki kipróbálhatja: ha nem tetszik, pár mozdulattal eltüntethető »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Megvártad az iskolakezdést, a karácsonyi eszem-iszomot, az újévet és a visszaállást a munkába, most azonban már nem lehet több kifogásod: itt az ideje belekezdeni a diétába! Ha nem csupán pár kilót szeretnél ledobni, ami az év végi dőzsölésben felszaladt, hanem komolyabb súlyfeleslegtől szabadulnál meg, érdemes olyan diétát választanod, ami életmódszerűen is követhető.

Az alábbi módszerek már fogyókúrázók százezreinek beváltak, hosszú távon is tarthatóak, és mindegyik ideális választás akkor is, ha több mint tíz kiló plusztól szeretnél megszabadulni.

90 napos diéta

A 90 napos diétában az a nagyszerű, hogy a súlyvesztés gyorsasága arányos a súlyfelesleg mértékével, vagyis minél több plusztól szeretnél megszabadulni, annál gyorsabb lesz a változás - a legtöbb beszámoló szerint azonban a három hónapos program végére nagyjából 10-12 kilós súlycsökkenéssel számolhatsz.

A diéta előnye, hogy gyakorlatilag bármit és bármennyit ehetsz - természetesen az ésszerűség keretein belül -, amíg megtartod a szétválasztás szabályát: vagyis az egymást követő napokon sorrendben csak fehérje-, keményítő- és szénhidrátalapú ételeket eszel, ezt követően pedig beiktatsz egy gyümölcsnapot is.

Mivel minden nap más, az étrendet nem fogod megunni, a szénhidrátnapon pedig az édesség iránti vágyadat is kielégítheted - ráadásul sokkal könnyebb lemondani egy szelet süteményről, ha tudod, hogy néhány nap múlva ehetsz, mint ha a program végéig várnod kellene vele.

Fontos a sorrend!

Fontos, hogy a program négy napját nem lehet felcserélni, vagy kihagyni közülük akár egyet is - a 90 nap során folyamatosan ismétlődnek. Mivel a 90 napos diéta elég népszerű, nem lesz nehéz dolgod a napoknak megfelelő étrendek vagy receptek keresésével. Korábbi cikkünkből is meríthetsz ötleteket.

Mediterrán diéta

Bár a mediterrán diétát a déli népek már évszázadok óta követik, a világ más tájain csak az ötvenes években figyeltek fel rá, köszönhetően az orvosként dolgozó Ancel Keysnek - bár ő még elsősorban a szívbetegségek megelőzése szempontjából vizsgálta a mediterrán diétát, ami nem is annyira étrendet, mint inkább életmódot takar. Az évek során azonban beigazolódott, hogy a diéta az ideális testsúly kialakítása és megőrzése érdekében is remekül bevethető.

A mediterrán diéta lényege, hogy az étkezést nem egy gyorsan lezárandó feladatnak, hanem rituálénak tekinti - ennek megfelelően csakis a legkiválóbb alapanyagokból dolgozik. A mediterrán diéta alatt fogyasztható ételek alappillérei a teljes kiőrlésű gabonából készült tészták és péktermékek, a zöldségek, a gyümölcsök, a hüvelyes növények - borsó, lencse, bab -, a minőségi tejtermékek - túró, tej, sajtok -, a növényi magvak, nem utolsósorban pedig az értékes omega-3 zsírsavakat tartalmazó olívaolaj, illetve tengeri hal.

Egészséges diéták a szakértő szerint

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, milyen diétákat javasol dr. Csiszár Miklós!

Élvezd az ízeket!

Ez az étrend természetesen nem a legolcsóbb, viszont remek újévi fogadalom lehet, hogy kicsit átcsoportosítod a kiadásaidat, és ezentúl nem a legfontosabb létszükségleteden, vagyis az élelmiszeren spórolsz. A mediterrán étrendben nincsenek mennyiségi korlátok, a lényege, hogy élvezd az ételeket, de nézd meg, hogy mi kerül a tányérodra. A program akár életmóddá is alakítható, így a túlsúlyt fokozatosan adhatod le, és a jojó-effektustól sem kell félned. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz a mediterrán étrendről.

Fit for Life diéta

A diéta, melyet Harvey és Marilyn Diamond dolgozott ki, a nyolcvanas években indult hódító hadjáratra, népszerűsége pedig azóta is töretlen. A 90 napos diétához hasonlóan szétválasztó diétáról van szó, de a táplálékok itt kevésbé különülnek el egymástól, így az étrend azok számára is könnyebben tartható, akik nehezen állják meg, hogy egy nap többfélét is egyenek.

A diéta megalkotói úgy vélik, hogy a súlygyarapodás elsődleges oka a fehérje- és a szénhidráttartalmú ételek egyidejű fogyasztásában rejlik, ezek megemésztéséhez ugyanis különféle enzimekre van szükség. A házaspár a diéta kidolgozása során az élelmiszereket két csoportra osztotta fel. A feldolgozott, finomított eljárással készült táplálékokat a halott élelmiszerek csoportjába, míg a nyers gyümölcsöket és zöldségeket az úgynevezett élő élelmiszerek kategóriájába sorolta be.

Ne vegyítsd a két élelmiszercsoportot!

Azon túl, hogy arra kell törekedned, alapvetően az élő élelmiszerekből fogyassz többet, arra is figyelned kell, hogy a főétkezések során ne vegyítsd ezt a két élelmiszercsoportot. A diéta segítségével akár 15 kilótól is megszabadulhatsz, ha pedig életmóddá alakítod, a súly visszaszedésétől sem kell tartanod - állítják a diéta követői. Kattints a korábbi cikkünkre és tudj meg többet a Fit for Life diétáról.

Ezt is szeretjük