Fogyni akarsz? Képeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyett
Az árpagyöngy, a bulgur vagy köles mind felfedezésre váró, fogyást elősegítő köretek.

Ez is érdekelhet

Lépj most a gondtalan nyugdíjas éveidért! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

10 trend, amivel számolni kell 2019-ben: a retró divat rajongói előre örülhetnek »

Gyönyörű, natúr smink karácsonyra: ezt viseld, ha nem akarsz túlzásokba esni »

Ez az app segít, hogy mindig hidratált legyél: figyelmeztet, mennyi vizet kell innod »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha a vasárnapi sült hús vagy rántott hal mellé keresel köretet, valószínűleg az első, ami eszedbe jut, a rizs vagy a krumpli lesz.

Nem árt azonban észben tartanod, hogy a lehetőségek tárháza ennél jóval szélesebb. Ha egészséges és nem mellékesen diétás köretre vágysz, figyelmedbe ajánlunk néhány remek ételt.

Hizlaló krumpli és rizs

A krumpli és a fehér rizs szénhidrátban gazdag táplálékok. Előbbiből száz gramm 16 gramm szénhidrátot tartalmaz, energiatartalma pedig 70 kalória. Száz gramm főtt fehér rizsben 28 gramm szénhidrát van, és 130 kalóriával járul hozzá napi energiabeviteledhez.

A fogyókúra szempontjából tehát egyik sem túl szerencsés választás, különösen azért, mert a glikémiás indexük is magas. Ez azt jelenti, hogy hirtelen emelik meg a vércukorszintedet, az emésztés során sok glükózt juttatnak a vérbe.

A gyorsan megemelt vércukorszint ugyanilyen gyorsan vissza is zuhan, amire a szervezet farkaséhséggel reagál. A folyamat egyenes következménye pedig a túlzott kalóriabevitel és a hízás.

Egészséges köretek

Ha szeretnél megismerni néhány olyan élelmiszert, amivel helyettesítheted a sült krumplit és a főtt rizst, lapozd át az alábbi galériát!

Sport nélkül nem megy

Amellett, hogy odafigyelsz a táplálkozásra, és igyekszel magasabb rosttartalmú, alacsony glikémiás indexű táplálékokat fogyasztani, a mozgást se hanyagold el. Legalább heti három alkalommal férjen bele az életedbe valamilyen sporttevékenység.

Ez lehet futás, úszás, kerékpározás vagy akár jóga is - a hangsúly a rendszerességen van. Fontos, hogy ne csak egyszer-egyszer jusson időd testmozgásra, hanem életed részévé váljon a sport. Ennek köszönhetően közérzeted javul majd, és a plusz kilók is könnyebben olvadnak le rólad. Korábbi cikkünkben adunk néhány ötletet, ha nem tudod, milyen testmozgás lenne ideális választás számodra.

Ezt is szeretjük