Ezzel a 4 zöldséggel fogyhatsz a leggyorsabban!
Ha fogyni akarsz, a következő negatív kalóriás zöldségeket mindenképp tedd étrended részévé!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha gyakran érzed tompának és nehézkesnek magad, emellett kedvenc nadrágodat is csak speciális manőverek bevetésével tudod felvenni, könnyen lehet, hogy elérkezett a diéta ideje. Helytelen étkezési szokásaidat félretéve elsőként illeszd be étrendedbe azokat karcsúsító zöldségeket, melyek gondoskodnak szervezeted méregtelenítéséről, lúgosításáról, víztelenítéséről, valamint az anyagcsere-működést is javítják. Ha megfogadod a tanácsot, tested akár már néhány nap alatt meghálálhatja azt.

A méregűző cékla

Ez az élénk színű zöldség tele van olyan hasznos tápanyagokkal, melyekkel felpörgetheted lelassult anyagcserédet, ezzel is hatékonyabbá téve a pluszkilók elleni harcot. A cékla mélyvörös színárnyalatát a béta-cianinnak köszönheti, mely rendkívül hatékony antioxidánsként megvédi szervezetedet a rákos megbetegedésektől, illetve megtisztítja véredet. Fogyasztásával kiűzheted a testedben felhalmozódott káros méreganyagokat, így felgyorsíthatod a fogyás ütemét is.

A zöldség magas rosttartalma szintén közreműködik a salaktalanító folyamatok beindításában: a folyadék jelenlétében megduzzadó rostszálak letisztítják a bélfalakra tapadt felesleges méreganyagokat, melyek meggátolhatják az értékes hatóanyagok felszívódását.

A cékla a kálium révén érvényesíti a zöldségek vízhajtó tulajdonságát is - érdemes lé formájában is fogyasztanod, hiszen minél több folyadék áramlik át veséiden, annál aktívabbá válik működésük.

A kutatások továbbá kimutatták a cékla egyéb egészségmegőrző hatásait is: az értékes zöldségféle erősíti a szervezet természetes védelmi rendszerét a májban, újratermeli az immunitásért felelős sejteket, mindemellett pedig segítséget nyújt a koleszterinszint csökkentésében is. A cékla mindemellett kitűnő szilíciumforrás, fogyasztásával tehát hozzájárulhatsz bőröd, hajad, körmeid, ínszalagjaid és csontjaid egészségéhez is.

A negatív kalóriás szárzeller

A jellegzetes ízű zeller nagyon kevés kalóriát tartalmaz, ezért a szakemberek az egyik legjobb fogyókúrás zöldségként tartják számon. A dietetikusok véleménye szerint sokkal több kalóriát égethetsz el azzal, hogy megrágod, lenyeled és megemészted a zellert, mint amennyit az elfogyasztásával szervezetedbe juttatsz.

Nem véletlen hát, hogy ez a zöldség a legkedveltebb az úgynevezett negatív kalóriás táplálékok között, emellett sokrétűen felhasználható: a salátáktól a leveseken át a főzelékekig számtalan étel elkészítéséhez alkalmazhatod. Magas víztartalma miatt vízhajtó hatással bír, így segíthet megszüntetni a puffadást és az ödémákat. Remekül közreműködik szervezeted méregtelenítő folyamataiban is, tisztítja májadat, emellett pedig még bőrödet is fiatalon tartja.

Az emésztésjavító kelkáposzta

A kelkáposzta alacsony kalóriatartalma és rostban gazdag levelei révén az egyik legintenzívebb hatású karcsúsító táplálék. Fogyasztásával serkentheted bélműködésedet, felgyorsíthatod anyagcserédet, illetve eltávolíthatod szervezetedből a különféle toxikus anyagokat.

A kelkáposzta C-vitaminja hatástalanítja az egészségkárosító szabadgyököket, ezáltal rákmegelőző táplálékként is kiválóan megállja a helyét. Káliumtartalma kiűzi a tested által feleslegesen elraktározott vizet, így elbúcsúzhatsz az állandó puffadásérzettől és a láthatatlanul megbúvó plusz kilóktól is. A kénben gazdag zöldségféle megvédi májad és gyomrod egészségét is, nem véletlen, hogy a hosszú élet titkaként is emlegetik. A ként szépségásványnak is nevezik, ezért biztos lehetsz benne, hogy a káposzta fogyasztásával bőröd és hajad állapotán ugyancsak javíthatsz.

A bőrfeszesítő paradicsom

A lédús paradicsom a test egészére jótékony hatással van: megszépíti bőrödet, feszesíti izmaidat, regenerálja szerveidet. Nagy mennyiségű víz- és káliumtartalma megtisztítja szervezetedet a mérgektől, illetve fokozza veséid működését is. A paradicsomban található karotinoidok, elsősorban a likopin, egyedülálló rákmegelőző hatással bírnak, így megvédenek korunk legrettegettebb betegségétől is.

A likopin semlegesíti a szabadgyököket, mielőtt még kárt okozhatnának, ezért képes távol tartani a ráncokat és szívinfarktust is. A paradicsom C-vitaminja kötőszöveteidet és immunrendszeredet egyaránt erősíti, fogyasztásával tehát erősebbé és fittebbé válhatsz.

Vastartalma megakadályozza a vérszegénység és a fáradékonyság kialakulását, így könnyebben tolerálhatod a diéta okozta nehézségeket is.

Cikkünk Sarah Merson 100 fiatalító étel című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

indiai
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Adj le 5 kilót az indiai diétával!

kenyer
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

A zsírbontó Simmons-diéta

Ezt is szeretjük