2 hét, 5 kiló
Emésztésserkentő, béltakarító szilvakúra
Ha legtöbbször az édességvágy vet gátat fogyókúrádnak, vesd be a szilvát, mely emésztésedet is javítja.

Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Előnytelen, durva sminkbakik, amiket véletlenül se kövess el: rémesen lerontják a megjelenést »

Kate Winslet karcsúsító öltözködési trükkjei: ez a titka a 44 éves színésznő tökéletes homokóra alkatának »

Segítik az edzést és motiválnak: ingyenes alkalmazások, amelyek hozzájárulnak a sikeres diétához »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az édességről nem kell lemondanod csak azért, mert diétázol. Tökéletes bizonyíték erre a rostban és vitaminban gazdag, egészséges gyümölcsök garmadája, közöttük pedig a szilva, mely kiváló alapja lehet egy őszi regeneráló kúrának, ami felgyorsítja anyagcserédet, megtisztítja emésztőrendszered, két hetes időtartama alatt pedig akár három-öt kilótól is megszabadíthat.

Természetes salaktalanító

A szilva páratlan tulajdonsága az intenzív béltisztító hatás. Magas rosttartalma fokozott mozgásra ösztönzi a beleket, a gyümölcscukor pedig kémiai ingerrel serkenti a salakanyagok távozását.

Ha éhgyomorra fogyasztod, elkerülheted a székrekedés kellemetlen tüneteit is - ezt a jótékony tulajdonságot télen néhány szem aszalt szilvával is megtapasztalhatod -, ráadásul a szilva a mesterséges hashajtókkal szemben hozzászokás nélkül rendezi az emésztést. Méregtelenítő ereje vízhajtó hatásának is köszönhető. A máj és a vesék működését is magasabb sebességre kapcsolja, így a kiválasztó funkciók egészét kedvezően befolyásolja.

Valóságos vitaminbomba

A szilva igen gazdag B-vitaminokban, melyek gondoskodnak a kiegyensúlyozott idegrendszerről, ugyanakkor az anyagcsere megfelelő működését is támogatják.

A B-vitaminok egymás társaságában szívódnak fel a legeredményesebben, ez a gyümölcs pedig szinte valamennyi fajtát tartalmazza. A benne található kálium, a foszfor és a cink messzire űzi a depressziót, emellett akkor sem csalódsz majd benne, ha több energiára vágysz, a kalcium, a magnézium és a vas ugyanis valódi fegyver a fáradtság ellen. Fogyasztásával mindemellett erős immunrendszerrel várhatod a telet, a szilva antioxidánsai ugyanis megóvnak a vírusoktól.

Karcsúsító csodaszer

A szilva több okból is megakadályozza a zsírpárnák szaporodását. Segít a táplálékkal felvett zsír megkötésében, elejét veszi raktározásának, az emésztés felgyorsításával pedig hozzájárul ahhoz, hogy kevesebb hizlaló táplálék szívódjon fel szervezetedben.

Savtartalma alacsony, így sok gyümölccsel szemben nem vált ki éhségrohamokat. A túlsúllyal gyakran együtt járó magas koleszterinszintet is csökkenti, emellett szabályozza a vérnyomást. Felpörgeti szénhidrát-anyagcserédet is, ezzel is kevesebb esélyt adva a kilók makacs gyarapodásának.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A szilva anyagcsere-fokozó hatását leginkább akkor fejti ki, ha önmagában vagy az étkezések kezdetén fogyasztod.
  • Édesebb szilvafajtákat desszertként, a savanykás ízűeket fehérjedús fogások kiegészítéseként építheted be étrendedbe.
  • A szilvalét mindig frissen készítsd turmix vagy gyümölcsprés segítségével, ne készen vásárolható, cukrozott italt válassz.
  • A natúr szilvalevet fele-fele arányban hígítsd szénsavmentes ásványvízzel.
  • A savanyított tejtermékeket mindig kiegészítheted egy-egy kanál zabkorpával, így tovább tart a teltségérzés.
  • Mindig érett szilvát fogyassz, a bélműködést serkentő hatás így érvényesül tökéletesen.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát maximum két hétig tarthatod. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: öt szilva, fél bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál müzli.
Tízórai: 3 dl szilva-alma turmix.
Ebéd: egy bögre főtt durumtészta, 5 dkg sovány reszelt sajt, négy szilva.
Uzsonna: öt szilva.
Vacsora: 20 dkg párolt csirkemell, 15 dkg párolt szilva.

2. nap

Reggeli: egy bögre szilvalé, két szelet pirított rozskenyér, 5 dkg sovány túró.
Tízórai: szilva tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy tányér zöldségleves, gyümölcsrizs fél bögre rizsből, öt szilvával, fahéjjal.
Uzsonna: 10 dkg szilva-szőlő saláta citromlével.
Vacsora: 20 dkg grillezett hal, fél bögre párolt zöldbab, öt szilva.

3. nap

Reggeli: négy szilva, fél bögre kefir, két evőkanál zabkorpa.
Tízórai: hat szilva.
Ebéd: 20 dkg pulykamell, fél bögre barnarizs, három szilva.
Uzsonna: szilva tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: fél bögre főtt köles, fél bögre párolt zöldborsó, öt szilva.

4. nap

Reggeli: egy bögre szilvalé, két szelet rozskenyér, két szelet sovány sonka.
Tízórai: két korpás keksz, négy szilva.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, egy közepes főtt burgonya, három szilva.
Uzsonna: szilva tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 10 dkg grillezett hal, 20 dkg párolt szilva.

5. nap

Reggeli: fél bögre zsírszegény joghurt fahéjjal, négy szilvával.
Tízórai: szilva tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy-két tányér szilvaleves, fél bögre barnarizs, 10 dkg pulykamell.
Uzsonna: 3 dl szilva-alma turmix.
Vacsora: 15 dkg főtt durumtészta paradicsomszósszal, négy szilva.

6. nap

Reggeli: két szelet lenmagos kenyér, 5 dkg sovány túró, öt szilva.
Tízórai: 10 dkg szilva-szőlő saláta citromlével.
Ebéd: 20 dkg csirkemell, fél bögre párolt zöldbab, három szilva.
Uzsonna: egy bögre szilvalé.
Vacsora: két közepes, héjában főtt burgonya, fél bögre kefir, szilva tetszőleges mennyiségben.

7. nap

Reggeli: fél bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál müzli, öt szilva.
Tízórai: szilva tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: 20 dkg pulykamell, 15 dkg párolt szilva.
Uzsonna: 10 dkg szilva-alma saláta.
Vacsora: egy cső csemegekukorica, öt szilva.

OLVASD EL EZT IS!

articsokak
  • fogyasztó praktikák
  • vízhajtó táplálék

A 4 leghatékonyabb vízhajtó szer

piros szolo
  • szőlő
  • méregtelenítés

5 nap, 2 kiló

Ezt is szeretjük